Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 7355 ggr
Chestnut
0

Vad är lite smalare på ett café?

Hej!

Tvivlar på att jag är ensam om att hamna i den situationen att man ska ut och fika. Vad ska man välja?

Har inte en susning om vad som är kalorisnålt och vill verkligen gå på det här. Ska träffa mni gamla klass.

/Amanda

Med vänliga hälsningar
Chess

AnneN
0

Hmmm… har själv dålig koll på sånt, men en smörgås av något slag kanske (med grovt/mörkt bröd)?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[LiisaDagger]
0

Som #1 säger skulle jag välja något med så lite socker som möjligt. Inga kakor eller bakelser alltså. Det finns listor på webben om hur mycket olika matvaror innehåller i Kcal. Bara att googla kaloritabell eller nåt.

Chestnut
0

Caféet vi ska till har inga smörgåsar som är ätbara i mitt tycke. Massa äckel-klet ¨på bara. Funderar på om typ havreflarn skulle vara något? Älskar deras citron biskvier men de vågar jag inte ens tänka på hur mycket kalorier det är i.. Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

AnneN
0

#3 det är antagligen ganska många kalorier, men om du klarar av att bara äta en så kanske det inte blir några problem?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[LiisaDagger]
0

Nä, om man äter något onyttigt någon gång i veckan är det inte så farligt, man måste väl få synda ibland :P

[Norrbysa]
0

Jag skulle ätit precis vad jag var sugen på. Jag försöker hålla igen på vardagsmaten istället för tillfällen då man ska njuta med vänner.

Sålänge det sker med måtta. En gång varannan vecka eller något så gör det inget.

Jennix
0

Jag skulle nog undvika allt och bara ta en kopp kaffe eller te, utan socker eller nåt i.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Chestnut
0

Det värsta är nog att jag äter Alli med och bivekrningarna när man ätit för mycket fett är inte allt för trevliga Tyst

Bara kaffe eller te funkar inte, då jag dricker inget av det.. En kopp varm choklad är nog den värsta kaloribomben så dricka skippar jag.

Får nog bli EN liten kaka, typ havreflarn.

Med vänliga hälsningar
Chess

Jennix
0

#8 Om du inte dricker kaffe eller te, och ska gå ner i vikt - varför då gå och fika på stan? Jag skulle nog rekommendera att fika hemma hos nån, då kan du fixa lite grönsaker att tugga på. Morotsstavar eller gurkstavar eller nåt.

Om du äter Alli så kommer du väl att må dåligt också, är det verkligen värt det?

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Chestnut
0

#9 För att jag ska träffa min gamla klass som jag saknar väldigt mycket och vi är så pass många så det är svårt att vara hemma hos någon. Så ja, jag anser faktiskt att det är värt det, fast för den sakens skull behöver jag inte ta det fettaste/kaloririkaste alternativet.

Med vänliga hälsningar
Chess

Jennix
0

#10  Jag tror nämligen inte att det finns nåt fettsnålt alternativ, det är så jag tänker… Men jag förstår ditt dilemma. Fråga caféet, är väl kanske det bästa.

Yarrow
1

Jag va ute på café tillsammans med en vän för några dagar sedan och stötte på samma problem som dig.

Men så hade dem smothies. Jag frågade va det va i för de kan ju hälla i socker och grejer med men på detta stället va det bara bär och krossad is. Det va jättegott.

Och när vi är ute och fikar med jobbet så brukar jag alltid fråga om man inte kan få lite fruktsallad bara. Även om de inte har det på menyn brukar de alltid ha lite frukt.

Chestnut
0

Blev en kaka i form av havreflarn, var jättemumsigt!

Med vänliga hälsningar
Chess