Viktminskning i kg och gram
Kan det vara något intresse i att 1 dag/veckan göra en ny tråd tex varje måndag, på varje medlems viktminskning.
Kan det peppa, vi behöver inte skriva startvikt om vi inte vill, men skriva +/- varje måndag, om det så är bara något gram upp eller ner.
Jag vet inte om det är en bra idé, men det kostar inget och det kanske peppar några att skärpa till sig.
Bara en tanke jag fick när jag läste en annan tråd som killen hade skrivit.
Vad tror ni?
Jag är med!
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Jag vill också vara med!
Börja nästa måndag, då, eller?
Idag har jag inte vägt mig. Ryggskott.
// Shintaida
Det gör inget om man hoppar in eftersom, men att man väger sig på samma dag och kanske inte småväger sig emellan. Då ser man resultatet och hoppas att det blir åt rätt håll.
Imorse var inte min våg roligt, det var många + men nu blir det skärpning till nästa vecka då ska det vara - resultat.
Det vore roligt om många hakar på så peppar vi varandra.
#2 Krya på dig, det lät inte roligt med ryggskott
Tatsu

Far man skriva in matt istallet? Har borjat overge vagen da den varierar med ca 5kg varje dag, och det tror jag inte ett dugg pa :P
// Amanda
Det går väl bra det blir + eller - där också. Den som vill kan väl skiva både och.
Kom gärna med förslag om hur vi ska göra så väg eller mät er idag sedan skriver vi in from nästa måndag resultaten. Det kanske hjälper någon att komma igång igen, jag behöver defenitivt en kick och peppning igen innan det barkar iväg alldeles.
Tatsu
idag vägde jag 95,5
//Maria
Min vikt låg imorse på 94,6, det är första gången jag går ut "offentligt" med vad jag väger.

Jag vill gärna vara med, hoppas att jag begriper mig på hur man gör här inne när man skriver och sånt, är helt ny på detta.

Kan val lagga upp mina matt da ocksa :)
I fredags (jag mater mig pa fredagar) sa sag det ut sahar:
Overarm: 28cm
Midja: 69cm
"Bilringen": 76cm
Rumpa: 95cm
Lar: 57cm
Vad: 36cm
// Amanda

Det låter väl bra.
Vägde 79 i måndags.
Vill oxå vara med…

Jag är gärna med, om någon vecka när jag fått tillbaka sinnet för att orka :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Vägde mig i dag men de var +/- i dag.. står stilla…
Måndag.
viktnedgång sen förra veckan -1,8 kg =)
//Maria

Måndag 16/3 -0,6 alltid något.
#13 vågen kan stå stilla i flera veckor, det man kan göra då är att kolla om man ska ändra något i kosten eller gå en liten extra promenad. Det är ju inte + i alla fall.
#14 det var bra viktnedgång på 1 vecka, vad roligt
#15 - 1 kg på en vecka är jättebra, vi försöker att peppa varandra så vi klarar detta. Vilken god frukost det såg ut att vara.
Skriv gärna någon kommentar under resten av veckan om ni behöver peppning och stöd för det lär nog jag behöva från er också.
Ha det så bra vi hörs/Tatsu
Jaha…dagens bikt! 
Ryggskottet är bättre, men inte bra.
Men jag lyckades i alla fall med att väga och mäta. TROR jag!
Det här är mina ingångsvärden i denna tråden:
Vikt: 81,2 kg
Tjockaste delen om magen: 95 cm
Vänster lår: 57 cm
Höger lår: 57 cm
Så nu får vi se om det blir minus tills nästa måndag!
Hejar på Er alla!
Kram // Shintaida
#17 Vad skönt att det börjar bli bättre,jag ska mäta mig jag också för ibland kan vågen stå still fast det känns som om man minskat. Måttbandet kanske visar bättre.

Låter som en bra tråd för mig att hoppa med i! Kan behöva så många ställen att redovisa vikten på som möjligt, lättare att sköta sig då 
Har hållit på med viktklubb och detta är tredje måndagen jag väger mig.
Start vikt här blir 70.1 kg
Min målvikt ligger till att börja med på 60 kg, som jag hoppas hinna komma ner till innan juni.
Kämpa på allihop och håll motivationen på topp 
/simsan78
Jag hänger på nu när min dator är tillbaka :)
Enligt vägningen igår så hade jag -1.1kg
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#20 Det är ju jättebra.
Det är roligt att det är fler som hakar på, desto mer peppad blir vi.
Jag behöver backup i ryggen om jag ska klara av att gå ner i vikt.
Tatsu
Vad roligt för er som har lyckats att gå ner i vikt. Men vi andra kommer dit oxå.. Bara att kämpa på. Har kommit igång med gymträningen igen.

Har varit jätteduktig hittills i veckan, har tagit promenader på 40-90 min varje dag och hållt mig till de antal kalorier jag tänkt mig 
Imorgon bär det av till Friskis för lite löpband och gym.
Hur går veckan för er andra?
Jag kan inte SOVA, varken om dagen eller natten. Ligger i nån sorts dvala ilband. Har RBS (Restles Body Syndrome) och då äter jag istället allt jag kommer över.
Speciellt på natten. *suck*
Så vågen står på plus!
// Shintaida
Jag kommer inte ut på några promenader som jag har tänkt, tiden räcker inte till.(det finns alltid en ursäkt)
Det känns som om jag gått ner lite för jag har inte ätit några mackor under veckan som är min stora last och STORA kalorintag.
Hoppas på ett litet minus tills på måndag.
#24 Jag har läst någonstans att man ska massera benen med olivolja, om det funkar vet jag inte. Har en kompis som hade problem med RBS, hon började äta ett kosttillskott för kvinnor och blev mycket bättre.
Tatsu
#25 Tatsu
Jag har provar allt som en en läkaren INTE skriver ut och inget hjälper.
På tisdag ska en läkare ringa mig. För den medicinen jag har nu, fungerar inte längre.
Så vi ska se vad vi kan diskutera fram.
Den ENDA gången jag slapp besvären helt, var nu när jag hade ryggskott och fick MORFIN. Sov JÄTTEGOTT och INGEN tendens till RBS (RLS) eller PLM!! Det var underbart, trots att jag hade ont i ryggen.
// Shintaida
jag lyckas aldrig att gå ner i vilk.. klarar att banta nån vecka.. sen är det kört.. som mäst har jag gått ner 17kg… men gick sedan upp det dubbla
men nu tänkte jag försöka igen… har aldrig varit så fet som jag är nu o det är skitjobbigt.
imorgon börjar jag, jag ska köra med herbalife shaker denna gång… (jag är distributör !!??!! så det är väl dags att jag bevisar att grejerna fungerar oxå.. :S..)
hoppas verkligen att jag klarar det denna gång… vill ner 30kg…
Jaha, ny måndag och nya tag!
Så här gick det åt helvete för mig den gångna veckan. Tror att det är PMS:en som spökar
:
Vikt: 83,0 = + 1,8 kg
Magen: 96 cm = + 1cm
Vänster lår: 57 cm = Ingen förändring
Höger lår: 57 cm = Ingen förändring
// Shintaida
jaha här har det blivit + 1 kg denna vecka, suck.
//Maria
-0,1
Men det var ju i alla fall ett minus före, alltid något.
Det har varit bakning och kalas i helgen och jag har ingen karaktär alls nuförtiden.
#28 Pms besvär kan göra att man samlar på sig vätska för mig kunde det skilja väldigt mycket om man klev på vågen.
#29 Då kommer det bli - resultat nästa vecka, ge inte upp.
Kram Tatsu

Måndag 23 mars -0,2
2 veckan.
Denna veckan har jag slarvat, det är konstigt att man skall vara så svag när det finns något gott i närheten.
Det blev ju ändå minus och det är jag glad över min målsättning är att åtminstone inte gå upp mer, de senaste 12 åren har det ju bara ökat hela tiden. Det måste bli slut på det mina knä håller inte längre.
Motivationen för tillfälligt är en snygg t-shirt som jag skrev efter, bara lite trång, den vill jag kunna använda i sommar. Sen finns det ju mycket i garderoben som skulle kunna vara motivation.
Ha en bra vecka alla. //Myas
Ny vecka
Trots fullständig systermkrash hos Veronica så har jag gått ner 0.6 kg…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Ja, jo, jag glömde berätta att jag också bloggar om min vikt och mina mått och diverse varje dag!! (Tack för tipset Allamej!)
Min blogg:
// Shintaida

Lyckad vecka!
Förra veckan inom ()
Vikt (70.1) 69.4 = -0.7kg
Hoppas det går lika bra till nästa vecka.
Grattis, Simsan!
// Shintaida

Tack, Shintaida!! 
Man kan ju kanske börja hoppas på att nå de där 65-60 kilona till sommarn.

