Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 1259 ggr
Ritva
0

Måste man träna?

Detta citerar jag från Blossoms  (Jag har för mig att det är från boken "Toppform"), jag tycker det är så bra så jag vill dela med mig.

" För att du ska kunna vara till glädje för familj och vänner, och finnas där när dina nära behöver dig, är det viktigt att du tar hand om dig själv. Tänk bara på säkerhetsgenomgången inför flygplansstarten. Flygvärdinnorna påpekar att du ska sätta masken på dig själv innan du hjälper ditt barn. Gamla ordspråket " du får var du sår" stämmer. Du kan inte ge något som du inte har. Det är som att man bara skulle andas ut, det går ju inte. Man måste ju andas in varannan gång.

Att ta hand om sig själv är ett eget ansvar alla har. Vad jag tycker eller säger om bicepsträning eller viktminskningsmetoder är egentligen oväsentligt. Struntar du i att välja god hälsa så är det ditt val och du får ta konsekvenserna. Ingen annan bryr sig. Inte ens jag, faktiskt. Så måste man träna? Det får du själv svara på."

Visst är det värt att tänka på?!

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

KimAx
0

Ja, det var riktig bra sagt och det får en att tänka.

Guggeflickan
0

En väldigt bra anledning att träna =)

"Efter regn kommer solsken"

http://mittsvenskaridtravare.zoomin.se/

Hausswolff
0

Nej man måste inte träna. Träning kan vara skadligt det också.

Däremot är det bra om man rör på sig regelbundet.

shintaida
0

Obestämd…hmmm

Men man rör ju på sig dagligen i vardagen. Och mera om man har trappor i huset sitt. Så då blir det ju regelbundet! Skrattande

Hausswolff
0

Prcis, regelbunden rörelse, lite men ofta är bra för kroppen. Träning är inte nödvändigt.

[LiisaDagger]
0

Jag tränar nästan aldrig men är undersköterska, rör mig mycket på jobbet, det är mycket spring att göra i ordning 8-10 pensionärer för dagen på 2 timmar (testa även att köra en pensionär i rullstol i samhället 1,5 timma :P), tar även regelbundna promenader. Annars hatar jag allt vad träning heter. Dock är dansmatta kul, men jag fick benhinneinflammation förra gången jag körde det några dagar i sträck så det blir att ta det lugnare nästa gång.

All respekt till kvinnor med vältränade kroppar, men jag gillar det inte. Jag tycker inte ens särskilt mycket om vältränade män :P . Min idealkropp är mager, som  typ Kate Moss, om vi nu ska snacka drömideal, inte Blossom, Madonna eller Mel B. Missförstå mig inte, anorexiakroppar är inte snyggt någonstans!

Jag tror att vardagsmotion är det viktigaste, att man belastar sina ben, går mycket och arbetar med kroppen. För min del tycker jag att jag gör det. Har man ett kontorsjobb så kan jag tänka mig att man kan behöva några extra träningspass.

/Lisa

TinaH
0

Det är skillnad på träning, motion och röra på sig.

Men det ena ger ju det andra. *S*

Jag går varje dag en runda med stavar.
Det har hjälp mig att stärka upp rygg och axlar.

Sedan har jag 2 stora hundar, som jag går prommisar med. Samt den ene tävlar jag med.

Jag kan inte gå långa rundor, för då skriker min rygg, och jag gråter av smärta på plats.

Men jag biter ihop - skam den som ger sig Flört

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~