Hjälp mig med viktnergång!
Jag vill gå ner i vikt men vet inte vart och hur jag ska börja, jag har lätt för att få ätstörningar (äta, kräkas..) Jag väger nu ca 30 kg för mycke, tycker de är jobbigt att säga precis hur mycke jag väger så ni får utgå ifrån de. Jag söker stöd och hjälp så jag kan gå ner på ett hälsosamt sätt!
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
Jag gick med i Viktklubb.se
Det hjälper mig att "hålla rätt på mig", så att säga. Jag har gjort likadant som Du - ätit och kräkts. Men nu kan jag inte kräkas mer efter en magmunsoperation. Men må illa kan jag.
Jag föreslår en dietist.

Jag har remiss till en dietist. Tänker prova nutrilett nu i några veckor för att se hur de funkar, börjar imorrn!
Jag skulle rekommendera dig att köpa Lipro. Ät 5dagar i veckan och träna genom att ta promenader. Gör ett uppehåll efter två veckor och börja sedan igen. Håll inte på för länge med dem.
De funkar, tro mig.

#4 Vad är lipro? berätta lite om de
Undrar jag också - vad är Lipro??
bantningspiller

Jag råder dig också att testa LCHF. Då får du äta ordentligt med riktig mat och inte trixa med piller och pulver. Det är ju bättre att du lär dig att äta bra mat som inte gör dig överviktig och som faktiskt även gör att du mår bra. Och du behöver inte väga mat eller räkna kalorier om du inte vill - bara äta fett, protein och kolhydrater i begränsad mängd.
Kolla här, det finns massor av berättelser om hur människor har blivit både friska och smala av att äta mer fett och mindre kolhydrater. Jag har själv hållit på i 1½ år nu - har inte gått ner så mycket i vikt än men jag har haft annat att räta till i kroppen också. Nu har jag börjat minska i omfång så trägen vinner och har man mycket övervikt tror jag att det är bra att det tar tid, både fysiskt och mentalt.
Hör gärna av dig om du vill ha tips eller gå in på Kolhydrater här på iFocus.

Just nu så räknar jag kalorier och försöker hålla mig på ca 1000 om dagen.. hur mycke ska man ha kvar efter en dag om dagen börjar med 2195kcal?

#10 Hur menar du nu? 1000 kcal om dan är alldeles för lite, din kropp kommer att ställa in sig på svältkost och du kommer inte att gå ner i vikt. Risken finns att så fort du börjar äta mer kommer du att gå upp i vikt.
Men du gör ju som du vill såklart…

#11 Jag lyssnar på alla råd och försöker med de mesta men de är ju min ätstörning som kronglar mest..

#12 Det är därför jag tipsar dig om LCHF - då äter du dig mätt, slipper räkna kalorier och väga mat. Du äter mer fett och mindre kolhydrater, normalt med protein. Riktig mat! Du får rätt näring och kroppen mår bra.
Själv har jag blivit av med mig ruskiga kolhydratsug, jag anser själv att jag har varit beroende, tack vare LCHF men det har tagit lite tid.
Du kan ju prova! Det är många som inte lyckast tidigare med att gå ner i vikt men som lyckats med LCHF-kost.

#14 Javisst är det så, men självklart passar det inte alla. Men alla kan prova - många blir överraskade över vad som händer hälsomässigt! Det är som att kroppen börjar funka som den ska.

#16 Tack för tipsen! ska kolla upp de på engång!