Oooh, Simsan, jag har samma dröm!
Önskar det vore gårdagen idag, för jag har gått ner 2,3 kilo och 2 cm om magen!
Hur, kan Du/ni läsa på min blogg. 
// Shintaida

Usch jag bara går upp och går ner ungefär varannan vecka.
Tycker att jag sköter maten okej och tränar och tar promenader. () = startvikt/mått i januari
Vägde i måndags 79.5 (84)
Midjemått: 98. (107.5)
#38 lejjasmatte
NÄMEN, det är väl BRA siffror?!
Grattis!
// Shintaida

Tack snälla du. Det kanske det är men det är så tröstlöst när man går ner ett kilo och sen upp igen nästa vecka. Midjan var nere på 95 för tre veckor sedan. Har ju ändå hållt på såhär i 11 veckor.
#40 lejjasmatte
Jo, jag känner igen det.
Jag har samma "symtom".
MEN jag går inte ner, utan UPP! Jag går bara ner de dagar som jag tar vattendrivande. Det måste jag göra var tredje dag för artriten. Så dom dagarna är "glada".
Men jag tror att jag har nåt fel i magen, för den är extremt svullen på vänster sida, under revbenen. Ska till VC i dag, för det gör ont. Jag har gått upp 3 kg sen i måndags. Alltså på fem dagar!
Ändå ätit 3 ggr/dag och mindre portioner.
Nåt är fel!
Kram // Shintaida

Måndag 30 mars -0,7
sammanlagt -1,9kg
Vecka 3
Denna veckan har jag kunnat hålla mig till min plan och det har ju gett resultat. Varje vecka det är ett minus på vågen är en vinst och jag är glad att jag kunnat hålla dessa veckorna.
Nu börjar en ny vecka och det är bara att ta nya tag och försöka att göra det bästa av denna veckan med.
Önskar alla mina medsystrar (vi är ju bara tjejer här) en skön vecka.
Ha det gott.//Myas
Jag började förra veckan och gick ner 1,2 kg
Startvikt: 88 kg
Målvikt: 73 kg
Första veckan har jag kört LCHF men mår jättedåligt av denna diet. Min sockersug har dock försvunnit så nu fortsätter jag med att räkna kalorier. Försöker att ligga på 1100-max 1300 kcal per dag.
Jag har gått ner i vikt förut och då tog jag 23 kg på ett år, men har slarvat väldigt mycket sista året. Men nu ska jag ta nya tag. Har en hel hop med läckra jeans som ligger i en skäms-hög i garderoben.
Kram
Pallade inte att väga mig i morse så det får bli nästa vecka istället
Förra veckans måndag: 83,0 kg
Denna veckas måndag: 81,5 kg
Alltså: - 1,5 kg
DÄR blev jag glatt förvånad även om jag väger mig varje dag!
// Shintaida
I dag 30/3 vägde jag 93,1 - 0,8, det tar sig. Sakta men det är åt rätt håll.
# 46 vad roligt att det blev så mycket -, jag var in på din blogg och kollade lite, varför väger du dig varje dag? Är det något som du har kommit på själv, de brukar rekomendera vägning 1 dag/vecka samma dag och ungefär samma tid om man ska se något resultat.
Jag gjorde också så en under period men blev tillsagt av min kontakt på VC att inte göra så. Det kan svänga från dag till dag så det var bäst att göra vid samma tidpunkt.
#45 Kliv på vågen ändå du behöver inte skriva här om du inte vill, det kan uppmuntra till skärpning av en själv om det har blivit +, men vem vet det kanske är - på vågen.
#43 Det var mycket på en vecka, jag följer inte någon diet utan drar in på min stora last - mackor - det blir många färre kalorier och min mage mår mycket bättre. Dock kan jag inte sluta helt utan tillåter mig att äta på helgerna.
# 42 Jätte bra, vi ska nog klara av detta att bli lite lättare till sommaren.
Hej och hå, kämpa på/Tatsu
Hej Tatsu!
Jag väger mig varje dag, för jag är en kontrollfreak!
För diagram över vikten i excel.
Men summa summarum, visste jag INTE att jag gått NER SÅ mycket.
Jag har i och för sig inte kollat det på det viset i mina diagram. Ska börja göra det..
Så det är KANONBRA att denna tråden finns!
// Shintaida
# 48 - Hej shintaida!
Sköt att jag inte är den enda kontrollfreaken här inne 
#49 Halloj Gilla!
Jaha, det fanns fler! *fniss*
Som Du sa, skönt att inte vara ensam!
Kram // Shintaida
# 50 - Vi får peppa varandra 
Kramen!

Kolhydratmetoden
Det skrivs så mycket nu om de nya sätten att gå ner i vikt GI och LCHF med flera. Dom är inte så nya som man kanske tror.
Redan på 1970 talet så fanns en doktor i Malmö, Boris Lunderquist, han kallades allmänt röde doktorn för hans alternativa sätt att se på behandling. Han var mycket omskriven och debatterad i pressen, lite av en kändis.
Reporter Leif Sundin som var en korpulent herre och som behövde gå ner i vikt, skrev tillsammans med den gode doktorn den humoristiska boken "Handbok för matglada bantare" reportern stod för det humoristiska och doktorn för själva bantningsmetoden.
Metoden var att de första veckorna av bantningen skulle man hålla sig till 30-40 kolhydrater om dagen därefter 60 kolhydrater om dagen och när man gått ner i vikt hålla sig till 100 kolhydrater om dagen för att inte gå upp. Det var viktigt att även ta en vitamin och mineraltablett om dagen.
En dag så var den metoden glömd tills för några år sedan den dök upp som en nyhet och mirakelmetod. Man kan ju säga inget är nytt under solen och vi som väger för mycket får fortsätta att kämpa på med den metod som för oss passar bäst och som vi orkar stå ut med.
Jag undrar hur det gick för reportern blev han smalare och kunde han behålla vikten, för mig är ju en sådan sak viktigast.
Ha det gott vänner nu skall jag ut i vårsolen. Kram.
# 52 - Jag kommer ihåg detta!
Själv testade jag metoden 1979 och gick ner 8 kg i ett huj. På den tiden vägde jag inte så mycket så dessa åtta kilon fick mig nästan att se undernärd ut. Men metoden fungerade väldigt bra !
Jag använde också metoden 2004 då jag gick ner 23 kilo på ett år. Men det var bara de första åtta kilona som jag tog med denna metod. Min kropp mår inte så bra av att inte äta frukt och grönsaker. Jag vill också ha i mig en skiva fullkornsbröd om dagen. Det är en bra metod om man vill bli av med sitt sockersug, som en startplanka.
Det skulle vara intressant att se uppföljning av de flesta bantningsmetoder när de har visat en person som gått ner en massa i vikt.
Gör en koll efter ett 1/2 år ett år och se om det går att hålla kvar vikten, då först vet man om den fungerar. De flesta som har varit med i Viktväktarna som jag känner har gått upp mer än vad de gick ner när de var medlem där.
Vilken metod du än börjar med brukar man gå ner i vikt till och börja med tack vare ändrade kostvanor. Tro mig jag har testat de flesta bantningsmetoder.
Svårigheten är att hitta en metod som man orkar laga mat och äta efter för oftast ledsnar man efter ett tag för det blir för jobbigt. Nu äter jag vanlig kost tre mål om dagen med lite mer grönt och mellanmål som youghurt och frukt. Låter jag bara bli mackor och godis så går jag ner i vikt, men det är ju så förbaskat lätt att ta till när man är små sugen på något.
Men nu har jag blivit lite mer motiverad när jag har stöd från alla er som har samma problem. Bantningstipsen i tidningarna visar de oftast kvinnor som inte har någon övervikt - när man då måste bort med 30kg känns allt overkligt med - Gå ner 3 kilo på en vecka med xxx metoden.
Tatsu

