Cambridge
Är det någon här som provat Cambridge? Är det godare än Nutrilett? Hur är fördelningen av protein, kolhydrater och fett i en soppa el milkshake?
Jag har kört i 9 veckor med Cambridge och gick ner ca 15 kg med det. Och jag tyckte att det var mycket godare än Nutrilett.
Protein 38.9g/100g
Fett 5.8g/100g
Kolhydrater 38.8g/100g
Och en dagsdos är 129g
Hur är det med hungern?
Är den svår?
Är det påsar?
Hur många gånger om dagen tar man det?
Hur mycket kostar det?
Var kan man köpa det?
Ja, många frågor blev det! F´låt!
Titta på www.cambridge.se
Det tror jag det står de mesta.
DET jag läste låter VÄLDIGT intressant!
Ska fördjupa mig längre fram.
Tack för tipset!
Ska försöka svara :D
Hur är det med hungern?
Den var inte så farlig för mig, magen kurrade lite de första dagarna men sen fick jag nästa påminna mig om att äta, hungerkänslorna hålls borta pga två anledningar. 1. Du hamnar i ketos 2. Du dricker mycket vatten(jag drack mellan 4-6 liter om dagen.
Är den svår?
Jag trodde jag skulle få "tugg-abstinens" men det fick jag inte, men sen så tillät jag mig att "fuska" ibland också, bla på midsommar.
Är det påsar?
Ja, det är pulver diet.
Hur många gånger om dagen tar man det?
3 gånger om dagen, jag åt kl10, kl15 och kl21.
Hur mycket kostar det?
ca 480:-/vecka, vilket låter mycket men eftersom det är det enda man äter så är det väldigt lite egentligen(menar äter man lunch ute 5 dagar i veckan så går det på 350:- och då ska man ändå äta frukost och middag också)
Var kan man köpa det?
Cambridge måste man köpa hos en konsult, men det finns nog nästan en i varje stad känns det som, annars finns det några som säljer online också, men då blir det mycket dyrare(pga frakt)

Det finns att köpa på en auktionssajt på nätet också, har jag sett.
Jag använde Cambridge för ca 2,5 år sedan och gick ner 30 kg. Kan varmt rekommendera denna kur. Ett råd ha dock inte så bråttom och kör ren kur ca 2 veckor och kombinerad kur 2-3 veckor. Ladda sedan för att ta ren kur igen. Själv tyckte jag det var jättebra att gå till en konsulent regelbundet ,för då blir man peppad samtidigt som man inte vill fuska heller. Lycka till!!!
Min syster gick ner över 40kg med cambridge. Nackdelen är att man rasar ofta i vikt väldigt fort så huden hinner inte med så man bör använda den med måtta. När hon körde den här dieten så kommer jag ihåg att den var väldigt dyr. Men hon var nöjd :)
#8 Grattis till din syster!!! Du skrev att kuren var dyr. Själv jämnförde jag med vad jag la ut på den onyttiga maten per vecka, mot de pengar jag la på kuren. Om man jämnför det så var kuren billigare. Men allt beror på hur man ser det. Men har hört att många tycker att det är dyrt men…. Om man ser till livsvinsten efter så… Kan vara något att tänka på för andra. Men är som din syster glad för denna kur.
#9 Precis, jag håller med! Klart att priset egentligen inte spelar ngn roll när man väl får sånna resultat :) och precis som du säger, man lägger ofta ner en massa pengar på en massa skräp.
Helt rätt :)
#9 Precis, jag håller med! Klart att priset egentligen inte spelar ngn roll när man väl får sånna resultat :) och precis som du säger, man lägger ofta ner en massa pengar på en massa skräp.
Helt rätt :)
Cambridge är dyrare än andra vlcd-kurer men enligt mig så mycket bättre och godare.
Jag känner några stycken som gick på denna kuren, ingen av dem höll sin vikt efter att de slutat med den. Alla gick upp allt igen, eller mer.
jag har inte gått upp något av vikten efter min cambrige kur, så om man vill så går man inte upp.
#13 Hej!!! Problemet som uppstår för många när man kört kuren är att man inte trappat in maten på rätt sätt och inte bestämt sig för att ändra alla sin kostvanor. Intrappningen av maten är en speciell fas - sak göras efter ett särskilt schema som min konsulent hade från företaget. Sen kanske de inte var i rätt fas i livet, kan finnas många orsaker till att det inte lyckades.
#12 Har inte testat de andra som finns men jag kan även nu ibland bli sugen på en kall vanilj shake med krossad is. Så visst är de goda.
Nu har jag köpt en förpackning med lite olika smaker, har provat grönsakssoppa och jordgubbsshake. Sååå mycket godare än Nutrilett. Klart värt att det kostar lite mer.
Nu får vi se här väl det funkar på vikten.
Kostar det något i månadsavgift? Alltså utöver kostnaden för påsarna? :)
Nej. Kanske om man går med i Cambridgeklubben men jag köpte bara påsarna.
#18: Kan man köpa bara påsarna då? Måste man inte binda upp sig för att få köpa dom? :/
Du måste kontakta en konsulent antingen ringa eller via mail (finns på www.cambridge.se). Fylla i en hälsodeklaration och sen kan du beställa och antingen hämta själv hos din konsulent eller få det hemskickat fast då blir det ju fraktkostnad också. Du väljer själv hur mycket du vill köpa, hela paket eller styckvis för att prova olika smaker. Du binder inte upp dig på något sätt.
#19 Om jag får ge dig ett råd och om du vill lyckas med detta så är detta kolla upp om det finns en konsulent på deras hemsida i staden där du bor. Sen ringer du denne och bokar en tid och skriver in dig. Då får du gå regelbundet till denna och få allt stöd och hjälp du kan behöva.