finns det några tabletter?
finns det några "bantningstabletter" som fungerar?
eller några tabletter som kanske är avsedda för något annat och som har som biverkning att de hindrar sug eller får igång mättnadskänslor?
(och som man gärna inte blir "knäpp" av… har testat Reductil och blev väldigt aggressiv!!!)

#1 tror att de finns på både apoteket och hälsokosbutiker.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Rosenrot är lite hungersdämpande och fungerar centralstimulerande, inget för den som knarkat men för andra funkar det. Finns på hälsokosten och vissa mataffärer.
Det finns också olika fiber tabletter som är bra, de tas tillsammans med ett stort glas vatten strax innan måltid och så sväller de, de gör att man inte orkar lika mycket mat.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Om det fanns något mirakelmedel skulle alla använda det. Så det tråkiga svaret? Nej, inget som funkar enkelt, utan biverkningar, på alla osv. :)
#4 #5 låter jättebra! ska kolla upp det
#6 nä, ja vet, men det finns så mkt preparat som sägs vara bra för ditten o datten o något kanske funkar lite i a f… jag är trött på att aldrig vara mätt
Allévos fiberkapslar är toppen. :) De expanderar i magen så att du känner dig mättare.
Annars så finns det nog inget lagligt som fungerar tyvärr.. Naturläkemedel har sällan någon bevisad effekt och om de har de så räcker oftast inte koncentrationen av det verksamma ämnet i pillret till för att ge någon effekt.
finns det olagligt som fungerar?
Det finns helt definitivt illegala droger som har bantning som bieffekt, men det är garanterat inte en väg du vill gå.
De som är olagliga är de av en anledning. :-)
De har oftast lite läskiga biverkningar. Oftast försätter dem kroppen i konstant stress och det är otroligt ansträngande för hjärtat.
men vad pratar ni för olagliga preparat? knark?
jag pratar bantningstabletter…

Finns en brustablett som heter Viktkontroll som jag åt när jag tränade som mest och den funkade väldigt bra, och sen finns det äppelcidervinäger tabletter som är bra att ta efter maten. Det är dom råd jag kan ge.
#13 Det finns bantningstabletter som är olagliga. Vet att det finns några som har liknande effekter som amfetamin. Så de är ju olagliga av en anledning. Så tycker nog att man ska undvika sådant, för det kan bli farligt.
jag blev själv erbjuden att köpa av en kompis som använt dessa, men jag kämpar hellre med min vikt på annat sätt. För man vet ju aldrig vad mer som kan hända när man använt tabletterna ett tag. Det är verkligen inte värt att riskera.
#14 tack, ska jag göra
#15 låter intressant med Viktkontroll…
äppelcid.vin. har jag provat utan resultat o svinäckligt var det också 
#16 fast eg är det väl det man önskar? pigg och utan hungerkänslor?
#17 kroppen blir stressad, man kan börja skaka, börjar babbla, svårt att sova. Kroppen börjar tolerera ämnet så att man måste ta mer för att få samma effekt. Klassas som dopningspreparat.(iaf de tabletterna jag tänker på)
Visst, fettvävnaden kommer mest troligt att minska. Men är det värt det?
jo, kan vara värt det när man vill banta… går man ner i vikt lite och trivs lite bättre med sig själv är bara det ofta motivation nog att motionera o tänka lite mer kostriktigt
blir man aggressiv och mår psykiskt dåligt? för i så fall är det dåligt preparat…
Många känner att bieffekterna blir väldigt jobbiga, och mår dåligt pga det. Aggressivitet har jag inte hört talas om dock.
#19 Jag tycker inte det är värt att experimentera med sin hälsa för att gå ner i vikt. Rådgör med läkare och dietist, sjukgymnast etc för att få hjälp att gå ner i vikt på ett mer hälsosamt sett. Det finns inga genvägar. Och många av de olagliga bantningspiller hjälper inte heller, utan är enbart farliga! Det är ju som andra sagt en anledning till att de är olagliga. :)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
#19 Håll dig borta från såna preparat! De är farliga, och eftersom man vänjer sig vid dem behöver man hela tiden mer och mer för att känna någon effekt. Jag var dum nog att börja med dessa när jag var mer eller mindre ätstörd, och fick skumma dippar när de gick ur kroppen då jag blev mer nere än vanligt. Sömnsvårigheter - kunde inte sova mer än ett par timmar i sträck, och sov oftast bara varannan natt. Jag har aldrig haft något strul med hjärtat, men under de få månader jag gick på dessa sa hjärtat ifrån. Hjärtklappningar som tog andan ur mig växlat med att det nästan slutade slå. Kände av det flera månader efter att jag slutat ta dem. Nej. Skit är vad det är!
_No way! Yes way!