Håller med, jag blir med deppad var gång jag läser en tidning med det budskapet och ändå kan jag inte låta bli att läsa, men det är ju inte för oss som har mycket att gå ner.
Jag kommer att göra som dej, försöka äta så nyttigt och bra som möjligt, jag kommer att trilla dit många gånger och äta onyttigt men denna gången vill jag fortsätta att äta nyttigt dagen efter och inte ge tappt.
Jag hoppas att jag kommer att fortsätta att bli inspirerad av att vara med här och inte hoppa av om det känns motigt. Det känns inte så ensamt när jag vet att vi är flera som kämpar.
Myas
jag väger mig på fredagar!
igår hade jag gått ned -0,6 igen. sammalagt sedan jag började för 3 veckorsedan -3,6 kg. :)
#56 Det är ju jättebra mer än 1 kg i veckan.
Om det står stilla ett tag framöver så ge inte upp, för man går ner fortast i början när man lägger om kost.
Invägning idag måndag 86,5 kg
minus 2,5 kilo på två veckor!
Det är jag helt nöjd med 

Måndag 6 april +0,2
sammanlagt -1,7
Vecka 4
Attans, attans, katten också, upp, jag vet jag får skylla mig själv det är jag som stoppat i mig.
Gubben var i Tyskland i tisdags och kom hem med choklad, tro ni jag kan låta bli, nej, finns det något gott i närheten så nog hamnar det i min mage. Så var det födelsedagskalas med denna veckan och där gick ju ner lite smått och gott. Tur att trädgården kräver sin ompyssling vid den här tiden annars hade det nog varit värre.
Då blir det till att ta nya tag men så kommer påsken och då slinker det väl ner något då med, vi får väl se.
Önskar er alla en trevlig påsk.//Myas
Måndag morgon 6/4 +0,3
inte roligt när det går åt fel håll.
Har heller inte kunnat låta bli choklad i helgen och jag har ätit för många mackor
. Skärpning, men nu blir det ju påsk så då finns det godis överallt, det blir till att koppla på självdiciplinen till 100%.
Tatsu
#57 Ja, jag vet. så jag väntar just nu på ett bakslag :)
men ser det inte riktigt så heller… för det är inräknat i "planen" :)
Jag ger aldrig upp! :)
# 60 ja, Påsken blir en utmaning!
Men jag har gjort en plan för vad, och hur mycket godis jag får äta de olika dagarna.. lättare att hålla koll då. :)..hoppas jag :O

Måndag 13 april -0,3 sammanlagt -2 kg
Vecka 5
Då gick det ju vägen denna veckan trots det har varit påsk och en del gott som hamnade där det inte skulle, i min mage så klart. Jag tog och höll igen i början på veckan och det var nog tur annars hade det nog inte blivit så bra.
2 kg visserligen inte så mycket men jag tycker redan att mina jeans sitter lite lösare och det är ju så att även en tusenmila färd börjar med ett steg bara man inte sätter sig vid vägkanten och struntar att gå så kommer man fram.
Jag är så glad att jag hittade denna tråden att följa den sätter lite press på mig och jag känner att jag inte är ensam om att kämpa.
Önskar er alla en trevlig vecka och tänk på att det som inte kommer in i munnen det hamnar inte på höften, men att även om man skulle vara lite rund och go så gör det inte så mycket man duger ändå, bara det inte får konsekvenser för hälsan.
Jag glömde bort förra måndagen.
Men ifrån förrförra måndagen har jag gått ner 1,7 kg.
Oj, jag glömde bort att det var måndag idag, väger mig imorgon istället. Bäst att ta störtkruka på för nu lär väl fjädrar och skruvar flyga ur vågen efter helgens ätning.
Men nu blir det nya tag för hela familjen, ett måste helt enkelt.
Har inte vägt mig idag - fick liksom lite dåligt samvete efter påskens utsvävningar. Men idag börjar allvaret igen.
Annars hade jag gått ner 2 kg på två veckor.
Hoppas jag inte gått upp för mycket 

Ja nu har påsken och skidsemester varit och vikten självklart upp 1kg. vad tråkigt det är.
+ 2 kilo inte roligt alls, jag får väl hoppas att en anleddning är att jag bundit vätska och att det förhoppningsvis försvinner.
Nya tag from idag.
-0,9 kg!
skönt! gick till VV och vägde mig idag.. var 2 veckor sist. Efter lite slarv (dock kontrollerat slarv) och ingen träning samt påsk var jag riktigt nervös och oj så glad jag blev då den stod på minus :)
#68 det var ju jätte bra, grattis./tatsu
Jag har nu hallit pa med LCHF kost i 2 veckor och har gatt ner 3kg. Det basta ar dock att jag inte har haft huvudvark pa 2 veckor, vilket jag hade ofta forut. Jag har heller inte haft nagra blodsocker fall med darrningar och matthet. Kan bara saga att aven om jag inte gatt ner i vikt sa hade jag tyckt det har ar ett toppen satt att ata.
#70 Det är jättebra att du mår mycket bättre av att ändra din kost då är det "bara" bonus att du även gått ner i vikt.
Lyckat till!

Måndag 20 April -1kg
Sammanlagt -3kg
Vecka 6
Det gick ju riktigt bra denna veckan, inga utsvävningar har det varit och det ger ju resultat. T-shirten som jag hade som motivation att få på mig använde jag i går så något har ju hänt.
Nu har jag hållt på i 5 veckor och det är oftast då jag tröttnar för 5 veckor är lång tid när man skall hålla koll på vad man stoppar i sig och 3kg är inte så mycket när man har stor övervikt. När man tänker att det är 37kg kvar så blir man helt less på det, nu behöver jag verkligen ta mig i kragen och inte ge tappt. Så nu gör jag ett försök att ta en vecka till och till dess önskar jag er en underbar vårvecka.
Jag vägde mig i morse men kom inte ihåg vad jag vägde sist men jag tror det blev +-0. Det går inget bra för mig alls.
#72 jätte bra grattis
+ 8 hg. Men jag glömde ta mina vattendrivande idag som jag måste göra varje dag! 
Men igår vägde jag 78,5 kg idag 80,6 kg som ger + 2,1 kg i vatten. *suck*
Så EGENTLIGEN har jag gått ner -1,3 kg om man ser det SÅ, på en vecka.
Svårt att förstå min "uträkning"?
JAG MED!

