Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1305 ggr
Noa-Nisse
0

Min metod

Min metod att gå ner i vikt är superbra! :P jag äter väldigt lite men bara nyttigheter, typ…
innan kunde jag äta hur mycket som helst närsomhelst och jag var så fruktansvärt sötsugen.
nu har jag minskat ner på det mesta men jag är sjukt nöjd med mättnadskännslan och känner inget sötsug ALLS, jag är så nöjd så.

en normal dag ser ut såhär:

frukost:
två knäckemacker med avokado (utan smör) och två stora glas med vatten med lite citron i för smakens skull.

lunch:
en portionsburk tonfisk, en burk räkor eller kräftskärtar och två stora glas med vatten.

Middag/kvällsmat:
Ugnsstekt lax med bulgur. ganska lite bulgur och en laxbit liksom.

Kvällsfika:
1-2 koppar grönt te och en grapefrukt.

och därimellan äpplen, päron och vindruvor m.m.

Jag känner efter bara 1,5 vecka att jag har gått ner. men jag har bestämt mig för att bara väga mig en gång i månaden och jag har klarat mig än sålänge.

motionen är det lite sämre med men jag går ju ca 2 timmar om dagen med min hund men jag anser inte det som "motion" utan bara ett plus ^^

Medarbetare på Hundar.ifokus

[LiisaDagger]
0

Hur länge tänker du gå på dieten?

Noa-Nisse
0

sålänge som jag tycker det behövs. eftersom jag äter enbart det jag älskar så känner jag att jag kan göra det hur länge som helst. Skaldjur och fisk är det bästa jag vet liksom.

provade ju att äta Soppor ett tag, men efter tre-fyra dagar så kräktes jag nästan av smaken och därmed slutade jag.
jag känner att jag har mer energi nu än när jag åt massa onyttigheter och massa sött. så jag ser inget dåligt i det! =)
jag är bara så glad att jag funnit mitt sätt!

[LiisaDagger]
0

Vet du ungefär hur mycket kalorier och näring du får i dig? Din diet är ganska minimal så det är nog viktigt att du kollar upp sådana saker om du ska hålla på länge.

Noa-Nisse
0

hm. känns som om jag får i mig det viktigaste liksom… men man kanske ska kolla upp det på något vis. vet du hur man gör det isåfall? :)

Branneli
0

Minmat.net är en sida där du kan lägga in dina intag…för att se om kroppen saknar vitaminer/mineraler/annat.

[LiisaDagger]
0

Jupp, bra tips från #5. Du kanske behöver komplettera din diet med vitaminer eller något annat slags kosttillskott.

Det var det som var så bra med pulverdieter, man åt jäkligt lite men man visste att näringen fanns där liksom. Det är lite krångligare när man lägger upp en egen diet.

Men iallafall, lycka till med dieten och hoppas att du når din målvikt :)