Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 2096 ggr
madeilene87
0

Vad gör jag för fel?

Hejsan!

Jag har en liten fråga som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Jag försöker ju gå ner i vikt som några av er kanske vet om om ni läser min viktminskningsblogg (www.justmadde.blogg.se/traning)

Jag tränar i stort sett varje dag i form av yoga, pilates, cykling, promenader och ridning. Jag har häst och hund så det blir promenader med hunden och ridpass (och allt annat vad det innebär med hästar ) med min häst. Jag äter bra mat, dvs mkt frukt och grönsaker, vatten till dryck, inge godis, kakor eller chips. Sen äter jag inge snabbmat och jag försöker utesluta pasta och potatis och ris så mycket sm det bara går. Nu till frågan

jag har bara gått ner 2 kilo på över två månader. Det är skamliga siffror med tanke på hur mkt jag rör mig och hur bra jag äter eller hur?! Jag mäter mig också och där är det BARA 28 cm på samma tidsperiod. När jag käkade GI som mest gick jag ner det dubbla bara första veckan. Så ja, detta är skamligt..

Varför går jag inte ner mer? Är det någo i kroppen det kan vara fel på? Nu ska jag iaf börja med GI riktigt imorgon. Jag ska verkligen äta strikt efter det. Händer det inget då vettefan vad jag gör. Då ger jag upp

Halvdansken
0

BARA 28 cm? Var då?

Hur mycket vill du gå ner?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

madeilene87
0

ja jag mäter asså över hela kroppen. hals, armar, bröst, midja, stuss, rumpa, lår, vad, vrist. så det är sammanagt 28 cm. någon cm här och nåon cm där.

jag ska gå ner 15 kilo minst. gärna 17

[vaargen]
0

Hur mycket väger du nu? Hur lång är du?

Hur mycket äter du av den maten du äter?

Ritva
0

Undrar som ovan hur mycket du äter och hur ofta?

Men ibland kan man ju hamna på en platå som är en vikt du vägt tidigare som är lite svårare att komma ifrån. Man kan även behöva äta mer om du rör på dig väldigt mycket dvs att kroppen får för lite att arbeta med. Eller att du behöver göra någon annan form av träning, dvs lite hårdare eller längre eller något nytt. Man hamnar lätt i en slags rutin och "slentrian" som gör att du stannar upp.

Hoppas tipsen hjälper och att du kommer vidare! Lycka till!

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

madeilene87
0

jag äter ju enligt GI :) så det är ju frukost, mellis, lunch, mellis, middag enligt  GI. Jag är 158 cm och jag  vågar inte säga hur mkt jag väger (a) men de är mycket haha.

jag tränar redan så otroligt mycket olika så jag kan liksom inte ändra mer och vissa dagar tränar jag lätt och vissa dagar maxar jag så mkt som det bara går så jag tror inte det går ändra så mkt där heller.

jag har nu varit riktigt strikt enligt rivstart i GI och har gått ner 1.5 kg på 3 dagar (mån-ons) så nu händer det något iaf :)

Ritva
0

#5 Va skönt att det löste sig! Glad

Ritva

[Norrbysa]
0

Du har säkert gått ner en hel del i fettprocent men lagt på dig lite muskler. Du ska inte titta så mycket på vågen. Du har ju miskat en massa centimeter!

wanna-be-thin
0

men jag undrar hur mycket du väger? känns som att du kasnke inte väger så mycket som du upplever det som? :) jag kan säga att jag är iallafall 156cm o väger 65kg, så du då?:) vill du (eller någon annan) förresten ha peppkómpis är min msn jagcecilia93@hotmail.com :)

madeilene87
0

jag kan säga att jag är 158 cm och väger mer än 65 kg ;) tyvärr haha men det är på god väg iaf

teachingbirds
0

Jag lovar att det inte är någon här (framför allt här) som dömmer dig oavsett vad du väger! Om du säger så kan vi hjälpa dig bättre!

madeilene87
0

hha ja jag förstår det:) men dt är fortfarande pinsamt att berätta (a) det är till och med så att jag tycker det är pinsamt att kolla på vågen själv. Men jag har 14 kg att gå ner nu till min drömvikt :) men det klrar jg.. har gått ner 4 nu.

Ritva
0

Jag måste få kommentera lite. Jag sitter med ca 60 kg övervikt så jag har en hel del som ska bort. Men tänk istället att det är bra att du tagit tag i övervikten innan du hamnat i min sits.

Jag satt en gång på ett viktväktarmöte och förargade mig över det att flera gått i mål och så. Det kändes som ett hån mot mig som hade så mycket att gå ner. (Inte lika mycket som nu) Men då sa en kompis att jag försöker tänka tvärtom att de är smarta som tagit tag i problemen innan det blir så stora problem. För mig låter 14 kg som löjligt men för dej är det mycket. Men du är smart!

Ställ dig nu framför speglen och säg till dig själv att du är smart! Skrattande

Du kommer att fixa det galant! Lycka till!

styrkekramar

Ritva

Branneli
0

Vi har olika kroppar som reagerar olika, på alla födoämnen.

Min syster kan äta massor av choklad & äpplen, samt är trådsmal. Jag går föri ett bageri och luktar, så reagerar vågen! Uppåt alltså. Av frukt blir jag mer sugen, triggar igång mitt söt-begär.

teachingbirds
0

Det är ju lätt att tänka att de som kan äta vad som helst utan att gå upp i vikt är lyckligare än vi som inte kan det, men jag brukar då tänka på en sak en doktor på tv sa någon gång:

En person som äter massa skit och fortsätter vara smal kommer aldrig se hur mkt fett som lägger sig i blodådrorna och kleggar igen. En person som inte förblir smal tänker oftare mer på vad den stoppar i sig (när man väl bestämt sig för att gå ner iaf), och kommer således få mindre klegg.

Eller nåt sånt, det lät nog bättre när han sa det. :D

madeilene87
0

#13 ja visst är det så =) innan jag började med ppille (för en herrans massa år sedan) kunde jag äta vad som helst typ. sedan gick jag upp 25 kilo av ppillerna och sen dess har jag jättesvårt att gå ner istället. Kan lätt gå ner 3 kilo sedan står jag stilla. jättejobbigt viket gör att man har tappat stinget flera gånger men nu är jag så envis så nu ska det gå !!

ja det var bra sagt ! Viktigt att komma ihåg faktiskt

teachingbirds
0

#15 Vet du om det är så att man kan gå ner lättare igen när man slutar med p-medel?

madeilene87
0

asså jag har inte ätit pmedel på över 4 år nu ifall de var de du menade ;)

teachingbirds
0

#17 Nej jag undrade om det är så?

madeilene87
0

#18- asså jag har inte läst det någonstans  men alla mina kompisar inklusive mig som har käkat ppiller eller va de nu kan vara har gått ner fortare och mer så fort de slutat med dem.. så de borde vara så!

teachingbirds
0

#19 Jag använder p-ring, men det är ju samma hormoner. Kanske vore värt att sluta. När jag tänker efter så gick jag nog upp när jag började med p-piller för ganska många år sedan.

madeilene87
0

20

ja det är inte så roligt att gå upp i vikt av dem -.-

alicia80
0

Om du äter Gi-rivstart så tycker jag att du ska kålla in kif-sidan här. kolhydrater i fokus. Där är vi flera som ätit så (lchf) länge och får fler hälsovinster än bara viktminskning.