Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 1169 ggr
evaekroth
0

Svårt med motivationen

Hjälp!

Jag behöver gå ned i vikt och äta mer rätt mat för mig och sedan detta mod motion.

När jag mår bra så är det enkelt och jag vet hur och vad jag ska göra men sedan när jag mår dåligt med värk i kroppen och ångest slår på då tappar jag motivationen.

Jag behöver någon som ger mig denna spark i baken hela tiden.  Jag vill så gärna bli av med magen. Och jag har problem med magen, stressmage, så därför skulle jag behöva lägga om kosten så det funkar för mig.

Jag är 1.64 lång och väger 72 kg och jag lider av detta.

wanna-be-thin
0

jag behöver också en spark ganska ofta, o jag är 156 o väger 65 så det är samma bmi, du kan få min msn om du vill, skriv isf ett privat meddelande :D

MaalinF
0

*spark*

Kom igen nu, vi grejar detta! :)

evaekroth
0

Ja! varför inte….

Guggeflickan
0

Jag är en sån som har velat i flera år nu och dragit mig för att ta tag i mitt viktproblem. Men nu har jag ändrat mig!

Jag är 162 cm lång och väger 94 kilo. Detta mår jag inte alls bra av, har mått dåligt av att se mig själv i en spegel i över ett år nu, så nu har jag tagit tag i det hela!

Det jag bla motiverar mig med när det är som tyngst är:

-Är den här chipspåsen/chokladbiten verkligen värd det där extrakilot (som jag vet kommer lika säkert som ett brev från posten) och som gör att jag mår dåligt?

-Vill jag se ut så här resten av livet? Eller vill jag tappa de där kilona och kunna göra vad jag än önskar ( I mitt fall är det att orka rida i den nivå jag vill)

Jag har hittat ett sätt att motivera mig med, men alla har väl olika sätt att göra det på. Ett av mina största argument är att jag vill vara fri från sockersuget, inte behöva äta socker för att KROPPEN skriker efter det varje dag, utan kunna äta en chokladbit någon gång ibland för att JAG vill det.

Dessutom har jag gjort flera försök att sluta äta fel, men misslyckats på grund av dålig motivation. Men när jag tänker på hur jag vill se ut, vad jag vill kunna göra och hur jag vill må, då är motivationen funnen!

Så går mina tankar iaf… Glad

"Efter regn kommer solsken"

http://mittsvenskaridtravare.zoomin.se/