Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 1306 ggr
shintaida
0

Osötat går väl bra?

Osötade saker (INTE lightprodukter) går väl bra, så länge det inte är för mycket kcal i dem?

Eller ska jag välja de "vanliga" produkterna, de med socker i?

Likaså, tror jag, att man blir mer mätt på t ex vanlig fetthaltig yoghurt än t ex miniyoghurt. Man behöver nog inte ta lika mycket av den fetthaltiga som av minin. För jag tror att man blir fortare mätt på den fetare. Och mätt längre tid. Bara man kollar så att kcal INTE är hög/högre i den feta!

Håller Ni med mig om det sista, eller är jag ute och reser helt?

[LiisaDagger]
0

Jag räknar alltid kcal. En produkt kan vara light men har högt kcal.

shintaida
0

Jaha, det ska jag tänka på. Tack för infon.

Det verkade som om det bara är Du som kan det. Obestämd Skrattande

Grattis igen till Din cm-minskning!

Du är min förebild, vet Du!

Tack för att Du finns! Och med så många kunskaper!

Du är Guld värd!

[LiisaDagger]
0

Oj då, tack, det var snällt skrivet. Men nä förebild vet jag väl inte. Jag blev bara trött på att vara överviktig, hittade ett sätt som passade mig att gå ned i vikt, det är nog det som är det svåra, att hitta en metod som är rätt för en själv.

JAUS
0

Jag struntar fullständigt i kalorierna, de är oväsentliga. Det enda bryr mig om är mängden kolhydrater och att varan inte innehåller skadliga tillsatser.

shintaida
0

Ursäkta JAUS -

- men jag frågade om osötade saker och kcal inte om kolhydrater.

AnneN
0

Sådant som är helt osötat (varken med socker eller sötningsmedel) borde ju rent logiskt sett vara nyttigare. Men om man ska välja mellan sådant som innehåller vanligt socker eller sånt som innehåller sötningsmedel så tror jag faktiskt sockret är mindre farligt, har läst för mycket mindre trevliga saker om sötningsmedel.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!