Mitt nya favoritmellanmål!
Mellanmål eller snack, jag har i alla fall ersatt dipp o chips med detta. Visst, det är inte samma sak och kommer säkerligen äta chips o dipp nån gång men i stället för att vara beroende av dipp är ju det här bättre. Så det hr går ner nästan varje dag nu! ;) Som frukost, mellanmål eller kvällsmål.
Äpplen i klyftor eller bitar, strö kanel på, värm i micron så dom blir varma, lägg på minikedo och lite mer kanel! MMMM Helt underbart! Ibland kör jag dock bara äpplen o kanel i mikron, utan keson. :)
Så brukar jag göra min "äpplepaj". Bara kanel och äpplen och in i ugnen (ibland nötter) :).
Jag brukar även göra "blåbärspaj". Då har jag blåbär, kokos och lite mjöl. Jättemumsigt!
"Päronpaj" är också gott, med päron och nötter.
Även gott att blanda massa frukter och eventuellt nötter och in i ugnen :).
Jag föredrar varma frukter.
#1 Samma här! :)
Jag har provat äpple i mikro nu!
Dammade på kanel innan jag satte in dom. Sen la jag minikeso ovanpå.
Det var gott!
MEN jag saknade en liten sötma, faktiskt.
Så nästa gång ska jag pudra på LITE Canderel först, så det värms in i äpplet. Tål inte socker, nämligen.
#3 Jaså?! :D Jag tyckte det va perfekt med bara äpple o kanel ( lite keso då ) Smakar lite som äppelpaj ;p Men så är jag ju ingen sockesötsberoende heller. Mer fett! :p Så jag behöver inte ha det så sött.. Och så har jag kanske haft tur med söta äpplen. :D
Ja, jag är ju inte sockerberoende heller. Men lite sött vill jag ha på. Jag kanske fick tag i lite sura Golden Delicious?
I kväll ska jag prova att ha på bara äkta vaniljsocker tillsammans med kanel och utan Canderel.
Ah jag har royal gala. kanske är det det. Men jag gillar surt också. :D Men dom är rätt söta :)
Men Golden brukar alltid vara söta!
Har bara ätit Golden sen jag var 17 år och började arbeta i affär.
Jaja, smaken är liksom baken…. 
Har inte provat med vaniljpulver än.
Varit borta hela dagen. Och nu är jag trött.
Har Du fler sådana bra tips, kan Du väl dela med Dig? Snälla?
INGEN LCHF, bara!
Tål det inte!
#7 Aha okej! :D
Jag vet inte riktigt, precis börjat om för 67619874 gången o äntligen hittat nåt nyttigt gott! =) Jag klarar inte heller LCHF så ingen fara :P