Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettoff-topic
Läst 2413 ggr
shintaida
0

Bra att svettas?

Jag hypersvettas av det minsta lilla!

Ibland får jag ha ett pannband, för att inte svetten ska rinna ner i ögonen!

Jag blir blöt över armar, kropp, hårbotten, hår - ja hela jag är blöt av svett när jag gör något!

Är det bra - ur viktminskningssynpunkt - att svettas?

Gunnell
0

Att svettas har förmodligen ingen inverkan på viktminskning. Det kroppen förlorar i vätska tar den igen.

Denna kommentar har tagits bort.
shintaida
0

*suck*

Och jag som hoppades på viktminskning!

anaprincess
0

Men oftast så visar ju det att kroppen förbränner och att den jobbar.

[Norrbysa]
0

#6 Eller att man nått klimakteriet? Flört

shintaida
0

Har kollat. Är inte i klimakteriet.

Äter stark mat och dricker starka drycker, som ingefärste.

MaalinF
0

stark mat och ingefära drar ju ingång förbränningen :)

sthlm-08
0

Det ÄR bra att svettas och äta stark mat. Av stettning blir man av med fett som ligger nära huden. Svettning i samband med bra hälsoinriktad mat är jätte bra, keep up the good work!

[vaargen]
0

Källa till att man svettas bort fett?

[Norrbysa]
0

#10 Människokroppen kan varken punktförbränna eller svettas bort fett - vid svettning är det ju bara eventuellt vätskeöverskott som försvinner.

Se bara på marknadsföringen kring SaunaBelt som visade sig vara helt vilseledande! Bältet har blivit granskat av Advertising Standards Authority och bedömts osaklig på flera punkter. Läs mer på [http://www.asa.org.uk/NR/rdonlyres/3FAC8F18-182F-4171-A 484-F36E08D704A8/0/Broadcast_rulings_11May2005.pdf](http://www.asa.org.uk/NR/rdonlyres/3FAC8F18-182F-4171-A 484-F36E08D704A8/0/Broadcastrulings11May2005.pdf)

När du svettas, så rensar du ut vissa slaggprodukter från kroppen(vet inte vilka) men alla verkliga gifter -som tungmetaller och liknande - försvinner inte ur kroppen hur mycket vi än svettas. Snarare koncentreras gifterna i kroppen. Därför är det viktigt att fylla på vätskeförrådet igen!