NYSTART! :D
nu är jag verkligen på gång! jag tar tag i mig själv från och med ett dygn sedan, nu gäller det verkligen, jag ska förändras, gå ner i vikt, bli en ny person, få fin hy och bli säker på mig själv, jag ska trivas i min kropp!
nu väger jag 66kg men ska ner till 55kg, det går om man vill och det vill jag! (btw är jag 156cm)
så ja här kommer jag skriva om mina duktigheter och framgångar om dagarna!
om ni undrar använder jag mig lite av viktväktarna, räknar points men är inte medlem utan kör sjl :)
wish me luck! ;D
igår frukost:
macka m ost 3,5p
lunch: -
mellis: råkade bli 3 vaniljbullar :$ 9p
middag: wok med glasnudlar 4p
mellis: morötter 0p
rörelse: promenad o cykeltur 2p
DUKTIG! :D
idag änsålänge
frukost: macka m banan 2,5p
lunch: pasta m pastasås o massa grönsaker 3p
mellis: jordgubbar o té 0p
duktig änsålänge så får vi se vad för gott det blir till middag! :D
middag: lax potatis o hollandaise 6p
mellis: smoothie m, exotiska frukter, yoghurt juice banan, 1p
rörelse: ca 1,5h promenad 2p
känns bra ! :D
hur fungerar det här med poäng(points)? :)
Kul att det går bra!
#0 Jag hejar på dig, detta klarar du!
#5 tack!! :D
idag, tisdag
frukost: macka m banan: 2p
mellis: päron o plommon 0p
lunch: grönsaker o potatis o kättfärsgratäng 3p
mellis: macka m ost 4p
middag: pannkaka 2,5p
rörelse: dans 1h 5p
funkar fortfarande fint! ^^:D
Du är ju jätte duktig, fortsätt skriva, det inspirerar
Va kul att de går bra för dig!
onsdag
frukost: macka m ost, 2p
mellis: päron
lunch: potatisbulle m lingon, grönsaker, 3p
mellis: choklad :$
middag: hamburgare (hemmagjord) m klyftpotatis o grönsaker 11p
mellis: skorpor 2p
rörelse, promenad 1p
inte så bra som vanligt, emn har inte varit jätteonyttig ändå, bra med hemmalagad hamburgare ju, o inte så mycket choklad.
går framåt! :D
#10 En liten bit choklad gör en glad, så länge man inte äter varje dag och för mycket anser jag att choklad är nyttigt.
#11 ja det är sant! men faktist eftersom jag avstått från onyttigheter kände jag inte att det avr så gott som vanligt, vilket är bra! och det avr inte mörk choklad, som är nyttigare utan kinderäggschoklad (; men inte farligt alls :D tack för att du engagerar dig så mycket! ^^:D
idag är det torsdag!
frukost: macka m ost 2,5p
mellis: clementin 0p
lunch: pastasallad o grönsaker, macka 4p
middag: bakpotatis med skaldjursröra, sallad och halv brödskiva 8p
rörelse: skolidrott, boxning mm. 3p
känns bra! trots jag åt ute (middag) eftersom det ändå inte avr så farligt, och jag hade "råd" till det, funkar fint! :D
(berömmer mig själv mycket för då behåller jag min goda inställning ^^)
FREDAG :D skönt!
frukost, macka, knäckemacka m ost smör 3,5p
mellis: päron 0p
lunch: liten schnizel halv potatis, grönsaker, 3,5
middag: kalkon, potatis, morötter, sallad, sås 6p
sen blir det hemmapoppade popcorn ikväll och nog en bit choklad ^^ finemang! ;P
Lycka till, du verkar va på god väg! :D Kul att det går så bra!
eftersom jag sparat så mcyket points uinder veckan åt jag lite choklad o popcorn så ikväll för ca8p hah, jag har ändå en del sparade kvar! :D
#15 TACK! :D ska väga och mäta mig på söndag så får vi se om det blivit någon förändring ^^
Lördag:mkommer inte riktigt ihåg vad jag ätit o så, men pointsen är där :)
frukost: macka o så 5p
lunch:4p
mellis: 1p
middag: gryta med kalkon mm, o ris, 5p
mellis: var på fest o ni fattar vad det innebär (; 5p
Söndag:
frukost: 5mackor m pålägg xD oups! 10p
lunch: -
middag: pumpasoppa + bröd, 3p
mellis: pumpagrej m ädelost: 2p
räknat pointsen under veckan och trots att jag ätit gott o så nu närmare helgen har jag egentligen ca 5p kvar till godo :D de får jag tyvärr inte spara till nästa vecka, men jag tycker att det gått gasnka bra ändå! :D
jag har gått ner 1 kg btw ^^
puss o tack för allt pepp och nu är det en ny vecka! :D
Måndag
Frukost: macka m ost 2p
lunch: bagel 6p
mellis: te 0p
middag: potatis/rotfruktsgratäng o bönor 3p
mellis: knäckemacka o skafs 2p
helt ok ;)
tiiisdag
frukost: mannagrynsgröt m sirap 4,5p
lunch: kalkon, potatis o gränsaker 3,5p
mellis: macka o choklad 4p
middag: -
mellis: gräddbulle o knäckemacka 3p
rörelse: dans 1h 5p
onsdag
frukost: havregrynsgröt o knäckemacka 3,5p
lunch: viktväktarlasagne 6,5p
mellis: vaniljyoghurt: 2,5p
middag: omelett o sallad 4p
lite för mkt men ändå inget så onyttigt så jag räknar det som ok ;)
och förlåt att jag traggar alla med detta, emn jag behöver ha detta som pepp eftersom jag vill ju inte skriva något dåligt, men jag skriver allt jag äter och då blir det som en liten grej smo får mig att skärpa mig lite mre (a)

Lycka till med din viktminskning, om du bara vill så kommer du klara det nu. :D
Ja, stå på Dig!
