mindre vikt = mindre kalorier
Något som många faktiskt glömmer är att när man gått ner i vikt under en diet och sedan ska börja äta "normalt" igen… Så måste man faktiskt äta mindre mängd än man gjorde innan!
En lättare kropp förbränner ju mindre per dag än den tyngre!
Jag tror att det här många gånger är orsaken till att många lägger på sig vikten igen. De börjar helt enkelt äta samma mängd som de är vana vid sedan innan.
Det är därför motion är topppen. Väger man lite så får man äta lite och då kanske man går hungrig halva dagen, men om man motionerar så kan man ju automatiskt äta lite mer.
Jag vet att det här säkert är helt självklart för många, men det är så lätt att glömma så jag tänkte bara påminna lite. 
Kämpa på! *pepp pepp*
Bra att du tog upp det, jag har också tänkt på det, det är lätt att glömma bort! ;)

Beror inte det lite på också hur man är uppbyggd?
Om man bara gått ner i vikt utan att bygga muskler så måste man väl minska en hel del i kalorier. Men om man byggt muskler borde man ju kunna få äta lite mer kalorier? För musler kräver ner energi än om man bara är "vanligt" byggd?? Eller? 
#2 Jo, förvisso, men om man inte rör på sig så bränner ett kilo muskler endast ca 13 kcal/dag jämfört med ca 4 kcal/dag för fett.
Inte så stor skillnad alltså, men visst kan de göra skillnad i längden.
Det man inte får glömma är dock att mer muskler kommer att göra att man orkar förbränna mer kalorier när man väl rör på sig. Plus att styrketräningen är väldigt viktigt när det gäller att bevara muskelmassa när man går ner i vikt.