Tack Tatsu, jag är verkligen glad att jag hittade denna tråd som du lagt upp. Jag ser att många inte skrivit in denna veckan, jag förstår att det kan bli så, har ju själv varit där många gånger att det funkar inte denna gången. Hoppas att tråden inte dör ut för jag tycker den är jättebra stöd för mig, kravlöst men ändå en bra påminnelse för mig själv.
Trådmedlemmar jag hoppas att det kommer att bli bra för er och att jag får se er här igen. En stor vårhälsning till er alla.
Jag är gärna med men har ingen våg.kan man mäta istället? ( jag blir stressad av vågen) vet det låter knasigt men….had evarit jättebra att ha en sorts koll så här..jag är en sådan person som tröster godis..
särskilt då choklad..
U R us
-3 kg på en vecka!! :O :S
Något som inte stämmer.. är ju alldeless för mycket. Min vv konsult och jag blev mäkta förvånade. Anagligen är det för att jag varit såsjuk och inte kunat träna hela veckan… min kropp är van vid spinning 3-4 gånger i veckan och 1-2 styrka. så då jag tränar äter jag inte lika mycket, sover inte lika bra och ha antagligen gått ned i lite muskler med.. vilket INTE är meningen!
Men nu mår jag bättre så nya tag med träningen igen :D
Visst är det kul att gå ned.. det är ju meningen men får inte gå för fort.. för då vet jag att det slår tillbaka hårdare sen! Jämt och fint är bäst!

#76 då är vi två! Jag tröstar/firar/fördriver tid med godis 
Men nu är det slut med det minsann!
Vet att det är fredag idag, men jag skriver in dagens vikt ändå; 72.5 kg.
Mitt första delmål denna gång är att väga runt 67 kg till Sweden Rock Festival (början av juni). Träffade massa polare förra sommaren när jag vägde runt 63-65 kg och alla tyckte jag varit sååå duktig….vill inte stå som ett fån i år och visa att jag gått upp massa igen 
Heja allihop!!
Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

Måndag 27 April -0,8
Sammanlagt -3,8 kg
Vecka 7
Ytterligare en vecka har gått och jag är nöjd med viktminsknigen, inga stora utsvävningar har det varit. Denna veckan som kommer blir det nog värre, tre dagar på rad med festligheter kommer det att vara. Får försöka att göra så gott det går ändå.
Önskar er alla en skön och solig vecka.

Idag visade vågen 71.7 kg alltså -0.8 sen i fredags (72.5kg)
Ha det bäst allihopa!
+0,2 SLUTBAKAT, SLUTA MED MACKOR HELT…. Nu måste jag ta mig i kragen eller bilringarna som hänger över. Annars går det åt pipsvängen detta.
Vad duktiga ni är ni andra som går ner vecka efter vecka, bra kämpat, jag kommer igen jag också (hoppas jag)
Tatsu

27/4 -1,5 sammanlagt 4,4 kg ner på tre veckor :)

Klart du kommer igen Tatsu
Bra val att sluta med mackor! *hejjar på*
Jag har slutat helt med bröd, pasta å potatis.
Jag börjar med att mäta mig idag ..
Midja ; 103 cm
Stuss: 118 cm
Usch….
Känns inte bra att skriva ner det så här…
Man tänker liksom inte på det annars..Jag är 1, 57 så jag är ganska rund till mina vikt 84 kg..
Ska börja med en promenad om dagen, och jag har börjat att arbeta i trädgården..
Och nu ska jag låta bli så mycket socker som det bara går hela veckan fram till fredag..
U R us

#84 Tänk som så här ist….du skriver ner det offentligt (bara det är stongt tycker jag!) och det kanske ger dig en extra puff för att verkligen kämpa lite för att kunna skriva in en lägre siffra nästa gång 
Trädgårdsarbete är ju super….kul oxå dessutom! I wish I had one!
# 85…jo nu har grabbarna ryckt in..vi har rensat och sågat ner träd..gissa vem som har en rejäl träningsvärk? Blir inte bättre av att sönerna säger att man ska träna bort den …usch..men jag kämpar på..
U R us

#86 Heja dig! Träningsvärk är bra värk 
Ha gó Valborgsmässoafton allesammans!
*kram*
Trevlig Valborg och helg allesammans,
Det skulle bli ganska fint väder i helgen så vi får väl passa på att gå ut på små promenader eller trädgårdsarbete vi som har sån´t pyssel. (JÄTTE STOR TOMT)
En halvtimmes promenad/dag eller två kortare pass säger min coach att det räcker för att gå ner i vikt ( om man äter normalt), motionerar man mer är det bara bonus.
Vi hörs på måndag.

Måndag 4 maj -0,4
Sammanlagt -4,2 kg
Vecka 8
Så skönt att det var neråt även denna veckan, jag var ju lite osäker för det har varit en del festligheter men jag försökte hålla igen lite mellan alla kalasen.
Jag såg ett foto på mig som togs på ett av kalasen, bedrövligt att jag har låtit det gå så långt med denna övervikten. Nu hoppas jag att jag verkligen kan ta mig i kragen och fullfölja en viktnedgång.
Ny motivation är ett par snygga linnebyxor som jag inte har kunnat haft på flera år, hoppas att de går på mig innan sommaren är slut.
Önskar en bra vecka till alla er här som kämpar.
Myas
Min totala viktminskning = 1 kg, detta pga upp och ner hela tiden så jag kommer fortfarande ingen vart.
Denna vecka - 0,1

Denna vecka -2.1 kg trots mens å skit! Kan det vara Lose It som hjälper?

Vägde 77.5 kg igår. - 2 kg sen sist. Totalt -6,5 kg sen januari. Går sakta neråt.
-1kg denna vecka
Vad jag blir imponerad av er viktnedgång, ni är ju jätteduktiga.
Bra kämpat. /Tatsu
Ok Onsdag idag( första mätdagen)..mäter mig 1 gång i veckan på onsdagar…förra onsdagen mätte jag: Midja: 103 cm, Stuss; 118 cm
Idag: midja; 101 cm
stuss; 116 cm 
jag har förlorat 2 cm fett på en vecka….
Nu gäller det att inte öka på måtten…låta bli godiset i veckorna…har jag lyckats med nu, åt inte ens choklad..har promenerat och ska ev låna sonens vikter , men han säger att jag måste få upp konditionen först…( pust)
U R us
#96 Jättebra 2cm det är ju väldigt bra, vad roligt.
Promenader är jätte bra, men kan ta i sin egen takt och hur länge man orkar/vill/har tid.
Det är nog bra att ta det lugnt med träning i början och inte ta ut sig så man lägger av för att det är jobbigt och man får ont.
Jag har börjat med otaliga träningar i grupp förr och man är jätte många och ivriga vid startenoftas höstterminen och sedan droppar de av en efter en (inklusive mig) för att det blir jobbigt eller svårt att ha en tid att passa.
Promenerar man kan man gå en liten bit längre för varje gång, en liten utmaning med sig själv, det behöver inte bli jätte mycket längre utan ta lite eftersom.
Lycka till/Tatsu
# Tack! 
U R us
Är så jäkla less för det händer verkligen ingenting. Jag är ute och går med hunden runt en timma (Ibland mer, ibland lite mindre) och försöker gå rask takt så man blir flåsig. Kör en stund på cykeln med, undviker socker och sådant. Äter tills jag är nöjd, inte för mätt. Men inget händer!!!

