Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1115 ggr
mumin57
0

Min vikt, ett problem

Jag är en 6 barns mor som nu har kommit på att nu skall vikten ner och magen skall bli plattare. Mina ben gillar inte min vikt så för några dagar sedan började jag äta massor. Jag äter bacon, ägg, proteindrinkar till mellanmål osv. Inget bröd, vilket jag älskar. Snålvattnet bara rinner när jag ser bröd. Och säg inte att jag inte skall köpa bröd för min övriga familj vill och måste få äta bröd. De har inga problem med vikten de.

Har försökt vara lite mera vardagsaktiv men som sagt orkar inte mina knän med min vikt fast den inte är så förskräckligt hög.

81 kg började jag ifrån och nu efter några dagar visade vågen 79.2 så liten förbättring om det nu inte bara är en skillnad som vågen visar trotts inga förändringar på mina kilona som sitter på denna kropp

vinteralvan
0

Du kan ju baka LCHF-bröd t ex Oopsies eller polarbröd. Det finns flera recept på Kolhydrater i fokus. Lycka till.

mumin57
0

Tack för tipset. Men jag skall försöka nu så här i början att klara mig. Sedan är det bra att veta att det finns möjligheter

mumin57
0

Jahas, igår syndade jag ordentligt. Jag kunde inte motstå chokladen som jag såg i butiken utan köpte och åt dessutom upp den. Tror inte det var något vidare för mina kilona. Nu måste jag nog ta i med hårdhandskarna framöver.

MaalinF
0

Några grundläggande enkla tips som har tagit mig långt:

Ät långsamt, låt en måltid ta minst 15 minuter. Tugga ordentligt.

Drick ett glas vatten före varje måltid.

Ät på mindre tallrikar och 'bulka' med grönsaker. Försök att äta ordentligt frukost och sen mindre lunch och middag. Mellanmål med fibrer och frukt.

Se till att äta protein, bra fetter (olja, avocado) och även kolhydrater(fullkornspasta och bröd).

Om du är småsugen eller hungrig, drick något varmt som dämpar aptiten!

mumin57
0

oj det var mycket. Vad snälla ni är som bryr er att jag skulle lyckas. Tack.

MaalinF
0

Självklart får vi hjälpas åt med tips! :)

mumin57
0

Jag skall kämpa denna gång. I morgon skall jag börja jobba. Det är spånnande för det är en helt ny arbetsplats. Inga som jag känner eller så fast jag borde ju vara van vid det här laget. Det tycks ju vara min lott att byta arbetsplats med några år emellan. Skulle en gång vilja ha ett eget arbeta som är mitt så länge jag vill ha det. Suck