Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 1182 ggr
Jinaum
0

Lite hjälp?

Alltså. Jag blev riktigt förbannad på mig själv rent utav. Jag har gått upp fast jag inte vet varför riktigt. Men kan ha med deprisionen å göra, ätit saker jag inte kommer ihåg. Men. ja.

Jag sitter å försöker göra ett 3 veckors tränings schema där jag skall träna 3 gånger i veckan. Fick det osm förslag för att träningen skall vara varierad. Dock varje vecka så är jag och tränar med min vikinga hird. Så där får jag röra på mig. Så ja. Då är de det dom andra dagarna som skall fyllas i. Jag har inte så bra idé på vad jag ska hitta på.

Vad jag har möjlighet till här inom redskap - tränings cyckel, hantlar, hopprep.

Någon som har förslag på vad jag kan göra? Och vad för träning jag kan göra med hantlarna osv? Klarar inte riktigt av att springa ut å jogga, har problem med mitt ena knä och får lätt fantomsmärtor efter gallstens operationen. cyklingen funkar men knätt ge ju sig efter ett tag om jag cycklar för länge men max 30 min funkar.

Så har ni förslag på träning som jag skulle kunna göra som är effektiv? funderar på att kanske fylla i en dag varje vecka där jag kanske går och simmar.

MaalinF
0

Simning är jättebra variationsträning och framför allt skonsam. Ett jättebra komplement.

Sätt upp mål som du vet att du klarar och var stolt över det innan du börjar pressa dig själv. Det är härligare att lyckas med sina mål än att hela tiden sätta upp för stora som man inte lyckas med.

Med hantlar finns det massa övningar du kan göra. Du kan träna biceps, triceps, bröst, axlar bland annat mycket enkelt. Om du är ute och går kan du ha med dig lätta hantlar att bara 'bära med dig'.

Pilates är rätt så skonsamt och det finns många många videos på t.ex. YouTube med övningar. Ett riktigt hett tips som stärket musklerna och bygger muskler.

Träningscykel låter helt ok och gör inte längre än du klarar pga av dina knän. Gör kanske 1 gång i veckan 20-30 minuter.

Powerwalks om dina knän tycker det är ok, viktigt med bra skor där.

Jinaum
0

Jag har stegräknare så jag försöker med 10 000 steg per dag. De klarar knäna av. Går på cambrige metoden så jag försöker bränna lika mycket kalorier som jag får i mig.

AnneN
0

Vad tycker knäna om vanliga promenader? Om det funkar så kan du promenera och ha hantlarna med dig, då får både ben, armar och andra delar träning.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jinaum
0

Knätt fungerar på de. Har varit lugnt nu ett tag men just joggning å sådant känns för riskabelt. Räcker med vikinga träningen som tränar upp mina knän bra. Men känns dumt att pusha på å göra de.

ja de kan jag ju göra. Plocka med mig hantalarna å gå ut å gå.

MaalinF
0

En sjukgymnast sa till mig att de är viktigt att träna låren om man har problem med knäna, det hjälper tydligen.

MaalinF
0

En sjukgymnast sa till mig att de är viktigt att träna låren om man har problem med knäna, det hjälper tydligen.

flisan708
0

Håller med #3. Promenera, testa stavgång. Om du inte gillar stavar så kan du testa walking trainers som motsvarar stavar. Har det själv och gillar det skarpt.