# 99 men det händer jag lovar..rätt vad det är så har du gått flera kilo på en gång!..Det är som en ketchupflaska..tänk på att när man rör sig så ökar man på muskelmängden, vilket väger kilon…så då kan det bli plus minus noll på vågen..så du har egentligen gått ner i fett och vatten, men ökat på muskelmassan..det är därför jag inte väger mig, utan mäter mig istället
U R us
#100, har hållt på i ca tre månader nu. Plus ett par månader förra året då jag tappade ~20 kg på tre månader. Vikten har stått stilla sen dess! Inte ett dugg händer.. Kanske dömd att vara tjock för alltid. :D
" 101 Du kanske inte ska gå ner mer i vikt? kanske roppen säger ifrån? Jag vill också gå ner 20 kg…
….väger 30 kg för mycket…
U R us

Måndag 11 maj -0,9
sammanlagt -5,1 kg
Vecka 9
Så glad jag är att det gick neråt även denna veckan, det har varit en bra vecka utan en massa kalas och då är det lättare att hålla sig till sin plan.
I början på veckan fick jag ett anfall av godissug, då är det bra att inte bo för nära affären, här måste bilen tas fram för att komma till närmsta affär. Efter en nogrann genomgång av kyl och skafferi fick det bli några katrinplommon att stilla ner det värsta med, det tyckte då verkligen inte magen om, lite knipig blev den allt.
Då tar blir det att ta tag i denna nya vecka och hoppas att allt går bra, vågen går ner och humöret upp.
Önskar er alla en bra vecka och hoppas att det går bra för er alla.
Myas

+1 kg i vikt men minus 1 cm i midjan. Har haft en riktig sketvecka men är ändå ganska nöjd…det minskade ju i midjan iaf!
Jag har senaste veckorna gått upp 2.4 kg… jag har inte mått bra och gör det fortfarande inte men jag ska banne mig ta mig i kragen och kämpa på.
Vägde mig i fredags på VV igen
-1,3 kg :D
Genom det hade jag nu gått ned 10% av min startvikt, å jag fick en liten nycekelring att samla mina kommande framgångar på :)
Har inte mätt mina mått på länge, men ska föröka göra det de kommande dagarna.
Så var det dags igen…
Stuss: 113 cm
Midja: 101 cm
Ingen förändring på midjan..
Men stussen har det försvunnit 3 cm från fett från! Jippie!!
Så sammanlagt har jag nu förlorat 5 cm fett….
Men jag har förlorat en hel vatten också, vet inte om det syns när man mäter? Eller om det bara märks på vågen?
U R us
Måndag 18/5:
Vågen upp och ner och upp igen, där händer det inte mycket, men enligt måttbandet är det -2cm i midjan. Då kändes det bättre på en gång.
Ska iväg och träffa min viktcoach på VC i dag får se om jag får en ny kick.
För att jag ska gå ner i vikt verkar det vara bäst att jag skriver ner allt som jag äter under dagen, ärligt, då går jag ner. Samt struntar i mackor min stora last.
Ha en trevlig vecka/Tatsu

Måndag 18 maj -0,4
Sammanlagt 5,5 kg
Vecka 10
Denna veckan har inte varit något vidare, visst jag har gått ner och det är jag glad för men jag har mått dåligt. Vet inte om det är förkylning på gång eller om jag har fått pollenallergi, kliar i ögonen, stopp i näsan och huvudvärk varje dag.
Det är svårt att hålla sig till sin plan när man inte mår bra så det har blivit en del slarv, vilket då har resulterat i att hålla igen efteråt och då blir jag ju hungrig. Nej det bästa är att hålla sig till sin plan och endast få gånger göra undantag, vid festligheter eller något sådant men inte är det så lätt alla gånger.
Önskar er alla en trevlig vecka/ Myas
upp som en sol - ner som en pannkaka, + 2 kg 
Sen förra veckan -1.1kg
Ok..dags igen…
Suss: 111 cm
Midja; 98 cm
Nu börjar jag mäta min mage lodrät, ( som när man mäter en gravidmage) : 36 cm 
Mage runtom : 116 cm
Magens fett biter sig fast
Stuss; 118-111=7 cm har försvunnit. 
Midja; 103 - 98= 5 cm 
Jag har fuskat lite nu i helgen och ätit godis och choklad, och läsk men inte hälften så mycket som annars. Jag har bytt ut en del godis mot frukt och har mycket sallad och grönsaker till maten. och så är det promader som gäller, men inga snabba. Och så har jag min morgongymnastik..
U R us

-1 kg och -1 cm i midjan…saaakta men säkert så :)
Ha en underbar vecka allihop!

Måndag 25maj -0,8
sammanlagt - 6,3 kg
Vecka 11
Då har en vecka till gått och jag är nöjd med resultatet. Visst jag tycker att det går långsamt, skulle ju helst vilja att 20 kg hoppade av i en väldig fart men det har tagit 12 år att bli så här så får det ju ta lite tid att bli av med det också.
6 kg kan tyckas mycket men inte om man som jag har stor övervikt, ingen ser ju att jag gått ner ännu, själv märker jag det på att kläderna sitter lite lösare men inte mycket mer, får nog ner en 10 kg innan någon lägger märke till det, så det är bara att kämpa vidare.
Önskar er en skön sommarvecka och en trevlig pingsthelg.
Myas
Jag vill gärna vara med.
-4 kg på en vecka
Här står man fortfarande och stampar kommer ingen vart alls. För lite motion, maten tror jag är ok.
Det känns som det har minskat lite i midjan men det syns inget på vågen. Det är bara att kämpa på.

Huvudsaken är att du känner en förändring Tatsu…minskning i midjan är ju suveränt!

Måndag 1 juni + 0,1
sammanlagt 6,2 kg
Vecka 12
Upp, vad hemskt. Tre dagar med kalas och festligheter är inte bra och det fortsätter denna veckan med två kalas. Det är så mycket bättre när vardagen är som vanligt då är det ingen konst att äta rätt men alla dessa födelsedagar och nu examensdagar som jag måste gå på. OK man skall ju kunna skärpa till sig även då men det kan inte jag, älskar ju alla dessa goda kakor och annat smaskigt.
Nya tag denna veckan med förhoppning att det är neråt nästa måndag.
Önskar er alla en skön sommarvecka.
Myas
#118. Som min coach säger- Man måste få unna sig ibland men då kan man ta en extra promenad eller på annat sätt motionera lite extra.
Det går inge vidare för mig alls men denna vecka -0,5 hade ju tänkt vara "smal" till denna sommar - pyttsan - hur många år har man inte tänkt detta.
Vi har också en massa kalas framför oss så det gäller att tänka sig för och inte smaka på allt.
Tatsu

#119 Hej Tatsu

Det känner jag igen, till sommaren, julen, våren mm, skall jag vara smal, åtmistone i trivselvikten igen.
Det får bli på det igen denna gången.
Det är ju bra att det vänt för dig, du har ju haft det lite kämpigt nu några veckor men det är bra att du ändå inte ger dig. Jag är jätteglad att jag hittade denna tråden som du lagt upp den får mig att tänka till under veckan, snart är det måndag igen. Så tack.
Myas
Tack Myas för att du uppskattar tråden, tänkte att den skulle peppa lite vi som sitter i samma båt.
Vi hörs på måndag igen.Tatsu

