Lättaste magträningen?
Vet någon vilken den LÄTTASTE/ENKLASTE magträningen är?
Jag kan inte göra situps pga av min rygg.
Men jag behöver få ner min bula på magen. 
För den vill INTE gå ner, när jag själv går ner.
Vet inte vart fettet tas ifrån när jag går ner i vikt, mer än i ansiktet. Men där kan jag ju inte ha flera kilo! 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Pilates kan vara ett altenativ.
När man går ner i vikt så tas fettet från olika delar på kroppen utan att du kan påverka detta. Vi kvinnor brukar gå ner i vikt uppifrån och ner. Så det som syns först är oftast ansikte, axlar, rygg ect. Mage, höfter och rumpa brukar tyvärr komma sist. Detta kan dock vara helt individuellt! Den där bulan kan tyvärr bli kvar även fast du blir smalare på resten av kroppen. Det du kan göra är att stärka musklerna så att du blir fastare. Jag har gått ner en hel del, ser smal ut men har fortfarande kvar min lilla bula på magen (den är lite mindre dock) och breda rumpa, det är så jag är skapt helt enkelt :) men som sagt, det är aldrig fel att träna de delar av kroppen som är sladdriga för en fastare look.
Jag har inga tips för bra magövningar vid ryggont men prova att googla t ex "ryggont magövningar" så kanske du hittar bra tips på alternativa metoder. Eller så kanske du gör situpsen fel så att du belastar ryggen för mycket. Lycka till :)
Eller yoga kan vara mjukt.
Det finns ju härliga pilates-övningar som arbetar bara magen och man använder bara sin egen vikt och ben, och man kan anpassa dem. Tyvärr hittar jag dem inte på nätet just nu :/
Många som har haft "mage"/överflödigt bukfett, får problem med magmusklerna på samma sätt som de som varit gravida.
Så även om man går ner i vikt så kan man ha kvar en "bula".
Detta beror på att de två raka musklerna delar på sig när magen utvidgas. Det kallas "Diastasis Recti".
Rätta mig om jag har fel. :-)
#5 Vad intressant! Hur mycket överflöd gäller det ?
#6 Vet inte. Det är en teori jag har bara. Det ska gå att träna bort sägs det men i vissa fall krävs operation.
Googla "delade magmuskler graviditet" eller "Diastasis Recti Graviditet"
Finns en hel del övningar och tips.
Man kan ju inte punktförbränna fett tyvärr. Tänk vad det vore bra om man kunde ställa in "lår" på onsdagar "mage" på måndagar osv… :)
Nej men om man bygger muskler så kommer man se smalare ut. :)
Särskilt på magen! Om man core-tränar (tränar "kropps-korsetten") får man inte bara smalare midja utan oxå en bättre hållning och då ser man både smalare och självsäkrare ut. Plus att musklerna förbränner fett hela tiden. 
Hur tränar man core?
Core, som betyder kärna, syftar på att man tränar kroppens kärnparti, rygg och mage. Många tränings-ställen brukar ha core-pass. (Friskis, sats.. osv..)
Att träna hela bålen på det sättet minskar risken för skador och belastningsproblem.
Här är en video som visar några av de mest effektiva övningarna. Jag känner igen dem från de core-pass som jag har gått på.
Jahaaa….
Men det är nog inget för mig just nu.
Har ryggskott…*suck*
Men jag ska börja med det så fort jag blir frisk!