Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 2716 ggr
Yarrow
0

Itrim viktminskningspogram

Okej, nu föll jag för en reklamgrej. Jag som annars brukar vara så bra på att hålla emot. Men jag har blivit så sjukt inspirerad av att äntligen lyckats gå ner i vikt och jag mår så himla mycket bättre nu 10 kg lättare.

Så jag bokade en tid hos Itrim för att komma i gång ännu mer! Ett jättestort steg för mig! :)

Nu till saken. Är det någon här som har erfarenhet av deras viktminskningspogram? Eller någon som är intresserad, för i sånt fall kan jag hålla denna tråden uppdaterad. Mitt första besök är idag nämligen. Sjuukt taggad! :)

IaMiaMaria
0

Jag är lite intresserad utav det, men tyvärr tycker jag att det alldeles för dyrt. vad kostar det där du bor?

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Yarrow
0

På det stället jag ska gå till kostar det mellan 600-1000:- i månaden beroende vilket pogram man väljer. På det tillkommen en startavgift också.

Jag vet inte själv vilket pogram jag ska välja men det lutar väl på Guld, det dyraste alltså. Jag vill gå ner så mycket som möjligt på så lite tid som möjligt och då tycker jag helt klart att det är värt pengarna.

IaMiaMaria
0

Ja. värt pengarna kan det absolut vara, om man hadde dem =)

//Maria

Yarrow
0

#3 Ja, tyvärr så ligger väl de flesta runt de priset. Finns väl lite andra ställen också men då måste manju ha självdisciplinen att gå dit med :)

Yarrow
0

Nu kom jag precis tillbaka från det första informationsmötet och den första provträningen.

Det va verkligen hur kul som helst och jag blev väldigt inspirerad av alla där! Kan säga att jag kommer verkligen fortsätta där! :)

IaMiaMaria
0

Kul =) toppen att du hittat något som passar dig.

//Maria

Yarrow
0

Ja, vi får väl hoppas jag tycker det är lika roligt om några månader för nu har jag skrivit upp mig på ett år. Haha. :)

[Norrbysa]
0

Jag har prövat det och det är verkligen super om man behöver inspiration och motivation! Kan verkligen rekomendera det.

Dock passar det inte alla och man måste verkligen följa deras råd och gå dit och träna ofta.

Yarrow
0

#3 Ja, men det gäller väl alla sätt om man ska gå ner :)

Jag va där idag och tränade också. Igår tränade vi i grupp, lite mer på prov då för att känna hur det känns. Och jag tyckte det va lika roligt idag också!

Yarrow
0

Idag va jag på en analys. Det tog ca 1.5h och vi gick egenom allt från matvanor till kroppstyp och la en plan över hur jag ska träna och äta den närmaste tiden.

Vägning idag också precis som i måndags och jag har hunnit gå ner ett helt kg sen dess!

Fick två lådor med måltidsersättning och en stegräknare som ingick i priset i det pogram jag valde så i morgon går jag på strikt soppdiet i 3 veckor!

[Norrbysa]
0

Analysen är ju jättekul! Dom är så noggranna. :-)

Yarrow
0

#11, Ja det va verkligen intressant. Spännande att de kan läsa av kroppen så himla noggrant också. Hur mycket vatten och sånt man har.  Sånt tänker man ju inte på annars.

[Norrbysa]
0

#12 Efter att jag slutat med itrim så har jag köpt en egen våg som mäter fettprocent. Tycker det säger så mycket mer än bara den total vikten! Man har ju muskler som väger en massa och dem vill man ju bara har mer av. :-)

Yarrow
0

#13 vart får man tag på dem, va den dyr?

Nu väger jag ju mig där varje vecka men jag kommer ju inte alltid att vara där. Eller ja, det vet man ju sldrig. De är rätt duktiga på att värva medlemmar i alla fall :)

[Norrbysa]
0

Jag tror att de brukar kosta runt 500 och uppåt, men det är bara att hålla ögonen öppna. Ibland kan man hitta billiga på typ Coop. Jag köpte min begagnad på blocket eller tradera för 200 tror jag.

Yarrow
0

#15 Men det va ju ändå rätt billigt. Jag trode den skulle gå på flera tusen :)

Nu är väl dyrt relativt kanske. haha.

Idag börjar jag på soppdiet! Jippi. Haha, jag vet inte. Jag fick två provkatronger och valde en med skogsbärsmak i hopp om att den smakade bättre än den med skogsbär jag hade hemma från ett annat företag. Det gjorde den inte. Haha, men det går väl ner. Det är ju för en bra sak! :)

Yarrow
0

Tänkte uppdatera lite.

I förgår va det vägning igen. Två veckor på soppdieten och träning 4-5 gånger i veckan har resulterat i :

- 15 kilo lättare sen viktmindskningstarten, alltså inte på två veckor utan senjag började gå ner i mitten av sommaren.

- mer än 15 cm mindre runt midjan

- Dubbelhakorna är nästan helt borta! =) JIPPI! =)

- plus ca 4 kilo muskler som ska hjälpa mig bli av med resten av kilorna!

Kort och gott, många kilo kvar men jag mår bättre, sover bättre och är gladare. Dock är snart alla mina kläder förstora. Haha.