VIKTVÄKTARNA POINTS
hej, nu är det såhär jag min mamma har varit medlem på viktväktarna och har böcker kvar om det.
jag har använt det innan och det har lyckats så nu drar jag igång med det igen
frågan är bara hur många points jag bör äta?
jag är 156cm, väger 66kg
cyklar ca 5cm om dagen om inte mer, har skolidrott 1h varje torsdag, och dansar afrikanskdans 1h var tisdag
förövrigt cyklar jag runt i stan mer eller mindre varje dag.
jag vill gå ner 10kg
behövs mer info för att veta får ni fråga men jag vill gärna ha hjälp av någon som vet, eftersom vi hade en bok som hjälpte en räkna ut det, men den har tydligen försvunnit! :)

01. Kön
Kvinna - 7
Man - 15
02. Ålder
18-20 - 5
21-35 - 4
36-50 - 3
51-65 - 2
>65 - 1
03. Vikt
Tag första siffran i din vikt om 2-siffrig vikt och de 2 flrsta siffrorna om 3-siffrig vikt. Ex. väger du 84 blir siffran 8 - om du väger 118 kg blir siffran 11.
04. Längd
Under 160 cm - 1
Över 160 cm - 2
05. Aktivitet
Hur mycket du rör dig under dagen
Mest stillasittande - 0
Ibland sittande men mest stående - 2
Ständig i rörelse - 4
Fysiskt hårt arbete - 6
Summera: Detta är ditt dagliga POINTS antal.
Oavstett vad du frå fram för POINTS antal så är 17 det lägsta och 40 det högsta antal du rekommenderas.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
Då undrar jag, hur vet man hur många points olika mat innehåller då, om man som jag inte har råd att gå med i viktväktarna?. Finns det nån sida på nätet där man kan skriva ut listor på födoämnen och antal points de innehåller?

#2 - Jag letade oxå efter en lista med points på mat men hittade inget. Jag skulle tro att man antingen får gå med i viktväktarna eller hitta någon som kan dela med sig av sin bok.
/Yvette
det verkar som att det krävs att ah en bok :/ men man kanske kan gå dit och be om att ine köpa ett helt paket utan bara en bok? det avr längesen mamma var med, så hon tror att man kan köpa en bok bara sådär om man går dit på ett möte för typ 200kr, bara ren gissning, men det hade varit rba :)

#4 - Testa Blocket - såg att det fanns lite viktväktarmaterial.
/Yvette
TACK ska kolla nu! :D