var naiv nog att testa ett preparat, men visste inte hur pass farligt det var. Fick riktigt ont i huvudet i flera dagar och ingen alvedon i världen hjälpte. samt att jag blev otroligt torr i munnen och skakig. Visst jag var inte hungrig men när jag läste på så visade det sig att flera personer hade dött.
Det kändes inte riktigt värt det…
det är verkligen inte värt att testa sånt :/ jag tänker i alla fall inte namnge det preparat jag snackar om.
Jag har testat en del olika mindre lagliga saker… Varierande resultat. Inga komplikationer eller direkta biverkningar men det är ju olika från person till person.
En del kan krasha ganska rejält på dom, få hjärtklappning osv. En del kan dö. En del kan bli sjuka på livstid.
Jag säger inte att man ska testa dom… Grejen varför jag gjort det är för att sen jag blev fet så har döden varit runt knuten hur som helst… I may die if I do And I will die if I do´nt…
Grodan, du har ju egentligen redan konseptet som funkar klart för dig… Om du vill se snabba kilobortfall så kan du fasta men då ska du inte jobba :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#25 jag börjar inse att de flesta bantningsmetoder som bygger på att byta ut riktig mat (stilla matsug med knark osv) mot något annat är fel…
vilket koncept tror du jag har klart för mig?
jag känner mig mest förvirrad o mår bara dåligt vad jag än testar… visst, äta regelbundet o husmanskost funkade väldigt bra för 15 år sedan, men vette tusan om det funkar idag
Jag har ju sett dig på kolhydrater några gånger :) Det är det konceptet jag talar om :)
Pillren funkar ett tag, men som alla andra piller så blir man resistent mot dom och man måste öka dosen. Öka dosen och till slut sitter man där och tar ett eller tre piller mer än rekommenderat dagsintag och så är det kört igen…
Piri piri är en stark trevlig krydda som hettar upp förbränningen en smula. Chili likaså.
Men annars så är det ju helt enkelt bara så att man måste ändra livsstil om man inte är nöjd med hur det ser ut… man kan inte testa samma saker om och om igen och hoppas på olika resultat varje gång. :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
jo, jag envisas, men jag mår inte bra på låg kolhydratskost så jag kan inte leva efter den till så många procent…
chili har jag börjat tycka om faktiskt så det var ett bra tips!
öh, nä man testar det som funkar om igen för att få samma resultat som sist… 
Höj antalet kolisar då, du behöver ju inte gå på det vita brödet och pastan men lägg till rotsaker så blir det ju mer kolisar men inte fullt så jäkligt som pasta :D
äter inte pasta o bröd ändå
nåja, jag lägger bantningsideérna på hyllan ett tag o försöker motionera mer istället…
En prettokommentar:
Motion.
Är väldigt rädd för vad olika preparat kan medföra för bieffekter.
Man ska ta hand om sin kropp så man kan leva länge. Tror varierad kost, motion och mkt vatten är svaret.
och regelbundna måltider… 
instämmer #32
allevos fibertabletter är bra. de fyller ut magsäcken.
#34 ger det mättnadskänsla? eller kan man få sug ändå?

