Värmedyna, Paulún & Yoghurt
I söndags kom jag på hur jag skulle SLUTA att äta på natten.
Jag var och handlade och tittade mig igenom de olika musliformerna. Kom till sist till Paulúns musli.
Tjaa, varför inte prova?
Köpte hem ett paket.
Sägas bör, att jag är med i Viktklubb.se och måste hålla mig inom en viss kalorimängd per dygn.
Jag äter någon form av frukost (oftast på förmiddagen), sen en enkel lunch och vid 17-18-tiden, middag.
Jag VET att jag blir hungrig på kvällen, så jag har sparat mitt mellanmål tills dess.
Så mellan kl. 20 och 22 någon gång, tar jag mellan 70 och 100 gram Paulúns musli och mellan 200-250 gram LÄTTyoghurt.
Blandar kvickt ihop det. Det blir mer som en smet. SER inte gott ut.
Men jag skyndar mig att äta upp det, för muslin sväller i magen, upptäckte jag.
Så jag håller mig mätt HELA natten nu!
Därtill ligger jag på en värmemadrass, som ger mig värme underifrån. En behaglig sådan. Så min kropp slipper värma upp underlaget.
Sen sover jag som en liten blå gris!
Ja, förutom när jag har ont och måste upp och röra på mig. Men inte ens DÅ går jag till kylen eller skafferiet och äter något!
Möjligen tar jag en kopp kaffe eller te och pratar med marsvinen och sen lägger jag mig igen, tills det är dags för nästa vända.
Det FUNKAR!
Jag har varit en kronisk nattätare innan, men nu är jag inte ens SUGEN på något!
Ni som är nattätare - prova gärna.
Men var beredda på att ni inte blir mätta DIREKT efter muslin. Det tar 20-30 minuter innan man ens märker något. Men det gäller att hålla ut där!
Ska hålla utkik efter den müslin i affären! Hur många kcal är det per 100 g?
Med vänliga hälsningar
Chess
Tror det var 330 kcal. Men det blir mycket på tallriken av 100 gram!
Så man måste laborera LIITE med intaget av kcal på dagen.
Men JÖSSES vad det mättar!
Är kaffe på natten så bra? ligger du inte vaken resten av natten då. skulle jag gjort.
men vissa somnar ju bättre av det. bara en allmän fråga sådär =)
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Jag kan somna bättre om jag får mig en skvätt kaffe UTAN mjölk, på natten. Alltså inte en hel mugg.
Annars kan jag inte TÄNKA mig kaffe utan mjölk om dagarna! 
Är faktiskt beroende av just kaffe. *suck*
Ah på så vis.
Ja jag har hört att vissa somnar på kaffe och andra som jag själv blir över pigg. Det är intressant det där hur samma sak kan påverka olika personer.
och SHINTAIDA kolla in min blogg får du se vad bra det går för mig äntligen =) www.iamiamaria.blogg.se/halsa
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
GRATTIS!
Det går ju kanon för Dig, äntligen!
Men ni är två som äter samma mat.
Min man äter INTE min sorts mat! Så GI gick inte. Mycket mat att laga, då jag var tvungen att laga något annat till honom. *suck*
Jag stod vid spisen jämt!
#5 IaMiaMaria, läste din blogg,,, Grattis till viktnedgången! spännande! Gi fas 1 som den kallas är samma sak som Atkins/LCHF.
Var försiktig när du startar fas 2 och 3, det är då lätt att trilla tillbaka in i sockerträsket.
Lycka till! 
Usch!! Pauluns müsli testade jag för 2år sedan och den smakade ju bara damm. Jag gör en egen müsli ur Pauluns bok "Den perfekta matlådan" som smakar väldigt gott jämfört med den fabrikstillverkade dammsaken.
äta till natten e ju inte bra försöker hålla mig brukar ta ett knäckebröd innan 8 även att jag har extremt sug men eftersom magen får jobba mer så orkar den inte bryta ner på samma sätt på natten så unviker helst kvällsmål

#7 GI fas 1 är väl inte riktigt samma sak som LCHF/Atkins då man i LCHF/Atkins främst ska få i sig mättat fett från djurriket (smör, grädde, fettranden på köttbiten) Medan man i GI över huvud taget siktar in sig på omättade fetter.
Paulun ger jag inte mycket för. Snacka om att lura av lättlurat folk pengar…
Skulle hellre blanda min egna müsli om jag nu skulle få för mig att köpa någon.
Men funkar det för dig så är ju det bra =)
Tror själv på att äta när man är hungrig. Sover inte bra på tom mage och det där om att man inte ska äta efter ett visst klockslag för att man går upp i vikt finns det väl inga vetenskapliga bevis för? 
Jag tycker att Paulúns müssli är god och den funkar bra. Man behöver inte mycket av den för att bli mätt, ½ dl och 2dl lättyoghurt funkar för mig. Ev ett ägg eller en frukt till kan funka. Dock tål jag inte ägg själv längre.
#10 "det där om att man inte ska äta efter ett visst klockslag för att man går upp i vikt finns det väl inga vetenskapliga bevis för?"
Det handlar om att man förbränner knappt nånting när man sover. Men nej, du blir inte fetare efter t.ex. kl 22