Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 12361 ggr
Moonstrike
25

Curves

Jag tänkte skriva lite om gymmet som jag går på.

Curves är ett gym endast för kvinnor. Där gymmar tjejer i alla åldrar (ca 15-75 år).

Till skillnad från vanliga gym så kan man inte ändra motståndet på maskinerna. Det är istället hur snabbt man gör som avgör hur jobbigt det blir.

Det är cirkelträning, dvs man byter redskap i en cirkel. Mellan varje maskin finns en platta där man kan t.ex jogga, göra benböj osv. Man byter redskap/platta efter 30 sekunder, då säger en röst det på ett band och så byter alla samtidigt.
Ett gympass tar ca 30 minuter.

Varje månad vägs och mäts man så man ser om det har blivit någon skillnad.

Personalen är alltid jättetrevlig och peppande. Ibland anordnar dom tjejkvällar eller t.ex kostkurser.

Varje dag har dom ett energipass då man kör lite extra hårt tillsammans med instruktören. Det försöker jag gå på så mycket som möjligt för tillfället ;)

Dom har också ett poängsystem då man får poäng för bl.a ta med sig vänner, gå ned 1 kg och att träna 3 dagar i veckan. Poängen kan man sen växla in mot vattenflaskor, t-shirts mm. Så det är en liten motivation för mig att träna 3 dagar i veckan (jag vill ha en t-shirt, haha!) ;)

Det bästa med Curves är att det är sådär lagom jobbigt så det är kul att träna, personalen alltid är så trevlig och att det är enbart för tjejer (och i alla former), så man känner ingen press på sig så :)

Nu blev det värsta reklamen här, men för dom som vill "komma igång" med träning så är Curves ett bra tips! :)

shintaida
0

Det låter ju JÄTTEKUL!

Måste kolla om det finns i Falun eller dess närhet.

Tack för tipset!

shintaida
0

Googlade på det.

MEN det finns bara på 6 platser här i landet!

Blir för långt att köra till t ex Stockholm. Skrattande

ATTANS!

Det var det enda gymmet som jag skulle kunna tänka mig!

Moonstrike
0

#2 Vilken otur! Ja, det finns tyvärr inte på så många ställen i Sverige än så länge, tror att det kom hit för kanske 2 år sedan :P

shintaida
0

Inget att göra åt det!

Får väl fortsätta med min motionscykel i källaren och lyssna på Mix Megapol. Gråter

Musiken
0

Det finns curves har dar jag bor, kanske vart att prova? Ar det dyrt? Iofs kanske priserna skiljer sig emellan landerna..

Moonstrike
0

#5 Jag vet inte priserna i England, men i Sverige kostar det runt 300 i månaden tror jag. Men jag har mor och dotter-rabatt, så för mig kostar det bara 110 ;)

[vaargen]
1

Pah, könsdiskriminering i dagens Sverige? Hur kan det tillåtas?

[Norrbysa]
0

Det låter ungefär som itrim.

Kanske kan träna där istället?

Där har de oxå cirkelgym med "hastighetsmotständ".

(Iaf. här i E-tuna)

shintaida
0

Men är inte Itrim väldigt dyrt?

Har FÖR mig att det varit uppe innan, någonstans.

shintaida
0

Googlade nyss på Itrim.

Finns inte HELLER i Falun! Skrikandes

Jag vet att vi har Nautilus, men dit törs jag inte gå. För mycket "muskelspännare" där. Gråter

Moonstrike
0

#8 jo det är liknande, skillnaden är väl att curves bara är för tjejer, och så har jag för mig att itrim satsar mer på viktminskning (dieter osv). Men det är vad jag tror :P

Yarrow
0

#11 ja det stämmer men det låter väldigt likt i alla fall ^^