Godisförbud
Så många gånger jag har bestämmt mig för att ha godisförbud, aldrig att man lyckas. Jag brukar klara en dag, max.
Inte för att jag hade bestämmt något, men måndagen den 26/10 så började jag med godisförbud, inget planerat utan det bara blev så, och från en som har ätit godis typ dagligen blir det ett stort steg.
Men det har gått bra, tror att det är för att jag inte går på någon annan diet, så jag äter som vanligt.
Och som vanligt… låt mig berätta förra veckans kvällsmåltider. Måndag quornbollar (som köttbullar) med potatismos med grädde i, tisdag: Veggiburger med pommers och dippsås, onsdag och tordag: panpizza med bea sås (jag orkar bara en halv, så en halva på onsdagen och den andra på torsdagen), fredag : mc bean mål med pommes, lördag och söndag mozarella pizza.
Lyckas ändå gå ner 1 kg i veckan :) Kanske inte mycket, men vågen vissar neråt och det måste vara tack vare godisförbudet .
kissmekate.blogg.se
Vad kul att det funkar! :)
Herregud om jag åt så skulle jag väga hur mycket som helst. Fettet är ok men pommes och pizzabröd på tok för mycket kolhydrater. Men verkligen kul att det funkar för dig. 
Jätte bra Killen att du har kunna börja tagit det steget till att sluta med godis, håll det ett tag så kanske du har kraften till ändra något annat, bättre att ta det i steg än att sluta med allt på en gång, då ger man upp för det blir för stor förändring.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Jag tror bara godis kan göra jättemycket, starkt av dig! Jag klarar inte av många dagar utan godis, så jag är imponerad :)

Tack :)
Visst så känner jag mig lockad till godis, specielt choklad, men känner att det inte är värt det och tar en frukt i stället.
kissmekate.blogg.se
har gjort precis samma sak som dej, samt tog jag bort läsken med så ligger med huvudvärk , varför ska d vara så gott å beroendeframkallande :/ men har lyckats hålla mig i en vecka nu så börjar bli bättre ^^
lycka till

#6 Bra jobbat 
Själv har jag inte tagit bort min cola, det går aldrig.
kissmekate.blogg.se
Killen, det går om man verkligen vill.
//Maria

Fast cola vill jag inte ge upp… kanske är därför..
kissmekate.blogg.se
Mitt stora problem är inte godis (just därför har jag godis hemma just nu, haha, men köper det typ en gång i månaden eller så) men däremot cola, chips, dipp och snabbmat! :/
Men jag tror också att jag först och främst ska försöka få bort allt småätande och som läsk, sötsaker, chips osv. Då är det ju t o m bättre o köpa hem en måltid o äta i stället för maten (t ex thaimat som jag älskar) än att äta mat OCH sen småäta godsaker. Det va en bra idé! Jag har testat allt men inte lyckats hålla mig och då lagar jag ändå mat minst 5 dagar i veckan hemma…
Så jag ska försöka mig på det här, skriva upp några saker jag inte får äta och försöka sluta småäta men sen ändå kunna unna mig hämtmat då o då, fast då helst sushi eller thai eller indiskt eller nåt som inte är fullt så onyttigt som pizza o hamburgare. Men ska inte sätta upp en gräns där också för det blir för mycket, på en gång i alla fall.
Men mitt problem är numera att jag ÄR trött på godsaker men även om jag inte är sugen måste jag köpa för jag äter för att jag har tråkigt… Speciellt dom kvällar min sambo jobbar från 18-06 vilket är 5 dagar varannan vecka o 2 dagar varannan vecka.. Då är det kört. Men lika när han är hemma och dricker cola o liknande, han som inte går upp i vikt direkt, struntar ju i det kan man säga och det blir jäkligt svårt för mig då!
Men det här är skitbra. Ska köra igång på det på måndag! :)
#9 Förmodligen 
//Maria