Shintaidas bantningstråd
Idag började jag med Super Slim. 
Cyklat på motionscykel 30 minuter så jag svettades rejält!
Sen 5 minuter på Powerplate.
Vikt idag: 77,5 kg. Ska ner till 60 kg.
Magmått (under naveln på det tjockaste stället): 103 cm
Jag uppdaterar varje dag. Vad jag har gjort för motion, hur mycket jag väger och magmåttet.
Jag vet att jag kan - nu är det bara viljan som ska sitta kvar i kroppen!
Lycka till!
Klart du kan o klart du vill. När kilona börjar sjunka så kommer du vilja o kunna ännu mera. Heja heja :)
Tack så mycket, båda två!
Jaaa, jag är verkligen fit for fight!

Lycka till.
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
4/9 DAG 1 MED SUPER SLIM
Åt 3 gånger. Frukost, lunch och middag.
Motionscykel 30 minuter på olika hårdhetsgrader (elektronisk, så den byter program själv)
Powerplate 5 minuter.
Inga biverkning av Super Slim.
Jag drack nog lite för lite, för jag fick huvudvärk. Så det är det enda jag verkligen behöver tänka på.
Inte hungrig på kvällen eller natten. Inte ens glassugen när sambon åt glass på kvällen.
Men jag samlar vatten i kroppen, märkte jag. Kanske satt jag för länge? Tittade på V på TV6 i 3 timmar. Men jag rörde mig i reklampauserna. Är ju rökare. 
Så det ska jag hålla koll på också om jag svulllnar mer.
Men jag har fått vattendrivande av min läkare för just det.
BEHÖVER jag inte ta dom, tar jag inte dom. Vill se om kroppen gör av med det själv. Ibland gör den det och då måste jag kissa ofta. Så till vida jag inte svettas kopiösa mängder. Det gör jag när jag motionerar. Gick ner 3 hg efter cykelpasset.
Jaa, efter första dagen med Super Slim mår jag bara bra! Som sagt, inga biverkningar som andra fått.
Ser ljust på framtiden!
Lycka till! Jag äter också SuperSlim nu och har knappast några biverkningar alls annat än att jag blir lite susig i huvudet c:a 3 timmar efter jag tagit tabl. Möjligtvis lite minskad aptit men mår absolut inte illa eller har svårt att äta. Aptiten är som alltid på topp "tyvärr".
5/9 DAG 2 MED SUPER SLIM
Vikt: 77,7 kg (utgångsvikten var 77,5 kg) = + 0,2 kg
Antagligen omställning och vatten. Inget att yla över! 
Magmått: 102 cm ( under naveln. Utgångsmåttet var 103 cm) = - 1 cm.
Träning: Powerplate 15 minuter.
Mat: Ätit 3 gånger; frukost, lunch och middag. Med ca 6 timmars mellanrum.
Dryck: Druckit mycket av både te, kaffe och osötad dryck.
Biverkningar: Dagen började med huvudvärk. Men kom på att jag drack för lite. Så nu har jag inte det längre.
Muntorrhet har jag. Men annars inget annat.
Min HJÄRNA säger åt mig att jag vill äta en elefant, men magen/kroppen säger att jag ska ta en lagom/mindre portion istället.
Jag lyssnar på kroppen, så elefanten får leva. 
Vatten i kroppen, men jag ska avvakta några dagar. För det KAN vara omställningen som gör att jag samlar vatten.
I morgon räknar jag med minus på vågen.
Vidare information i morgon kväll!
Jag tycker det verka vara ett jädra slit med Super Slim.
Inte mer slit än med annat! Jag menar då med andra koster och sånt.
Det är inte slitsamt med super slim. Man tar en kapsel om dagen. Det är inte svårt. Och sen får man - som andra dieter - tänka på hur mycket och vad man stoppar i sig. Super slim gör så att man inte pallar att äta så mycket som förr. Och man är inte SUGEN på något "gott" heller.
6/9 DAG 3 MED SUPER SLIM
Vikt: 76,9 kg = - 0,6 kg. Startvikt: 77,5 kg
Magmått: 100 cm = -2 cm. Startmått: 103 cm
Träning: Powerplate 20 minuter. Terränggång 70 minuter.
Mat: Frukost, lunch och middag.
Det blev en sen middag för att vi var på utflykt. Kom hem ca 20,00. Så jag lär väl inte gått ner något till i morgon.
Inga biverkningar idag heller, på SUPER SLIM.
Inte nattätit på tre nätter heller. *klapp på huvet*
JAG vill ha MYCKET mat, men det vill inte min kropp!
Det var dagens rapport. Må väl därute!

