Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1113 ggr
[SarahOhrn]
0

Nya tag!

För 7967248 gången! Hehehe…. (eller inte)

Men nu ska jag inte släppa det här! Började träna i tisdags, fick en tränare jag träffade igår och fick ett träningsprogram som jag ska följa en månad o träna minst 11-12 pass under den månaden, sen ändrar han lite i schemat när vi träffas om en månad och sen ska jag köra lika en månad till och sen träffas en tredje gång. Så nu känns det mer peppande när jag har ett program att följa och tycker det är hyffsat roligt att träna! Har även inte satt så höga mål, som 4 gg/v utan 2-3 ggr/v, gör jag det 2 ggr är jag nöjd liksom men gärna mer såklart! Men det känns inte som nåt tvång.. Och just det att jag villa viisa tränaren att jag gjort bra ifrån mig! Sen ska han följa upp detta 4 ggr/år dessutom.

Mitt stooora problem har varit träningen. Eller ja, maten också såklart mne träning är ju ett MÅSTE att komma igång med hur man än äter. Så det känns bra att ha hittat nåt som passar mig. Nu ska jag såklartä ven ta tag i kosten och försöka förbättra den men jag tar det i små steg så jag inte tröttnar. Försöker laga mat hemma så ofta jag kan (ibland faller man tillbaka på köpmat men..), äter mindre portioner, lagar nyttigare mat och försöka undvika vissa saker. Men ska inte anklaga mig själv om jag nu äter chips en kväll, som jag gjort innan för då blir jag bara ännu mer ledsen o tänker att nu är det kört o skiter i allt. Skulle jag falla för frestelsen så får jag helt enkelt ta nya tag dagen efter.

Dock har jag automatiskt gjort bra ifrån mig denna veckan, dels för att jag har tränat och handlat efter träningen, jag är nämligen inte alls sugen på onyttigt efter jag tränat så det är lägligt o handla då! ;) Och då har jag bara ätit maten och inte småätit mer än några nötter en dag och keso med äpple o kanel nån dag som mellanmål typ. Så et går ganska automatiskt när jag kommer igång med träningen… Och fuskar jag d¨å OCh tränar förstör det ju inte lika mkt som om jag bara ändrar kosten o inte tränar o sen fuskar.

Så jag är sjukt peppad nu! Förutom att igår hade jag gått upp ännu 8 hg trots att jag börjat träna o ätit bättre. Sen har jag en sjuhelvetes träningsvärk men det är ju bra att det tar. Blir dock inte träning 2 dagar i streck i fortsättningen! ;p Blev en miss där… Tänkte träna danspass idag också men jag klarar inte det tror jag! Haha.. Får nog ta och träna på söndag eller ta nästa vecka igen.. Men vi får se! Kanske kommer jag iväg på dance ändå ! :D