Det är jag som redigerat hennes inlägg… hon har skrivit i alla pillertrådar exakt samma sak och dessutom så har hon en alldeles egen tråd om sina saker
Men jag ska klargöra det hela lite

Jag testar Liposinol nu. Har ingen aning om det fungerar (började bara igår), men försöker komma över ett sanslöst sötsug och hört av vänner att detta ska fungera. Vi får väl se….
Jag har testat krom, rosenrot och äppelcidervinäger tidigare, men inte märkt någon skillnad.
Tror egentligen inte att piller är lösningen, men behöver nog en liten skjuts för att komma över sötsuget och hoppas på hjälp med det. Jag försöker dessutom kombinera detta med bra mat och motion.
#40 För mig försvann sockersuget med LCHF och mer SMÖR. Vet att det inte låter så bra i vissa kretsar. Märker att när jag äter ägg, ägg, ägg, ägg till frukost, lunch och ev. till middag så ställer sig vågen på ett eller 1,5 kg neråt. Men det är ju inte så roligt att äta ägg jämt!! Finns dock väldigt många recept som man kan pröva.
För mig var sockersuget huvudsaken och nu tar jag ev. en liten bit 85% choklad till espresson på eftermiddagen.
Behöver inget annat sött. Det är sååå skönt.

Alltså, det enda det handlar om är energi in><energi ut. Vill man bara gå ner i vikt så är olika typer av svält mycket effektivt, men det är ju som sagt inte så kul att vara hungrig jämt.
Piller känns rätt onaturligt och som en illusion om en enkel genväg, och motion är visserligen nyttigt, men gör föga för vikten. Lightprodukter och liknande lätt-föda skulle jag aldrig besudla min kropp med, men var och en gör som den vill.
Det är bara disciplin som gäller, oavsett vilken metod man använder.
Alli kan ni ju köpa receptfritt nu, men satsa inte på LCHF då. För fettet åker rakt igenom. Jag skulle inte drömma om att testa Alli eftersom jag gillar fett
Jag har käkat Liposinol i tre månader ungefär och gått ner 9 kilo. Funkar bra för mig.
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
Delight Super Caps, finns att beställa på optimumdiet.
Kan verkligen rekommendera dessa, de minskar hunger och tar bort sötsuget helt. Sedan är det upp till dig vad du väljer att äta förstås. Men eftersom man varken är hungrig eller sötsugen väljer man kalorifattig kost.
precis slutat min bantning och tappat 12kg, jag tog hjälp av ett preparat/bantningspiller som hette phenyl core, den var extremt bra och hjälpte mig oehört mkt på vägen. den rekommenderar jag starkt
#46 Vart hittar man det?
Med vänliga hälsningar
Chess
Piller piller. Usch dessa piller. Jag testade Reductil och tappade 4 kg, var inte hungrig alls. Sen stannade det upp för det går inte svälta sig…. Fick tid till sjukgymnasyen som satt ihop ett program till mig som jag kör två dagar i veckan. Minskar i omfång nu.
Hur jag än vänder och vrider på det så finns det inga genvägar, tyvärr. Vi kan bara äta rätt och motionera. Jag vet inte hur länge min "lust" sitter i men just nu känns det jätte bra. Jag vill komma i gång så att jag får ett motions beroende.
Fy jag vill inte se mig själv i speglen och mötas av denna äckliga fetta kärringen. Jag vill vara nöjd och blir nog inte det förrän jag gått ner mina 35 kg
Sen läser man att om man har ynka 7 kg i övervikt så löper man större risk för artros, vem vill ha det. Säger bara ge mig operation. Men hur får man den….

Varit matmonster sedan 9 år gammal, aldrig mätt, aldrig nöjt, överätit i alla år utan kontroll, LCHF är det som funkar för mig.
Är sällan hungrig har gått ner 10 kg på 5 månader (den "lilla" viktminskningen pga att jag fortfarande njuter av ett till fler glas vin allt som oftast). Ska ner 10 kg till hoppas nå mitt mål till jul.
Har provat "allt" innan LCHF. Pillertrillat, bantningskurer. Allt utom att äta "normalt" och tränat regelbundet, funkar helt enkelt inte för mig, kan inte äta lagom helt enkelt.
Tips för alla er som pillertrillar som jag gjorde. Se "Requiem for a dream" ajaj där tänker man efter.
Må gott :)
Jag har äntligen hittat piller/kapslar ,som faktiskt fungerar. Dom är mbaserade mpå kinesiksa örter. Jag själv går ner ca 3-4 kilo i månaden, men vet flera som gått ner mycke snabbare. Man blir helt enkelt inte hungrig men törstig. Lipro heter dom
Käkar också Lipro, underbart.
Fick köpa av en kompis sist så nu undrar jag, är de lagliga och vart köper man dem?