Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettoff-topic
Läst 2744 ggr
[SarahOhrn]
2009-11-04 11:14
0

Smickrande kläder?

Jag behöver lite tips, det kanske inte hör hit men hittar inget bättre direkt… Hur gör man för att köpa smickrand kläder? Jag tycker det är jättesvårt, speciellt när man är 22 år!

Folk säger att man ska köpa kläder som framhäver det man gillar, men problemet är att jag gillar inget på min kropp. Det enda jag inte har problem med är från armbågarna och ner till fingerspetsarna ungefär.

Jag är 175 lång och väger 98 kg.. :/

Har stora fötter (inte för att det hör hit men), ganska tjocka vader, dock muskler då jag ridit och spelat fotboll stor del av mitt liv, så det är väl vad jag får leva med… Men kan ju inte ha alla jeans och stövlar pga det. Jag har även stora lår, stooor rumpa och väldigt stor mage! Det är verkligen ingen drömform, helt fel placerat… Sen har jag dessutom på det extremt stora "handles" på ryggen.. :/ Och tjocka armar + en ful nacke som jag inte vill visa pga att jag har haft så dålig hållning så jag har en "knöl" där… Ja, sen har jag ju smala underarmar och små små händer me smala fingrar, men vad hjälper det här! :P

Behöver tips.. Det är svårt att hotta nåt smickrande, gömmer jag mig i nåt stort är det endera inte snyggt eller ser man ändå större ut, köper jag någ för tajt ser man valkarna på magen, stooort problem då magen är så pass stor.. Dessutom har jag ganska små bröst vilket gör allt än mindre propertionerligt!

Det jag främst vill hitta nu är nåt snyggt till vår inflyttningsfest på lördag. Har alltd på mig leggings då jag inte kan itta snygga jeans längre, har inte haft annat än leggings på över 2 år. Mjukisar nån gång då när jag tränar o går ut på promenad o sånt…

Men jag börjar få panik nu! Jag har börjat träna och jag försöker gå ner i vikt men vill ju kunna ha nåt under den tiden jag går ner också. .:(

vinteralvan
2009-11-04 11:18
0

www.kurviga.com finns det jättefina kläder för oss som är lite större. Glad

[SarahOhrn]
2009-11-04 11:25
0

Dock vill jag ju gärna hitta lite tips på olika sorters plagg som man ser smalare ut i.. Storlekar hittar jag men problemet är att dom framhäver fel saker.. :/ Och vill prova dom i en fysisk butik så att säga. Men tack för tipset ska kika in! :)

Chestnut
2009-11-04 15:25
0

Jag brukar köra på en outfit som kanske kan vara något för dig?

• Ankelboots
  • Kabelstickade strumpbyxor ("kablarna" gör att benen ser lite smalare ut) förslagsvis svarta eller mörkgrå
  • Kjol med hög/bred midja som slutar på nedre tredjedelen av låren. Ingen tajt modell utan en som går ut en del. Jag har en som är svart-grå-vinröd rutig som passar mig väldigt bra
  • Vanligt linne (brottarrygg föredrar jag men det är ju en smaksak), kanske i en lite ljusare färg, i och med att kjolen är hög i midjan kommer ett ljust linne lägga fokus på dina bröst och då ser de lite större ut.
  • Kofta, för dig skulle kanske en med lite "puffigare" ärm som slutar vid armbågen passa? Jag har hittat en sådan på HM (svart). Koftan lämnar du öppen.
  • Avsluta med lite smycken, beroende på tillfälle…

Hoppas det var lite till hjälp! Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

[SarahOhrn]
2009-11-04 15:34
0

#3 Ah ankelboots brukar jag köra på (förutom nu när jag har längre uggs) ibland. Men stickade strumpbyxpr känns som att mina ben ser tjockare ut men det kanske bara är jag som känner så :p Kjolen låter ju bra! :) Ska kika på detta.. Brottarlinne har jag alltid, älskar det. :)

Det va jättebra tips!! Ska ner på stan o kika snart ;) Tack!

Chestnut
2009-11-04 16:18
0

#4 Om du inte tycker om stickade strumpbyxor så har jag tidigare hittat kritstrecksrandiga. Dock var de lite väl tunna och pajade nästan direkt.. Dessutom är stickade mysigare på vintern :P

Med vänliga hälsningar
Chess

[SarahOhrn]
2009-11-04 16:35
0

#5 Det är klart! :) Det är nog bara jag som inbillar mig att benen ser tjockare ut ;) Användr jeansleggings o tunna vanliga annars :P

Chestnut
2009-11-04 16:36
0

#6 Verkar som att vi är ganska så lika i både kroppsbyggnad och klädstil :)

Med vänliga hälsningar
Chess

Lorita
2009-11-06 11:47
0

Jag såg att Rut mfl (heter dom väll) vid Brunnsparken (Göteborg) hade möjlighet att boka tid så man kunde få stil hjälp. Det kanske skulle vara något för dig.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[SarahOhrn]
2009-11-06 14:47
0

#8 Jaså?! Det lät spännande! :) Ska kolla upp det..

Lorita
2009-11-06 17:19
0

#9 jag kan kolla om jag ser något telefon nummer på måndag

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

niare
2009-11-09 17:41
0

känner igen mig dock att jag e kortare *S* väger 96 kg och e 164 och älskar att shoppa men inga byxor passar mig och när jag får gå upp i c storlek börjar tårarna rinna och dessa osmikrande byxor som gör att man ser hemskare ut :/