Jag läser varje nytt inlägg Du gör! 
Måste bara återigen säga att du är så duktig! :)
Hur många points har du som "gräns" per dag? :P
#22 åh verkligen kul och höra! att någon är intresserad ^^ tack fr stödet! :D
#23 TACK!:D jag har 16 points som gräns, för att känna att jag går ner och sen kanske jag inte räknar 100%rätt alltid o då är det bra att ha lite tillgodo till fel rknandet, även om jag röknar så noga jag kan :)
#21 tack du emd! :D betyder ^!
torsdag
frukost: macka m ost, 3p
lunch: sushi 9 bitar, 5p
mellis: äppelpaj, 6p
totalt, 14p
usch, jag ahr inte varit den aldra bästa idag .. :/ men men.. får försöka gå ut o gå en runa imon :)!
Fredag
frukost: macka m philadelphia light 3p
lunch: fisksoppa m bröd 4p
mellis: chokladpralin typ 1p
middag: grönsakssoppa m bröd 4p
mellis: kladdkaka o björnbärsmuffins (jobbade typ på café idag så fick man som tack.. kan inte motstå :( ) 12p
rörelse: lite turbocykling hem (; 1p
totalt 22p :( not good,. men som sagt får fixa det imorron. isch men ja (x vet seriöst inte hur jag ska lyckas..
nej nu orkar jag inte mer, jag ger upp, har försökt kämpa och vara positiv, men går inte längre. har dåligt ögonmått och så är det skitjobbigt att hela tiden försöka uppskatta hur mycket jag äter, vad som möjligtvis kan finnas i den grytan osv. även de personerna som sagt att de gärna ville vara min peppkompis har skitit i det, ingen har svarat på mail eller något, och det hjälper ju inte direkt mig.
jag har försökt vara skitduktig, enligt vikväktarnas uträkning skulle jag behöva ca 21p om dagen, men jag har hållt mig vid högst 16! då borde det väl verkligen ge resultat tycker man? men nej, detta suger och jag ger upp, det blir väl att väga 150kg på mina ynka 156cm, få problem med leder, få diabetes och dö förtidigt, ja det verkar bli min framtid.. bye men tack för stödet jag fått här iaf <3
Men Du!
Ge inte upp nu!
Gör som jag - sluta banta.
MEN…
Jag har gjort som så, att jag skriver upp i en liten bok vad jag äter och hur dags.
T ex:
6,30: 1 port. rågflingegröt med sirap
11,00: två små mackor med remouladsås och rostad lök
14-15: Varm nutrilett (mellanmål)
17-18: Middag på LITEN tallrik. Har nu faktiskt en barntallrik med Nalle Puh på.
Och så tar jag bara EN portion.
20-21: 1 port. rågflingegröt med sirap på igen, så jag står mig till natten.
Vidare skriver jag upp hur mycket vatten jag dricker.
Har en mugg som rymmer 3 dl. Då skriver jag längst ner på sidan i boken:
3 + 3 + 3+ osv. Tills jag kommit upp i minst 3 liter om DYGNET.
Jag skriver upp ALLT jag äter. Väger inte mer. Unnar mig lite av allt.
Sirapen på gröten t ex, kan jag inte vara utan! 
Så kom igen tjejen! Ge inte tappt!
okej ja, tack<3 jag ska testa det då i två veckor, lägger ut vad jag äter här då också så jag kanske ändå får lite pli på mig. och det låter inte som en dum idé med barntallrik (; ska inköpas! puss!<3
Låter lite fel det du äter. Smoothie har ju en hel del socker, eller hur? Och för att få en god smoothie behövs glass (eller har jag fel?)… Därför är det inte alls nyttigt det du äter, eller inte det flesta. Wok är heller inget som är nyttigt och hälsosamt, även om det ingår väldigt mycket grönt och gott.. Dessutom är mellisarna inte hälsosamma, eller inte dem du äter i alla fall.. ;o
/Plumz.
En smoothie kan man visst få kalorisnål UTAN glass. Man använder frysta bär, gärna hallon, som är bäst ur kalorisynpunkt.