Måndag 8 juni -1,2
sammanlagt 7,4 kg
Vecka 13
Det gick bra denna veckan men alla dessa fester, det är inte lätt, får ju hålla igen mycket mer övriga dagar. Det är bäst när veckan går i sin vanliga trall och jag kan hålla koll på vad jag stoppar i mig.
Fortfarande ser ju ingen att jag gått ner, det tycker jag nästan är bra, det blir så jobbigt när alla skall kommentera och komma med åsikter och goda råd, oftast då dom som inte själv behöver gå ner. Skulle jag misslyckas så har ju ingen med det att göra. Själv känner jag det på kläderna, de sitter lite bättre nu och BeHån sitter perfekt det putar inte ut både här och där längre.
Önskar er alla en nu trevlig vecka och hoppas att solen kommer fram igen, här har det varit så kallt och ruggit att jag fått elda i kaminen, det skall ju vara sommar.
Myas
Har inte varit inne på länge nu.
men vägde mig i fredags. då hade jag -1,1 kg på en vecka.
sammanlagt har jag tappat 12,7 kg nu och har ca 6 kg till målet. så jag ser målsnöret och det känns underbart :)
kan för första gången i mitt liv ha S-kläder:O :)
vad duktiga ni alla är :D
Har fortfarande inga batterier på vågen, men -5 cm denna vecka, haha. Över naveln då. :)
Jojo på vågen, var ner på 66,6 och vände till runt 70 
Jag har inte haft tid att vara inne på nätet på ett tag men jag vägde mig i måndags morse 93,2.
Under alla dessa veckor och jag har inte gått ner mer än 1,6kilo och då har jag gått upp och ner hela tiden. Vad jag blir förb… på mig själv, varenda kväll tänker jag lika dant, -Nej nu får det vara nog, imorgon måste jag motionera mer äta mindre osv….. sommaren och min födelse dag närmar sig med stormsteg.
Men skam den som ger sig.
Vi hörs Tatsu
Jaha så var det måndag morgon och vägning igen.
Trodde att jag kanske hade gått ner lite grann eftersom jag inte har kunnat äta så mycket denna vecka pga magont.
Men icke sa nicke +0,1 och så blir det storhelg snart det bådar inte gått. Ska försöka att dra ner lite på kolhydrater och lägga till mer grönt får se om det har någon inverkan. Min familj tycker att jag äter för mycket potatis/pasta/ris till portionerna, men då blir jag mätt annars blir det småätning igen.
Ingenting är enkelt när man ska försöka gå ner i vikt men det går väldigt fort uppåt.
Ha en bra vecka/Tatsu
Jag vägde mig på viktväktarna i fredags igen.
Ytter ligare -1,8 och totalt -14,5 nu.
Vilket innebär att jag nådde mitt andra delmål och har bara 4,7 kilo kvar tills min målvikt på 70 kilo. Känns skönt att snart vara där :)
nu då jag snart nått målet, och betydligt fortare än vad jag hade planerat så har jag även börjat bestämma och se hur jag vill leva mitt liv efter att målet är nått.. så att jag inte går upp igen.
Känns väldigt bra och jag är glad över att jag äntligen gick med i en viktklubb… :)

Måndag 15 juni + 1kg
sammanlagt -6,4kg
Vecka 14
Då gick det helt åt pipsvängen denna veckan. Har varit en jobbig vecka med min värk och då tycker jag synd om mig, allt är så besvärligt och jag stoppar i mig en massa som jag inte borde.
Inte skall det vara någon ursäkt, värk har jag och det får jag leva med, inte blir det bättre av att bära på så många kilo extra som jag gör, nu får jag skärpa till mig. Midsommar OK men helst inte upp mer.
Önskar er alla en trevlig midsommarhelg.
Myas. 

Måndag 22 juni - 0,8 kg
sammanlagt -7,2 kg
Vecka 15
Då var jag på rätt väg igen, inte förstår jag hur det gått till, för denna midsommarhelg har det inte blivit någon ordning på maten alls. Jag hade ju bra koll i början på veckan så det är väl det som gjort att jag har minskat.
Nu denna veckan skall det vara lugnt inga kalas eller dylikt så nu får jag ta kontrollen igen, vill ju så gärna lyckas gå ner ordentligt och inte ge upp.
Önskar er alla en bra vecka.
Myas 
Vägde mig i torsdags den 17e.
Mitt första plus på 4 månader. +0,2. Med andra ord stillastående.
Känns endå bra. har väntat på ett plus länge och om det håller sig på dessa siffror någon gång ibland så är jag glad.
Trotts allt -14,3 totalt :)
#130+131 Vad ni har varit duktiga, det är ju jättebra.
Tyvärr har jag fått ett+ igen, +0,5 här är det en som inte kommer någon vart alls. Har börjat att promenera lite oftare så vi får se om det blir ett - nästa vecka.
Tatsu

Måndag 29 juni -0,9kg
sammanlagt -8,1kg
Vecka 16
Denna veckan kan jag då verkligen vara nöjd, så mycket skulle vara trevligt att gå ner varje vecka så det hände något fort. Kanske beror det på värmen som kom, inte orkar man äta när det är så varmt och glass har jag lyckats hålla mig från på nästan hela sommaren. Just nu är det jordgubbar och melon som gäller.
Ännu är det ingen som ser att jag gått ner men själv känner jag det av att kläderna sitter skönt löst på mig nu. Är snart tid att börja sy in en del plagg och sen skall jag slänga när de börjar bli för stora. Här skall inga för stora kläder sparas, skall inte finnas någon möjlighet att kanske växa i dem igen.
Ha det gott i sommarvärmen 
Myas
Den här veckan blev det -0,3 alltid något. Det var ett minus i alla fall.
#133 Vad du är duktig, det har ju gått jättebra. Vad skönt när kläderna börjar bli lite rymlig. Spara något plagg som "minne" så du inte syr om allt. Kan vara roligt och ta fram när du gått ner mycket i vikt.
Lycka till i fortsättningen/Tatsu

Hej Tatsu, tack för kommentaren och så bra att du hade minus denna veckan, lite lättare då att ta nya tag. Nu med den här värmen så är det inte lätt att hålla sig till en plan, för varmt att äta på dagen sen är man ju vrålhungrig på kvällen och då blir det för mycket och kanske fel. Sen vill man ju ha en glass då och då när det är varmt.
Lycka till du med./ Myas
glömde visst skriva om förra veckan i fredags. snart dags för vägning igen.
men förra veckan hade jag iaf gått ned 1,7 igen :D
är nu snart där, har sammanlagt gått ned 16 kilo. 1,2 kvar till del mål och 3,2 till mål.
förhoppningsvis ännu mindre på fredag :)
vad duktiga alla är :D
# 136 Vad duktig du har varit 16 kilo det är 8 mjölpåsar som du gått och burit extra på.
Grattis till din viktnedgång, här är det en som står och stampar och har gjort det i över ett år. Mycket beror det på att jag inte kan motionera så mycket pga många anledningar.
Att du går ner så mycket på en vecka när du inte har så mycket kvar att ta av eftersom du snart är nere i din målvikt. Helt fantastiskt, jag blir jätte inponerad.
Lycka till i fortsättningen och hoppas att du kan behålla din nuvarande vikt.
Tatsu
Tack så mycket :D Vägde mig igår igen och den stod på -1,6 igen!
Jag är en aning förvånad över att jag kan tappa så mycket fortfarande… men har kommit fram till att det är för att jag tränar så mycket, och just nu när jag har mindre fett på kroppen så får musklerna mer utrymme att bildas och suga energi… eller något sådant :)
Jag vet hur det är att stå och trampa :( Gjorde det ett tag innan det brakade loss. Men jag har blivit noga med maten, äter bra och på så bestämda tider jag kan. Tagit bort godis, dricker bara vatten och då dircker sällan alkohol och då jag gör det gör jag det väldigt lite nu mera. Är nog de tillsammans med min höga träning som tillslut släppte loss. Jag håller verkligen tummarna på att det snart börjar fungera för dig med. är verkligen inte kul att trampa! Kämpa på, du klarar det :D
Däremot så börjar jag fundera… nu väger jag 71,6 kilo, har alltiv velat väga 70 kilo till mina 175 cm. Så det är det som har varit mitt mål under hela tiden. Men nu då jag snart är där så börjar jag fundera på om jag kanske inte vill gå ned ett par till i alla fall.. Har en liten ring kvar som jag inte vill ha där … får se hur det känns nere på 70 sen helt enkelt :)
Jag har redan nu börjat leva mitt liv som jag vill leva det då jag når min vikt… så att jag inte ska låta det "rusa iväg" när jag är där. Lagt till de saker jag saknat som ost! Var ett ostmonster tidigare, nu tar jag ett par skivor till mackan på morgonen och jag känner att.. så kommer jag kunna leva.
Jag kommer aldrig igen låta mig gå upp efter denna minskning.. så som det blev förra gången. Ska därför den här gången ha noga "kontroll" så att gå rja upp ett par kilon, så ska de bort illa kvickt.
Stort Lycka till!
Helena

