Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettoff-topic
Läst 2346 ggr
shintaida
0

Slutar nu att banta

I förrgår hade jag ett MYCKET allvarligt samtal med min sambo angående mina hetsbantningsmetoder.

Visst gick jag ner, men jag gick minsann upp det igen! Men utan plus, gudskelov.

Vi kom överens om att han ska hålla ett vakande öga på mina intag.

Dvs. att han ser att jag äter VANLIGA produkter, fast i mindre mängd.

Vidare, kommer han att förhöra sig om vad jag ätit under dagen. Visst kan jag ljuga, men jag kan INTE ljuga för honom! För då ljuger jag för mig själv också!

Han kommer att vara mitt stöd varje gång jag faller ner i "viktdepression".

Jag kommer nog att gå upp lite nu, men det kommer jag att på sikt att gå ner igen.

Nu ska jag bara bli friskt från livmoder- och äggstocksinflammationen. Och även hämta mig från det begynnande magsåret. Sen ska jag börja motionera också.

Var inlagd två dagar och de gjorde gastroskopi.

Det visade sig att magproblemen INTE kom från min magmunsoperation, utan jag har jättemånga små sår i magsäcken. Ungefär som om någon skurit små snitt med en glasskärva.

Dessa sår kommer från missbruk av TREO! Så slutar jag inte med dom, så blir det magsår.

Har slutat nu.

Vidare ska jag äta något fett - typ yoghurt, fil eller något annat, INNAN jag tar mitt första bloss eller min första kopp kaffe för dagen. Det lägger sig som en hinna i magsäcken då. Ska även försöka sluta att nattröka. Det blev bara EN gång i natt! *rekord!*

Så…..nu slutar jag att MEDVETET att banta. MEN jag kommer att ta mina superslim i alla fall.

Vågen tar jag INTE heller fram på ett tag.

Jag ska "avprogrammeras" från min bantning, helt enkelt.

Och det med hjälp och stöttning av en som jag träffar varje dag, förhör sig om hur det har gått under dagen och som jag känner STOR respekt för!

Min älskade sambo kommer att hjälpa mig igenom detta här!

Guggeflickan
0

Jobbigt läge med magsår och andra problem =/

Men superbra att du får stöd av din sambo och att han hjälper dig =D

Det ska han ha mycket credd för! Hoppas det går vägen, huvudsaken är att man ska trivas och må bra!

Många styrkekramar till dig!

"Efter regn kommer solsken"

http://mittsvenskaridtravare.zoomin.se/

shintaida
0

Tack!

Jo, NU bör det kunna funka. Ska bara "avprgrammeras" färdigt. Bara det, tar nog någon vecka.

Men idag ska vi äta samma middag.

Stekt kött och ris, blandat med Café De Paris (ungefär som bearnaisesås, fast kryddigare). Ner med det i en eldfast form, på med riven ost och in i ugnen en stund.

Ser faktiskt fram emot middagen idag! Skrattande

Bullisxxx
0

Jag har också ställt undan vågen, lägger ner detta nu. Ständigt besviken varje morgon. Kan inte heller hålla mig. Superslim har ingen effekt på mig verkar det som tyvärr. Kanske lite minskad aptit men får uppenbarligen i mig mer än jag behöver ändå. Äter Alli också, suck…

Kram till alla som kämparGråter

[Tassy]
0

Jag måste bara säga grattis till dig Shinaida! Just nu kanske det hela känns tufft och jobbigt, men du kommer förmodligen mycket snart att känna dig mycket bättre när kroppen återhämtar sig. När du har återhämtat dig kommer du förstå vad jag menar med grattis :)

Gå ner i vikt kan man göra ändå utan att vara fullkomligt stenhård. :)

Många lyckoönskningar!

shintaida
0

Tack, kära Ni!

Men jag kommer i alla fall att läsa här dagligen! Cool

MÅSTE ju hålla mig up to date med Er alla.

Och så blir jag inte tjockare av att läsa heller. Glad

#4 Tassy

Ja, jag ska ha det i åtanke, vad Du menar med grattis. Men jag TROR mig veta det redan nu. Obestämd

Guggeflickan
0

Det är klart att man ska äta vanlig mat!

Jag kickstartade min viktnedgång med naturdiet-plver i 2 veckor och nu har jag mer eller mindre gått över till vanlig mat igen. Fast skillnaden före och efter är att jag nästintill automatiskt äter mindre, nyttigare och har alltid sallad till maten! =)

Så jag tror för att man ska kunna hålla det så måste man kunna leva med kostvanorna hela livet. Jag har 2 dagar i veckan som jag unnar mig något (typ en godis jag vill ha eller något annat) men när jag säger unna mig menar jag alltså inte att jag får vräka i mig allt möjligt den dagen… Utan det räcker med en sak.

Man kan ju äta allt, men inte jämt…. Sägs det =)

Lycka till med allt iaf =) Säger det även om vi säkert kommer att ses här Flört

"Efter regn kommer solsken"

http://mittsvenskaridtravare.zoomin.se/

Cerrolyn
0

Lycka till säger jag också.