Så det är inte fel!
Wok är inte HELLER fel!
För tar man frysta wokgrönsaker och steker dem mjuka i ca 1 msk olivolja, så är det OCKSÅ kalorisnålt.
Jag vet, för jag gör sånt själv och för in i kaloritabell.
Mellisarna håller jag med om, däremot! Dom är lite "galna", så att säga.
_Okej, jag vet ju inte så värst mycket om mat o sådant då jag inte är så gammal. Men jag kan ju en hel del ändå så.. :)
Ja, mellisarna var det fel på!_
/Plumz
Man lär så länge man lever! 
Jo, det är sant!:)
/plumz.
#30 vet att du redan fått svar, men vill förtydliga lite. Smoothies är ganska nyttiga och består av frukt och bär och ev yoghurt. Milkshakes innehåller däremot glass ;)
_#35, Men det går även att göra Smoothie på glass!:)
_
#36 men snälla du.. du har ju ingen aning om vad jag har i? jag hade i lite fil/yoghurt (ca.0,5dl) massa exotisk frukt och bär, och några morötter, kanske hade nån msk mjölk i också, men kallar du det verkligen onyttigt? fel! det blir godare med socker o glass men det avstod jag från, och om man har glass i är det mer som milkshake..
sedan behöver man do småmellisarna för att klara av att motstå resten av tiden, man måste unna sig något ibland, är nite mer än mänsklig
woken är också hemmagjord, med wokgrönsaker, lite fläskkött, lite olja att steka i wsedan soja och kryddor, låter det onyttigt? nej.. det är även så att jag tog inte alls mycket, och räknade pointsen efter det. jag tog också risnudlar ist för äggnudlar eller snabbnudlar som är betydligt "onyttigare"(fler points)
sedan vill jag också påpeka att det är ju inte riktigt rätt att du klankar ner och säger att jag har fel i vad jag äter när jag verkligen kämpade, det är inte direkt peppande, utan känns bara dumt, tänk på det till nästa gång
och tack ni andra som förstår mig! :) shintaida o moonstrike
mellisarna har varit mestadels bra ju, se inte bara det dåliga :( ni vet hur det är, andra bjuder o om man tar upp att man ska avar nyttig tycker de bara man är typ dum i huvudet.. alltid kan man inte tacka nej, så då blir det så, men fatta att jag också haft points över efter veckans slut innan.. det betyder att jag skött mig bra, och när jag räknat med de pointsen över har jag räknat med att jag skulle äta 16points per dag vilket egentligen är för lite, jag borde enligt vv's uträkningar äta 21p per dag, så förstå hur duktig jag var! snälla :(
sedan vet jag att jag lagt av nu o är kass igen, men uppskatta den lilla stund som fukade,,
Du får inte ge upp! *skriker Shintaida*
Visst trillar vi ibland, men vi reser oss igen. Och det är DÅ vi måste gå FRAMÅT och inte stanna kvar eller återvända!
Tack vare DIG har jag återigen börjat att räkna mina kalorier!!
Har nu, sen i måndags, gått ner 1,2 KG!
Visst har jag ca 21 kg kvar, men jag är på G!
Och visst har jag tagit mig ett eller flera kex eller något/några vingummi i veckan. Men vad fanken?! Jag blev inte rundare för det, inte!
Så ta min hand nu, så går vi längs viktnedgången! (Vitsigt, eller hur?
)
Kram på Dig, vännen!
Jag håller med Shintaida, sluta inte kämpa!
Visst behöver du inte räkna points eller kalorier, men försök att ("med sunt förnuft") äta bra :)
Jag kan ofta få kickar då jag håller mig jätteduktigt till någon sorts diet (oftast egenpåhittad) eller tränar jätteflitigt. Men det brukar tyvärr bara hålla i en vecka eller så. Efter det ger jag ofta upp, tänker "nästa vecka ska jag börja" eller rentav nästan tröstäter för att jag inte orkar vara nyttig. Inte särskilt smart!
Motion är inget problem för mig, jag sprang minst 3 ggr i veckan i ca 4 månader (innan det blev kallare) och lärde mig springa (läs jogga) 1 mil efter att målmevetet följt ett program i 8 veckor till punkt och pricka. Allt som behövs är motivation!
Tyvärr så kan jag springa hur mycket jag vill utan att i princip bli smalare, jag älskar helt enkelt mat för mycket ;o
Så, vad säger du, ska vi börja att kämpa igen nästa vecka, tillsammans?
I'm in if you are! :)
åh ni tjejer är ju Underbara!! stort GRATTIS till dig Shintaida! härligt att höra :)
både motion och mat är ett problem för mig, äter för mycket och tycker inte det är så roligt att motionera, men dansar 1gg/v är för dyrt emd flera, . men cyklar minst 20min om dagen när det är skola (:
NU SKA VI KÄMPA! i vår egen takt!
moonstrike och shintaida, snälla maila mig så vi har varadras mail? jagcecilia93@hotmail.com puss o kram!