Jag behöver hjälp!
Detta har gått på tok för långt, jag behöver verkligen gå ner i vikt.
Det hela har gått så långt att jag börjar fundera på att göra en gastric bypass, men det känns som att jag borde göra ett helhjärtat försökt med något annat innan.
Men det är så jäkla svårt, min självdisiplin är riktigt usel. Hur ska man gå till väga egentligen? Någon som kan komma med tips och råd eller som är i samma sits och kan tipsa?
Nu är det så att jag är riktigt överviktig och inta har obetydliga fem kilo eller liknande att gå ner.
Högt blodtryck har jag haft nu i något år, har en del huvudvärk som jag misstänker beror på det. Har ont i ena höften, ont i rygg och bröstbenet osv. Vill också satsa på det här medans jag är relativt ung och kroppen har bättre förutsättningar att ta igen sig liksom.

Har du funderat på LCHF? Det har hjälpt många. Om du är intresserad av att läsa mer så gå in på Kolhydrater i Fokus.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Det är väl det enda jag inte testat, så det kanske vore något.
Det är alltid värt ett försök. :) Endel funkar det på, andra inte.
Själv kör jag en varlig stil. Jag har börjat vattengympa 2 dagar i veckan och kör 10 mins wii fit de andra dagarna. Det räcker för mig, just nu.
Eftersom jag inte gjort nåt på så många år så måste jag börja försiktigt, och sen trappa upp.
började för några veckor sen och har nu gått ner 2kg ungefär. Inte mycket, men de första veckorna gick jag upp 1kg istället. Började bygga de muskler jag inte haft innan. ;)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Jag känner verkligen igen mig i det du skriver, jag kör Gi nu och bloggar på www.iamiamaria.blogg.se/halsa, läs gärna där om du vill ha tips och peppning.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.