Måndag 6 juli +-0
sammanlagt -8,1 kg
Vecka 17
Ja, ha, då blev det en vecka med varken upp eller ner, trodde det skulle bli en hel del upp. Det var ju så varmt i veckan, höll ju på få värmeslag och min värk blir så mycket värre i den värmen. Inte har det gått att få ordning på måltiderna, har blivit en hel del onyttigheter som är lätta att plocka fram och där jag inte har behövt tänka. I dag är det lite svalare så nu är det att återgå till det vanliga igen.
Önskar er en trevlig vecka.
Myas
Det blev i allafall -0,5, men denna vecka blir det nog många +, ska ha folk hemma på middag på onsdag och jag har bakat och lagat mat som måste provsmakas. Det får bli nya tag nästa vecka igen.
Tatsu
18kg på 4 månader
med LCHF
#141 18 kilo det var väldigt mycket på så kort tid.
Mår du bra av att äta den kosten?
Jag måste göra någon ändring i min kost så det händer något jag står bara och stampar på samma vikt kommer ingen stans alls.
Men jag känner att jag inte vill äta efter någon speciell diet för att jag vill att familjen ska kunna äta samma mat och att jag framför allt ska kunna fortsätta att äta utan att gå upp i vikt som jag alltid har gjort efter VV tex.
#142 mår kanon, är 187 cm och väger ungefär 87 kg. Har numer ingen ledvärk, massor av energi och ingen diabetesrisk längre. Just det ja och så tappade jag lite i vikt
Tricket är att veta i vilka livsmedel sockret finns, det var inte lätt att lära sig. Sen att "tänka om" och få bort "tallriksmodellen" eller kanske ska jag säga "sockermodellen" ur medvedantet och lära om. 
Tränar inte på gym, varken springer eller simmar. men någon promenad ibland …

Måndag 13 juli -0,4 kg
Sammanlagt - 8,5 kg
Vecka 18
Nu har 4 månade gått sen jag började och nog skall jag vara nöjd med resultatet men jag skulle ju vilja att det gick fortare. Hade jag nu inte slarvat flera dagar i denna veckan hade det varit lite mer. Suget på godis och glass blev för stort, så en stor påse smågodis åkte ner en dag och glass blev det både i lördags och i går, nu gäller skärpning denna veckan.
Ha en bra vecka trådvänner.
Myas
Här har det gått åt pipsvängen alldeles + 1,4 kalas i flera dagar.
Har även lite vätska i benen så jag ska dricka lite nässelte för att driva ut lite.
Från och med idag är det slut på kakätandet (igen) och lite nya matvanor som jag hoppas att resten av familjen hjälper till med.
#145 Du har gått ner mer än 2 kilo/månad det är alldeles lagomt.
Bra jobbat.
#144 20 kilo det skulle jag också behöva få bort, jag kanske måste ge mig och kolla in den där LCHF kosten i alla fall. Bra gjort, med så många kilon mindre måste man bli mycket piggare och orka mer.
Det var meningen att jag också skulle försöka gå ner i vikt men som vanligt kommer jag ingen stans. Är glad och andras vägnar över er som blivit peppad och lyckats gå ner i vikt, mycket eller lite spelar ingen roll. Det är roligt att det är några som hänger kvar här vecka efter vecka och man får läsa era framsteg.
Men jag kommer igen, det är en ny Måndag och omstart (igen och igen och igen)
Vi hörs/Tatsu

Måndag 20 juni -0,1kg
Sammanlagt -8,6 kg
Vecka 19
Blev ju riktigt förvånad att det var minus denna veckan, då jag de senaste fem dagarna inte hållt någon koll på vad jag stoppat i mig. Vi har haft gäster boende här och det har både blivit goda ostar, vin och en hel del glass som slunkigt ner. En del promenader har det ju blivit men mest i sakta mak då vi har haft en hel del att prata om.
Nu är det att återgå till det vanliga och hoppas att det blir ett bra resultat nästa vecka, vill ju gärna att det skall gå lite fortare.
Önskar er en trevlig vecka.
Myas
Det var + i dag igen fast det inte kändes så.
Nu blir det inget mer fika ialla fall för nu har jag börjat jobba igen så vi får se nästa vecka.

Måndag 27 juli + 1,2 kg
Sammanlagt -7,4 kg
Vecka 20
Återgå till det vanliga, ja det kan man väl säga det var bara det att jag återgick till innan jag började på den här tråden. Alltså detta är ju inte klokt, här kämpat man vecka efter vecka och så kommer en vecka då man struntar i allt, så gick det som det gick.
Hur skall jag få motivationen tillbaka, just nu känns det lite hopplöst, får väl försöka ta mig i kragen igen. Vi brantare har det inte lätt.
Ha en bra vecka trådvänner.
Myas
Igår morse vägde jag mig och det var faktiskt -0,3 alltid något men det blir väl åt andra hållet nästa måndag.
#149 Motivationen den går i vågor tycker jag, men man måste vara inställd själv, motiverad och det kan gå upp och ner med detta.
Du har ju fått bort ganska många kilo. Jag brukar tänka i mjöl påsar som jag burit extra, det är nästan 4 mjölpåsar eller socker som du haft på dig och släpat runt med. Häng dem på ryggen och gå ett tag så kanske motivationen kommer tillbaka. Nej, skämt åsido du har gjort det jättebra. Vi fortsätter att kämpa jag kommer ingen vart alls.
TAtsu

Måndag 3 augusti +-0kg
Sammanlagt -7,4 kg
Vecka 21
Det här går då inte så bra. Ok inte upp men jag vill gå ner, kanske det inte går att äta tårta flera dagar i veckan, dessa kalas, trevliga förvisso men för en som har dålig karaktär när det gäller kakor och andra godsaker ingen bra kombination.
Och i dag regnar det, trist väder och jag känner mig trist, så inte känner jag för att vara så där nyttig i dag heller. Veckorna går och nu är det lika långt till jul som när jag började på denna tråden och jag som tänkte vara mycket smalare då. Hösten får jag ta igen det jag gått upp och ta mig riktigt i kragen för några kg till innan jul vill jag ner.
Men ännu är det sommar så trådvänner ha en skön sommarvecka.
Myas
+-0 denna vecka. Fest i lördags och ingen motion i helgen.
Nya tag igen denna vecka/Tatsu

Hej hej, ny här och hitta denna tråden… Vill också vara med och få lite pepp och även ge :-)
Startvikt igår: 75,2 kg
# hej 153 och välkommen. Bra med nya peppare för det behövs här stampar man på samma ställe./tatsu

#154 Man tackar =) Jag har gått både upp och ner som i en berg och dalbana, så tyckte att nu ska det funka.
Börja smått heter det ju =) Så lycka till du med!

Råkade passera vågen i går kväll och kunde i motstå att ställa mig på den. Det resulterade i en vikt på 74.8 = -0.4 kg =)
Vägde mig i fredags o hade gått ner 5 kg! Vägde mig sist någon gång i Juli. De var kul, tycket jag!

