Hetsätning!
Snälla, snälla… kan någon göra slut på mitt lidande?
Jag vill så gärna sluta hetsäta, men jag vågar inte. Vad skall då lugna mig i mina svåra stunder och belöna mig när jag varit duktig?
Det är inte brist på information och kunskap som gör att, jag nu väger 110 kg och är 1,67 cm.
Jag vet det.
Det är inte att jag är svag, lat eller dum ihuvudet som gör att jag hetsäter.
Jag vet det.
Det är modet och den kemiska rubbningen som har blivit efter år (20 år) utav ätstörningar (anorektiker, bullimiker till hetsätare) som sviktar och ett rubbat självförtroende, som stjälper i stället för att hjälpa mig.
Orkar inte längre…
Vill inte längre…
Börja aldrig att banta…
Jag vet var du är… är själv hetsätare i perioder och det har gått så långt att det inte går att stoppa… den delen av mig som inte vill kopplas bort, tappar minnet, får inte deltaga… den delen får bara städa upp efter orgien…
Vad som får det att lätta är dock det medvetna valet att äta bra ofta, var 3:e timma ungefär… Att inte säga att något är förbjudet.. man får äta allt.
Det som triggar är förbud och restriktioner.. det är kroppens sätt att slå tillbaka för allt otyg man har utsatt den för.
Om man börjar äta för att man är deprimerad så måste man ta itu med ursprungsproblemen först.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Hej!!!! Har du varit i kontakt med vården om ditt problem. Tycker du borde kunna få hjälp på något sätt. Önskar dig lycka till. Kram
#0 Håller med flisan, du borde verkligen kontakta vården. T ex kognitiv beteendeterapi kunde vara perfekt för dig. Detta klara du inte ensam, du behöver stöd utifrån.

Har skrivit en artikel om OA, kanske kan det vara något för dig?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!