Höstmustig gryta
Jag har kommit på att jag är en hejjare på att få till bra grytor så nu tänkte jag dela med mig av dagens så att även ni kan testa, och ja, jag gör storkok
Veronicas höstmust
20 små potatisar
500 gram morötter
15 små champignoner
400 g köttfärs
4 buljongtärningar
4 dl lätt creme fraiche
2,5 dl valfri sorts matlagningsgrädde
några svättar soya
vatten efter behov + salt och peppar
lite matfett
Skrubba potatisen och halvera dom
skala morötterna och skär slantar
borsta champinonerna och dela dom i fyra delar
Fräs köttfärsen så att den får färg. Lägg i alla champignoner (väldigt krångligt namn på nåt så gott) och rör om.
Lägg i buljongtärningarna, potatisen och morötterna och häll på vatten så att det täcker allt och rör om igen.
Dra ner temperaturen till låg-mellan och låt allt stå och puttra tills dess att potatisen och morötterna är mjuka.
Skvätt över soyan och rör om. Tillsätt CF och grädden. Smaka av med salt och peppar. Klart!
Denna gryta har ju allt man behöver i sig så den äts rakt upp och ner som den är.
Några salladsblad och lite tomater skulle nog vara gott till.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Kan bara informera om att det blev underbart gott!
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Den låter jädra god! (Ursäkta ordvalet!)
Men hur många personer blir det till?
Tänkte göra en mindre sats, eftersom min man inte äter potatis, morötter eller champinjoner. *suck*
Jag kan inte göra en SÅ stor laddning till mig själv! 
Vill ha det färskt, så jag är inte glad för att frysa in.
oj, hur många personer… jag tror att det jag gjorde räcker till 5 portioner. Saken med sådana här grytor är ju att dom bara blir godare om dom får stå och dra några dagar.
Menar Du i kylen, då? Kanske dum fråga, men ack så ärlig! 
Då kan jag ju i princip räkna ut kaloriinnehållet och dela upp det ca fem ggr?
Givetvis i kylen :) Och jag tog en rätt redig portion, men jag hade längtat efter den :)
Jajamensan, dela det på fem så blir det rätt :)
Det lär väl bli en tur till affären i helgen då! 
För tycker jag det är gott, kan jag äta det FLERA dagar i STRÄCK!
*Yam yam*
Tack för att Du delade med Dig av ett LÄTTLAGAT och (som det tycks) ett gott recept!
Jag är ett stort fan av pot luck mat, dvs. sånt som man bara behöver en gryta för att tillaga. Dels för att jag ä'r lat och inte tycker det är kul att diska och två för att det finns så mycket fler risker att det ska bli fel om man har många moment. Jag lagar grytor men jag gör det perfekt :)

Tycker oxå detta lät otroligt gott, måste helt enkelt prova.
JAG HAR PROVAT NU!
Men jag tog hälften, bara.
Det var SUPERGOTT!