Rekommenderar varmt!
Jag rekommenderar varmt denna sida;
Detta för att man får äta ALLT och att det är ett lätt program att räkna ut sina kalorier på.
Allt finns med och den mat som inte finns med, lägger man själv till.
Man ser även visuellt hur det går.
Det finns forum, blogg mm.
Coachen svarar på Dina frågor när man mailar honom.
Enda nackdelen - i början, innan ögat lärt sig - är att man bör väga sin mat innan. Lite besvärligt, men kul att lägga in i matdagboken och se hur det förändras!
Själv har jag ätit enligt Matdagboken i en vecka nu.
Första natten gick jag UPP 2 KG!
Sen har jag gått NER från 82,3 kg till 79,5 kg i dagens läge.
Gå in och titta i alla fall.
Det är en GRATIS tjänst, Matdagboken!
Har använt matdagboken i 2 dagar nu, puh man tror man äter så lite, men icke 
Visst är den kul, Tassy?
Jag fick till och med en NY hushållsvåg av min man enkom för att jag skulle kunna väga min mat bättre.
Den gamla var rätt slut. Hittade inga batterier som passade till den. Köpt på Lidl, så det måste vara tyska batterier som inte finns i Sverige. 
Nu fick jag en med "vanliga" batterier. Och STOR display med röda siffror!
Ja, ja tycker det är KUL att viktreducera nu! Känns KNAPPT jobbigt att laga mat.
Jag har en armbandsklocka som har fem larminställningar. Och dom har jag satt på mina fem måltider så jag inte ska glömma bort dom. Glömmer annars att äta.
Så livet känns finfint nu!
#3 Vad härligt att du verkar ha kommit igång och verkar trivas med detta! :)
Ja det är kul med detta, även om det är påfrestande att se kalorierna ticka iväg hehe. Än så länge håller jag mig inom ramarna för godkänt trots massa slarv, tack och lov för motion! Skrev en stor tenta igår, så då blev det pizza efteråt, något jag sällan unnar mig. Det är ju så gott, men jag blir sjuk på kuppen, magen packar och flyttar ut en stund.
Jag har inte kommit så långt i vägningen av maten, jag får höfta lite, och tar i i överkant så fort jag blir osäker så kanske kanske jag blir positivt överraskad sen hehe :)
Eftersom jag håller på att tillfriskna (om man nu kan säga så) från ätstörningar så är jag noga med att inte låta detta bli en grej som triggar i stället för att vara ett hjälpmedel. Tar det försiktigt här nu i början för att vara observant på hur jag reagerar när jag får allt "på papper".
Men så långt - bara positivt :) höll andan ett tag under dagen idag när jag fyllde i min lunch, men sen kom jag på att jag har ju motionen att räkna också, då blev det lättare! :)
Så nu har jag hyffsad koll på kaloriintaget, och jag ser ju nu att jag har lagt om kosten bra då jag lyckas klämma in ordentliga måltider och mellanmål i min "dagranson" av kalorier utan att det blir övertramp. Äter mycket frukt och grönt, fullkorn och fibrer. Håller igen lite på potatis, ris och pasta, undviker dåligt fett, använder med glädje olivolja till allt möjligt där det går.
Försöker även undvika vetemjöl i den mån det går utan att bli för fanatiskt. Inga mackor annat än fullkornsknäcke :)
Och så daglig motion på detta.
Allt börjar gå på rutin nu när man levt nyttigt ett tag, man kan gå lite mer på känn när man botaniserar runt i mataffären i jakten på ny spännande mat :)
Hoppsan, nu halkade jag iväg lite väl mycket OT här 
Men för att sammanfatta mig: Matdagboken är ett bra redskap när man vill ha lite bättre koll på vad man får i sig.
Jag är medlem! Tycker det är super att man kan hålla koll på vad man äter. Man blir mycket mer medveten!
Nu har jag oxå blivit medlem! Sidan verkar lovande!
Jag finns där oxå. Sidan påminner om viktklubben på aftonbladet, men toppen att det är gratis
Lotta61 heter jag därinne
Ja, jag heter Shintaida som vanligt. Besök mig gärna där så jag vet att jag har "kompanjoner" med mig! 
Nu har jag registrerat mig på matdagboken och imorgon ska jag börja registrera min mat. :)
Jo, jag måste berätta!
Att sen jag började med Matdagboken, för 9 dagar sen, har jag gått NER från 82,2 till 79 kg!
Detta tack vare MATDAGBOKEN!
Vad lite kan göra SÅ mycket!
OJ! 
Men du måste ju ha gjort jätteförändringar då?
Jag har inte vägt med sedan jag blev medlem för snart en vecka sedan. Det är dags imorgon. Får vi se om det går åt det hållet för mig också 
*Hoppas hoppas hoppas*
Hej!
Nu har jag också gått med eftersom ni säger att det är bra
. Ses kanske där! KimAx heter jag där också.
Det verkar vara en jättebra sida!
Nu blev jag också medlem där:)
Jag heter Creamy där.
Jag blev också medl. för 2 dagar sen, har samma namn som här