Det va ju jätte kul att höra :-) Önskar jag kunde hålla mig från vågen så länge…. *mutter*
Dottern och jag har börjat att promenera nästan varje kväll hon har gått ner 3 kilo på två veckor jag 0. fuskigt tycker jag men är glad för hennes skull, jag kommer väl igen på måndag (hoppas jag)/tatsu
+0,2 fattar ingenting, borde varit minus./tatsu

Måndag 10 augusti -0,5kg
Sammanlagt -7,9 kg
Vecka 22
Minus denna veckan fattar inte hur det gick till, har inte brytt mig om vad jag stoppat i mig. Lite slit i trädgården kanske därför eller så fick vågen ett fnatt, får väl se nästa vecka.
Nu har det gått många veckor och jag tycker att segt är det, lusten att äta rätt och mindre är borta, jag hoppas att jag hittar den igen. Inget verkar att inspirera just nu, nog tycker jag att minst 10 vill jag ha gått ner innan jul åtminstone.
Vad jag tycker är viktigt för mig är att inte hoppa av här, det blir hela tiden en påminnelse tills att jag klarar att ta nya tag.
Ha en bra vecka trådvänner och ge inte tappt.
Myas
# Vi ska klara av det….. En visa som börjar så dök upp i huvudet kanske med Martin Ljung. Jag kommer inte ihåg fortsättningen.
Men vi ger inte upp eller hur.? /tatsu
Jag är ny och gärna med.
Startvikt 3 augusti 2009 = 95,7 kilo
Vikt måndag 10 augusti 2009 = 93.5 kg ( minus 2,2 kilo )
Målvikt 70 kilo.
# 164 Hej Monkeygirl, välkommen i denna tråd. Bra gjort på en vecka. Lycka till i fortsättning./Tatsu

Jag är också & och gärna med!
Har sedan 2v lagt om kosten & motionsvanor, efter att varken haft + eller - på vågen har det kännts trögt, men nu äntligen börjar det hända saker på vågen!!
13/8 = -1,5
#166 Välkommen du också, det är bara roligt ju fler vi är.
Lycka till/Tatsu
- 1,7 denna vecka, men det beror inte på någon stor bedrift av mig utan min mage är kaputt. Har nästan inte kunnat äta något utan att få ont. Blir lite skonkost ett tag så kanske det blir lite mer minus.
Tatsu
Hur nu gått ned 25 kg totalt sen november.

Måndag 17 augusti -0,1kg
Sammanlagt -8 kg
Vecka 23
Tänk kämpat så många veckor och inte hunnit längre, inte blir jag vidare glad för det. Visst jag är glad för de 8 kg för dom bär jag ju inte på längre och det är ju skönt men så segt det skall vara.
Vad trevligt att det kommit nya trådmedlemmar som kan inspirera, några är ju jätteduktiga och jag får säga grattis till att ni lyckas gå ner, det känns som om det finns ett hopp då.
Önskar er en trevlig vecka alla på tråden.
Myas
- 2 kg på 3 veckor! :) :D
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Vägning måndag 17 augusti
Minus 0,9 kg
Inte helt nöjd men försäker tänka att det är en minskning och antagligen mest en psykisk grej för det är 0,9 och inte ett 1 kilo ;-)

Måndag 24 augusti -0,6 kg
Sammanlagt -8,6 kg.
Vecka 24.
Ner lite förvisso men lika segt som det är att gå ner lika seg känner jag mig. Var är all energi som jag hade i början då jag tyckte att allt var på rätt väg. Snart är hösten här och det är en tid jag brukar tycka om, hoppas att jag kan bli lite mer inspirerad av att leva lite sundare igen.
Önskar er som är på tråden här en ny bra vecka.
Myas
har inte vågat att ställa mig på vågen
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Vägningen i går måndag blev inget rolig + 1,2 fast jag inte ätit något speciellt mycket. Hoppas på minus nästa vecka.

Hej jag är en nykomling. Startade mitt viktkrig i förra veckan då vägde jag 81 kg igår på måndagen vägde jag 79.2 kg
Ännu en dag jag inte vågar kolla på vågen, det kommer bara att stå plus!!!! :(:(:(
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Men vad, det är väl inte hela världen. Du får väl ställa dig på din våg och så visar den vad den visar för det gör den ju i alla fall. Nästa gång visar den sedan något annat kanske - eller så inte.
Ett litet bakslag. Nästa gång blir det bättre skall du få se
176 # ja du hade rätt, nyväg och det blev -2 kg!:)))
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

176 # ser man på. Det gick ju bra. :D Nu vet du att det är onödigt att vara rådd. Modigt bara och inte är det ju vågen som är din fiende det är ju den där egna rädslan. Du kämpar och gör så gott du kan Vi kan ju inte nåt mer än så. Nu är det bara att fortsätta på samma sätt som du gjort tills igår. Lycka till.
Jag hoppas verkligen att min våg visar 2 kg - någon gång den med.
180## jag håller tummarna!:)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Har hållit på en vecka nu och idag visade vågen 78,7 kg så från förra fredagen tills idag har jag nu -2,3 kg :)) men jag har inte orkat vänta utan har vägt mig varje dag. Men nästa vecka är semestern slut så kanske jag klarar mig med mindre vägningar då.

I helgen har jag gjort som ni andra och fuskat och min fina våg visar ju uppåt direkt 79.7 kg visar den visserligen - gram från förra måndagen men. Ingen munterhet denna regninga måndag. Hoppas det har gått bättre för er andra när ni stiger på er våg.
Mina mått är det lite si och så med ocks, kan det stämma eller beror det på mätningsmiss?
stuss104 till 105
mage 103 till 98
midja 95 till 93
lår 62 till 63
Hej på er jag vill också vara med, började min viktresa den 6 Juli då jag vägde 84,5 kg och idag väger jag 80,7 kg alltså - 3,8 kg.
Jag försöker att alltid gå minst 10 000 steg varje dag. Vi kämpar ihop.
+0,3

det var en hel del steg det glorian. Går du det på jobbet eller på din fritid?
Nej jag jobbar inte utan försöker gå en lång skogspromenad först på morgonen sen blir det mycket spring hemma. Jag är en sån människa som aldrig sitter still. Så i princip skulle man vara mager som en jakt hund 
10 000 steg är ju rekommenderat att man går varje dag som man har ett stillasittande jobb, gärna mer.

Måndag 31 augusti +0.8kg
sammanlagt -7,8 kg
Vecka 25
Jag har haft datorhaveri och inte haft någon dator denna veckan, därför är jag sen med att skriva in men nu har det inhandlats en ny dator.
Resultatet är från i måndags och det är ju inte så muntert, upp igen och jag som trodde att nu var jag på gång igen. Jag hoppas att inspirationen snart skall komma 10 kg innan jul vill jag ju bli av med och då kan jag ju inte börja gå upp igen.
Jag ser ni pratat om att det där med 10000 steg om dagen, det är visst inne att ha stegräknare på sig, jag har flera stycken som ligger här, dom kanske jag skulle börja använda och tävla med mig själv att öka promenaderna
Ha det fortsatt bra i veckan och tänk på att det som inte hamnar i munnen det hamnar inte på höften.
Myas
#190 på med den istället i lådorna gör dom ingen nytta. För då kanske höfterna går ner istället

#191 du har så rätt, skall ta fram dem och se vilka batteri som behövs, så får dom väl komma till användning.

Hej! Ny måndag igen idag visade min våg 77,9 kg altså -1,8 om nu inte detta är inom ramen för vad vågen visar fel. Mätte mig också och de måtten var inte så roliga
stuss104 till 105 till 104
mage 103 till 98 till 99
midja 95 till 93 till lika
lår 62 till 63 till 62
Jag borde väl också ta fram min stegräknare bara jag hittar den så.
Stått still denna vecka 
ÄNTLIGEN ett minus på vågen. -1,2 denna vecka
.
Har ätit mindre kolhydrater tänkte prova det ett tag, inte sluta men dra in på dem.
Tatsu

Denna veckan blev det +-0 varken upp eller ner, det får jag ju vara glad för att det inte blev på plussidan.
Ha en bra vecka.
Myas

+ 1kg
Är helt ur spår för tillfälligt men kommer snart igen.
Önskar er på tråden en bra vecka.
Myas
- 1 kg
- 2 cm i midja
- 2 cm i höft

-0,2 ett minus till två veckor på rad!!!!!!
Nu bär det iväg åt rätt håll hoppas jag för det har gått trögt länge.
Mindre kolhydrater och mer grönt har jag ändrat till.
Ha en trevlig höstvecka//Tatsu