Får jag sticka in här och berätta om min senast månad med LCHF? Bara som jämförelse.
Det har varit trögt med viktnedgången för min del ett tag men jag har mått så himla bra av kosten att jag orkat fortsätta bara för den skull. (Har ätit enl LCHF i 1½ år nu) För ca en månad sen räknade jag på hur mycket jag fick i mig procentuellt av fett, protein och kolhydrater och upptäckte då att jag åt för LITE fett! Så jag ökade på fettet genom att äta kryddsmör och majonäs (hemgjord) till maten.
I samma veva tog jag och mätte mig (har ingen våg) runt byst, midja, rumpa, lår, vad och överarm. Har inte gjort det tidigare eftersom jag är lite bantarskadad och ville inte tänka på sånt när jag gick över till LCHF.
På fyra veckor utan motion, mer än det jag normalt går, har jag minskat
2 cm runt vad (har sen tidigare minskat flera cm)
ca 5 cm runt lår
ca 4 cm runt höft
ca 8 cm runt midjan
ca 5 cm runt bysten
ca 3 cm runt överarm
Det syns i övrigt på armar, händer och i ansiktet.
Jag har då ätit mig mätt på fett och protein och minimalt med kolhydrater, har inte räknat kalorier, ätit piller eller pulver. Varenda cm är äkta viktnedgång, inte vätska (den perioden är förbi för länge sen). Framför allt mår jag superbra hela jag!
Till veckan ska jag börja motionera eftersom jag vill göra en jämförelse med vad som händer MED motion.
Kolla gärna här vad man kan äta om man är LCHF-are och ändå gå ner vikt, medan man är mätt och mår bra och får i sig fett så att kroppen kan tillgodogöra sig alla vitaminer.
Ta inte illa upp - jag ville bara berätta!
Hoppas självklart att det går bra för dig!
Jag HAR varit LCHF:are och det var INTE min grej. Är emot det PERSONLIGEN, för jag blev sjuk av det. Lider än av de sviterna jag fick pga LCHF i 1 ½ år. Jag blir arg och väldigt upprörd över allt det här propagerandet för LCHF! Det finns, som Du vet, en egen sida för Kolhydrater i Fokus (LCHF). Många kan ta illa vid sig också. Förstå det.
Så i fortsättningen vill jag bara ha kommentarer och råd, men dock INTE om andra dieter! Jag kör MITT race här och nu!
Tack för att Du hoppas att det går bra.
Förstår att Du är "nyfrälst" på LCHF. Man märker det på folk. Men akta Dig för att hänvisa till LCHF i varje tråd om viktminskning!
Det kommer surt igen!

#12 Okej, då förstår jag. Men jag är inte nyfrälst, jag har hållit på ett tag. Ville bara göra en jämförelse och det här forumet heter ju faktiskt Viktminskning. Och det är ju inget fel i att hänvisa till LCHF heller - många har ju faktiskt fått många vinster av den kosten. Varför skulle jag akta mig??
Men som sagt, hoppas det går bra för dig också!
Jag menade inget illa med att akta Dig.
Jag skrev det för att det är många här som också totalt har förkastat LCHF. Det kan liksom bli ett klot av en snöboll, så att säga.
Många har kommit hit för att slippa LCHF.
Jag tänkte också på att det KAN bli några som blir arga över den här så kallade "LCHF-frälsningen".
Kul att det gått bra för Dig och att LCHF passar Dig!
Flickor tänk på tonen
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
*lång raljerande text som innehåller en hel del personliga påhopp blev just redigerad och censurerad av en Medarbetare vid namn Veronica*
Det enda som ger en bestående viktminskning är att man förbrukar mer än vad man stoppar i sig. Jag promenerar ca en mil per dag med mina hun dar och äter helt vanlig mat 3 ggr per dag och går stadigt ner 0,5 kg i veckan.
#16 Du borde tänka dig för innan du kallar folk för dumma. Har själv haft jättestor hjälp av SuperSlim och är nere på en bra vikt nu så har du inga egna erfarenheter att dela med dig av så ska du inte heller döma andra.
Jag kan nog hålla med shintaida i att det propageras stenhårt för LCHF. Om en tråd handlar om t ex VLCD så kan man ge sig attan på att det är någon som skriver en kommentar om hur mycket bättre LCHF är. Vill man veta mer om denna diet så går man ju in på en sådan tråd, eller hur?
Vissa kanske mår jättebra av det men jag skulle aldrig någonsin kunna äta så mycket fett som man måste för att hålla en LCHF-diet.
Alla har sina metoder som man trivs med. Trampa inte ner folk bara för att de inte tycker som du. Vi är ju här för att utbyta erfarenheter,tips och att peppa varandra.
#10 Kul att det går bra för dig :)
#17 Liisa!
Det var DU som inspirerade mig! Och jag ångrar det INTE! Det är KUL att banta nu. Och ÄNDÅ är jag mätt och belåten. Äter inte på natten mer heller! Halleluja!
Men, visst, det går upp och ner med hektona, men inte med kilona längre.
Vi kvinnor har ju en tendens till vattenansamlingar minst en gång i månaden.
*suck*
Tack Liisa, för Din inspirerande tråd som jag följt!
Kram till Dig!
Tack Ylva-Li!
Men peppning, stöttning och heja-på uppskattas gott! 
Vidare, att dom som har provat/provar SAMMA som jag, kan jämföra och diskutera biverkningar, fördelar, nackdelar mm.
6/9 DAG 4 MED SUPER SLIM
Vikt: 76,9 kg = + - 0 kg sen igår.
Magmått: 100 cm = + - 0 cm sen i går.
Träning: Motionscykel 30 minuter.
Mat: Frukost, lunch och middag.
Märkte vid middagen, att jag var tvungen att HALVERA intaget, för jag orkade inte mer! Jag blev mätt!
Fortfarande torr i munnen, men inte lika mycket.
Inga biverkningar konstaterade.
Mår bra. Och bättre när jag ser att vågen och måtten antingen står stilla eller går neråt.
Mår givetvis bäst när det går neråt! 
Det var allt för idag!

Jag har ätit superslim i 12 dagar men har ännu inte stått på vågen men jag har inte haft nån biverkning, inte ens muntorrhet däremot så har jag inga hungerkänslor längre. Däremot kan jag bli sugen på på nåt gott men då är det ju upp till mig att äta.
#22 Javisst blir man sugen på onyttigt någon gång men man blir också fortare nöjd. Det kanske räcker med 50 g chips istället för 200 g t ex.
Kan inte uppdatera.
Är sjuk.