Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 1840 ggr
shintaida
2009-08-10 14:29
0

Lingon

Är lingon bra i viktminksningssyfte?

Vi har nämligen en stor trädgård, där det växer lingon. Och i år kan det bli så mycket som TVÅ HINKAR lingon av det!

Otroligt mycket lingon i år.

Jag vet att dom innehåller mycket antioxidanter (vilket jag aldrig begripit vad det är!), men jag vet inte om dom kan "hjälpa till" när man bantar/viktreducerar.

Vet någon?

Allamej
2009-08-10 14:44
0

Dom är nyttiga, men thats´s it ;) Antioxidanter kan jämföras med roskskyddsmedel för våra celler.Och saker blir ju mindre fina om dom rostar eller hur :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

shintaida
2009-08-10 16:04
0

Tack för svaret!

Det var en rolig beskrivning av antioxidanter! *fniss*

shintaida
2009-08-24 08:26
0

Nu har jag plockat mina förbaskade lingon!

Jag gjorde inte sylt på dem, utan en sorts soppa (det finns ju blåbärssoppa, så jag gjorde lingonsoppa). Vilket jag äter tillsammans med weetabix krossade och irörda. Ja och så har jag i Canderel, för annars blir det FÖR surt!

Det är faktiskt gott, men mest vatten i alla fall. Så det lär väl komma ut den "vanliga" vägen, så att säga. Ja, det mesta tror jag.

IaMiaMaria
2009-08-24 11:49
0

Lingon är även bra för urinvägarna, minskar risken för urinvägsinfektioner precis som tranbär.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

shintaida
2009-08-24 16:52
0

Jahaa! Skrattande

Tack för informationen. Den var bra att ha!