Jag bantar inte heller utan tänker på vad och när jag äter och på att röra mig mer.

Vi är några (3 st) som har en blogg tillsammans där vi stöttar varandra. Den är låst så det är bara de som har lösenordet som kan läsa, detta för att ingen ska skämmas. Det är A och O att ha stöttning när man vill uppnå något i livet.

**MVH Cerrolyn

Ylva-Li
0

Du är stark. :)

Jag har också bestämt för en längre tid sen att sluta banta. Det hjälper ändå inte på mig. (För att jag är som jag är (troligtvis Asperger) och får psykbryt om jag försöker ta bort något.)
Just nu drar jag inte ens ner på saker, och står iaf still i vikt.

Lycka till!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

shintaida
0

MEN VET NI!

Sen jag SLUTADE att banta, har jag börjat gå NER i vikt!

På de senaste 5 dagarna har jag gått ner ca 0,9 kg!

UTAN PROBLEM, men MED Super Slim, förstås.

Vägde mig i morse nämligen. Skäms

Mår skitbra! Äter allt, fast mindre! Jättegott!

Wow, vilken feeling!

flikkan77
0

Grattis till ditt beslut shintaida! … och supergrattis till att du gått ner mer i vikt ändå. Du är stark!

"You just have to belive…"

shintaida
0

Njaa, stark o stark….

Jag pallade inte med viktpressen längre. Och min sambo såg hur jag led varje dag.

Nu kan jag leva och må bra och ÄNDÅ gå ner i vikt, verkar det som!

Prova gärna att släppa bantartankarna och LEV!

Man blir nästan euforisk av det!

*vilken knasbubbla jag är! Men en glad sådan!*

Hausswolff
0

Shintaida - Kan du inte skaffa en espressomaskin och dricka espresso istället för kaffe? Bättre för magen. :-)

Och rökningen, ja det är ju inte bra, men låt det vara så länge. Ta en sak i taget.

Lev livet, var glad och lycka till! :-)

shintaida
0

#12 Hausswolff

Vet inte var jag ska ställa en sådan maskin! Köket är fullt! Kan man inte göra sånt utan maskin? Obestämd

Men jag har mjölk i kaffet, så det blir lite lenare för magen. Inget socker. Är inte sockerberoende. gillar INTE socker, mer än i godis. Vilket jag äter, kanske 2 ggr/ halvår.

Ja, slutar jag med rökningen, lär jag bli fetare! Och det vill jag inte. Inte nu, när det går så bra!

Men jag har märkt att jag dragit NER på rökningen, så det är i rätt riktning.

Hausswolff
0

Ta vikten först, rökningen sen. Vad duktig du är! Och vad skönt att du hittat ett vettigt sätt att äta, som funkar! :-)

Ja, det här med maskiner är ett gissel. Man skulle ha en inbyggd kombination micro/ugn/kaffebryggare/mixer/hushållsassistent etc.

shintaida
0

Är inte det man har mannen till??? Obestämd *fniss*

Jag menar, till alla dom saker Du räknade upp. Skrattande

Hausswolff
0

Min man funkar inte alls som t.ex. micro. Man kan stoppa in maten, men den försvinner bara, blir inte ens fesljummen. Värdelöst. Flört

shintaida
0

Hahahaha…Skrattande

[Tassy]
0

Shintaida: Ang att du nu går ner i vikt tolkar jag som att din kropp börjar må bättre, för vad jag har förstått har du kämpat länge med olika viktkurer? blir man för hård så håller kroppen på kalorierna så hårt den förmår, men får den riktiga mål mat regelbundet varje dag så kommer kroppen slappna av och släppa ifrån sig en del vikt. Skrattande Samma sak hände mig när jag tillfrisknade från mina ätstörningar, jag kunde äta bort mina trivselkilon, kunde knappt tro mina ögon! Så det är min teori om din viktnedgång, och grattis till den! och Njut! Flört

shintaida
0

#18 Tack Tassy!

Ja, det känns UNDERBART att ha kommit bort från bantningen!

Det var inte så svårt som jag trodde det skulle vara.

Men min sambo stöttar mig och säger ofta att han älskar mig som jag ÄR.

Men JAG vill ju också älska mig!

Och det håller jag på att lära mig - genom sunt intag av mat av allting.

Jag förbjuder mig INGENTING, bara en liten bit av något. Börjar jag förbjuda, sitter jag i träsket igen.

På måndag ska jag äta en liten bit princesstårta, som jag ska bjuda våra takläggare på. *mums*

Så det är en härligt FRI känsla jag fått nu OCH viktnedgång!

Lustigt - jag har bantat i TRE år och stått kring samma vikt. Men så när jag SLUTAR att bantar, så rasar 0,9 kg på FEM dagar!

Den ekvationen får jag inte ihop, även - som Du säger Tassy - kroppen får sitt nu. Skrattande

Hausswolff
0

Jag tror också att ditt psykiska välmående bidrar till din viktminskning. En stressar kropp håller hårt i fettet vet du.

Grattis i vilket fall som helst!