Vatten i kroppen = ballong
Jag undrar om Ni andra lider av, att varje dag ha en massa vatten i kroppen?
Jag kan få upp till 3,5 kg extra vatten över ett dygn.
Väger mig varje dag för att hålla koll på vattnet.
Vet inte HUR jag ska få det att balanseras, så jag slipper ta vattendrivande varje dag. Blir så yr i mössan ibland av medicinen! I söndags kunde jag inte stiga upp ur sängen förrän 13.30, för jag NÄSTAN svimmade hela tiden när jag kom upp, från 6.30 på morgonen. Det är en vanlig biverkning. Inget att vara rädd för.
Någon som vet HUR jag kan göra för att balansera vattnet, så jag slipper känna mig som en ballong?

Minska på kolhydraterna så frisätter kroppen det extra vattnet.
Jag tycker INTE om LCHF-dieten/sättet. Det har jag förkastat för lääänge sen.
Och NÄR jag höll på med det, var jag vattenfylld i alla fall.
Så, nope, de kolhydrater som jag kan äta, stannar hos mig!
Någon som har fler förslag åt mig?
Dock önskar jag INGA förslag som har med LCHF att göra.
Utan mer "gammeldags, husliga" förslag.

Då kommer nästa förslag…
Te på maskros elller nässla.
Knapra selleri.
Hmm…
, nässelte har jag ju hemma!
Och jag ska inköpa selleri och knapra! Har nog aldrig smakat det, men det kvittar, bara det hjälper mig!
Tack för tipsen!
Har Du fler tips i bakfickan, måntro? 
Har du provat alla tre typer av vanliga väskedrivande medel?
# Tiaziddiuretika
# Loopdiuretika
# Kaliumsparande diuretika
Har du pratat med din läkare om ditt illamående? Vad säger han?
Sen kan man faktiskt minska på kolhydraterna utan att det är LCHF(äta mindre kolhydrater ingår typ i alla dieter).
Annars äta mindre salt är en vanligt sätt att binda mindre vatten.
Skippa pillren och tvinga kroppen till det du vill att den ska göra? Jag har vatten ståendes i benen sedan lite över en månad och javisst knaprade jag furix i början… men det hjälpte inte och dom ville bara jag skulle höja dosen, höja benen ect. men varenda gång jag hade upp benen så svällde dom lite till bara för att jäklas…
Så jag satte ner benen. Slutade med furix och dricker kaffe och väldigt mycket vatten istället. Satte dessutom på mig mina vinterskor som är tajta och javisst, jag grinade när jag skulle gå till VC varenda dag men det tog bara tre dagar så har nu vattnet i fötterna dragit ner sig så pass att jag kan ha skorna utan besvär.
Är din kropp tvärtomig som min så funkar mina råd. Annars så håller jag med om nässlor. :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Ja, idag tänker jag INTE ta någon Furix!
Jag har ju inte fel på hjärtat! Annars brukar det vara det som gör så att man samlar vatten.
Nä, nu ska jag lida en vecka, men möjligen dricka lite nässelte.
Jag vill se VAD som händer och hur mycket vatten jag samlar på en vecka.
När det kan vara upp till 3,5 kg vatten över en natt, så KAN det inte vara mer på EN vecka.
Jo, om man multplicerar 3,5 kg x 7 dagar, men då är det något generalfel!! 
Shintaida, drick massor med vatten och kaffe. Låt kroppen processa det hela själv
Sen säg åt den att antingen så är den med eller så får den lida… tyvärr enda sättet för mig att "bota" något
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Ujuj…hur mycket är "massor" med vatten? 
Kaffet har ingen effekt alls! Dricker säkert en liter kaffe om dagen, utan att märka något. 
Drick åtminstone 3 liter om dagen, mer om du kan, ha alltid ett glas vatten bredvid dig.
Jag går på tesen att vatten leder vatten och även om mina ben är ûberfulla så är åtminstone inte fötterna det. :)
Det ska jag försöka med!
Och ja, jag ska ha vatten med mig vart jag än går. Tänker ta en liten flaska och ha.
Vatten leder vatten - ja, det har Du rätt i! Men det tar nog sin lilla tid innan kroppen har fattat att den ska leda UT vattnet! 
Men det kan jag stå ut med, bara något händer inom två veckor. 
vart samlar du vatten?
Är det i benen så kanske stödstrumpor kan hjälpa?
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Det är i hela kroppen.
Har stödstrumpor hemma och har använt dom, men utan någon verkan. Det kändes bara som om jag stasade benen.
Men tack för tipset!
Det kanske finns stödstrumpa för hela kroppen? 
Ah, det är snart jul, så då får jag ta julskinkenätet och använda det! 
Shintaida, det finns helkroppsstrumpor… *nickar*
Samma effekt hade jag när jag hade stödstrumpor och blev lindad…. många fina former på benen och inget mer
#14 Allamej
HUR ser dom ut och var kan få tag i sådana, som inte kostar skjortan, förstås.
Är det krångligt att få den på sig?
Gör den, den nyttan som man förväntar sig?
Prata med sjukgumnasten på sjukhuset…
Jag tror dom ser ut som en hudfärgad kroppsstrumpa, eller så är dom vita.
Och jag har inte ens drömt om att testa en så jag vet inte om dom gör allt dom ska :)