Jogging-telefon
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har precis beställt ett tekniskt hjälpmedel som kanske kan vara det bästa köp jag gjort!
Samsung SGH-F110 MiCoach Addidas
Länk till en bra sida som förklarar mobilen.
Med i förpackningen följer en pulsmätare som fästs på kroppen, en stegräknare som fästs på skon, en armväska till mobilen samt hörlurar anpassade för jogging.
Jag har redan en telefon som jag gillar så den här kommer jag bara spinga med. Det var billigare att köpa telefonen än att köpa pulsklocka och tillbehör. :-)
Telefonen hjälper dig under rundan och ger röstinstruktioner när du springer för fort eller för långsamt beroende på din puls. UNDERBART! Nu kan man ligga precis där man ska utan att behöva kika på en pulsklocka hela tiden!
Genom att trycka på mobilens skärm två gånger så avbryts musiken och man får höra fakta om löprundan i hörlurarna.
När man har sprungit klart kan man ladda upp data till sin dator och föra protokoll över sin träning och förbättring.
Det ska oxå finnas en webbsida där man kan ladda ner olika träningspass. Tex. intervallträning eller liknande.
Det är ju som att ha en personlig tränare, mp3-spelare och förbättrings-analyserare i ett! Jippie! 
Återkommer med recension! 
Jag hoppas hoppas hoppas att den är så bra som jag tror att den är…
Nu har jag varit ute på en utvärderingsrunda där telefonen uppskattade min träningsnivå. Jag var nybörjare såklart. :-)
Jag tycker att hörlurarna som följde med telefonen var lite krångliga men det går ju att sätta i egna om man vill. Jag tycker också det var underligt att träningspasset startade precis när jag tryckte på startknappen. Det var lite pilligt att sätta ner telefonen i armfickan och samtidigt börja springa. Annars så var det bara positivt.
Det var en röst i telefonen som sa åt mig att springa 1.6 km så fort jag kunde. När jag passerade milstolparna under loppet så sa rösten hur långt jag sprungit och viken puls-nivå jag hade. (Milstolpar: en fjärdedel, hälften och tre fjärdedelar kvar av distansen.) Jag kunde få samma data uppläst om jag slog lätt på telefonens skärm två gånger. När jag hade sprungit klart fick jag resultatet uppläst.
När telefonen sa att jag sprungit hälften så vände jag och började springa hemåt igen. Väldigt praktiskt. :-)
När jag kom in så synkroniserade jag telefonen med datorn och kunde se detaljerna för mitt utvärderingspass. (Se bild.)
Senare ikväll ska jag springa mitt första träningspass. Jag har nämligen lagt upp en planering med hjälp av Addidas MiCoach-hemsida att träna för att klara av att springa ett 1 mils-lopp den 27 september. Det var superenkelt! Jag ska springa 4 ggr i veckan på mån, ons, tors och lör enligt telefonens anvisningar.
På hemsidan finns många olika träningsmål. Allt ifrån nybörjare som bara promenerar till marathonlöpare. Länk till MiCoach
Jag gillar den här telefonen, men vi får se var jag säger efter ett riktigt träningspass.. ;-)
Nu har jag sprungit ett riktigt pass med telefonen och det fungerade bra. Telefonen sa åt mig att springa saktare och snabbare… jag sprang och lyssnade på musik. Härligt!
Men… när jag kom hem och laddade in resultaten så låg jag helt utanför de zoner jag skulle ligga i. Hur kommer det sig att telefonen inte sa till oftare? Det måste jag kolla upp.
Jag låg i rätt zon endast 25% av tiden.

Verkar hitech det där
säkert bra för dom som förstår sig på det.
Sajtvärd för mitt eget liv
Hur mycket kostar den? Skulle nog vara något för mig!
Med vänliga hälsningar
Chess
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=282786
Den är billigare om du köper den tillsammans med ett abonemang.
Nu har jag lärt mig hur man ska springa. 
Telefonen säger till när man gått utanför zonen och sedan säger den till igen när man nått rätt zon.
Jag sprang utvärderingsloppet en gång till, fast uppvärmd. Därför att jag tycker telefonen är lite väl "snäll" med intensiteten. Eller så har jag kanske valt fel planering när jag lade upp schemat. Känns som om jag kan springa snabbare än vad telefonen säger åt mig att göra.
Kan man även använda den som GÅNG-telefon?
Det går att börja på en så lång nivå som att promenera. Målet kommer dock alltid vara att börja jogga så småningom.
Men jag KAN inte jogga pga sjukdom i lederna. *suck*
Ajdå… Jag borde förmodligen inte jogga heller. Min fot är trasig. Det är ett ben som är av efter en stukning
Men jag är så trött på att inte kunna göra något! Den har varit så här i 2 år nu. Jag ska till doktorn nästa vecka men dom gör ju ingenting och jag har vant mig vid smärtan.
Dumma fot!
Det är trist när man måste VÄNJA sig vid smärta.
TÄNK - att få vara smärtfri EN enda dag om året!
Vilken lycka!
DÅ hade jag sprungit, lekt, klättrat, ja allt! *fniss*
Jag har struntat i foten och sprungit ändå! Först klarade jag av 5 km och sen 1 mil!!! Jag som aldrig joggat i hela mitt liv.. haha..
Telefonen (eller "min coach" som jag kallar den) har verkligen varit en superhjälp för att komma igång, planera och motivera löpningen.
Om en månad ska jag springa halva Lidingöloppet! 15 km.. weiii!
Vilken kul leksak, blir nästa sak att inhandla trotts att jag redan har Nike+ till iPodden och run.gps till mobilen…man kan aldrig ha förmånga leksaker :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Haha.. Om du redan har Nike+ i din Ipodså är det ju bara att köpa pulsband+fotsensor och ett par speciella Nike+ skor så har du liknande system som Samsung MiCoach! :-)
Kostar 600 på Nike's Official Stor. Jag skulle gärna prövat det systemet men jag har ingen ipod och man måste ha specialle Nike-skor till det systemet. Det blir lite dyrare.
Kanske går över til det i framtiden när jag har bättre ekonomi. :)
Gud, vad bra :D det ska jag komma ihåg att det finns sånt^^