Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 3232 ggr
Yarrow
0

snart - 30 kg!

Den 15 juli i år bestämde jag mig för att gå ner i vikt! Jag vägde då över 130 kg och när jag vägde mig hos läkaren trode jag att vågen va sönder först. Kunde verkligen det stämma? hur kunde det bli så?

Bort tänkte jag! Va sjuuukt taggad och gick ner 10 kg den första månaden. Sen dess har det blivit något kg i veckan, stadigt nedåt och snart har jag gått ner 30 kg! Väger alltså runt 100 kg nu och det knns inte alls lika pinsamt att skriva ut :)

Ville egentligen bara säga att jag har hängt här på viktminskning i fokus varje dag även om jag inte skrivit så mycket men det är sjukt peppande att läsa om andra som är mer eller mindre i samma situation!

Så tack alla! :)

[Norrbysa]
0

GRATTIS! Det är en otroligt häftig prestation du gjort!

Du ska vara stolt! Väldigt stolt! Skrattande

Lite tips på vägen: Bli inte rädd om din vikt står still framöver i långa perioder. Platåer är helt normalt och det är bara att jobba vidare. En platå är inget negativt. Det händer saker i kroppen ändå! Står du dock still väldigt länge (mer än en månad) så kan du dra ner lite på kalorierna och träna lite mer.

Hejja dig!

Yarrow
0

# Tack! Ja det känns som en prestation faktiskt även fram tills nu har varit ganska lätt. Har väl bättre självkontroll än jag trode =)

Ja, jag har varit inställd på att det kommer plana ut och nu går det ju inte lika fort som i början. Men så länge vågen inte visar plus så ska man ju vara nöjd för då gör man ju något rätt! =)

[Tassy]
0

Wow, jättegrattis!

Ylva-Li
0

Oj vilket ras! Härligt!!
Har du haft någon speciell metod?

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Yarrow
0

#3 Tack! :)

#4 jag har provat mig fram lite. Första månaden provade jag Alli och då gick det ju jättesnabbt neråt! Mycket vatten och sånt som försvann från kroppen antar jag.

Månaden efter började jag träna på Itrim och gick på pulverdiet.

Nu äter jag frukost, eventuellt en måltid till under dagen och de andra målen byter jag ut mot måltidsersättningar.

Äter inte godis, eller annat sött. Eller fet mat heller för den delen. ^^

Ja, jag gör sånt man gör när man ska gå ner i vikt helt enkelt.. haha

Branneli
0

Hrmmmm, skulle du kunna skriva ner en dags mat & motion…..

Du är suveränt duktig !!

Link-
0

Wow! Grattis Glad.

Moonstrike
0

Grattis, du är superduktig! :D

Yarrow
0

Tack alla!  :)

#6 Jag kan väl ta idag som exempel. Jag har fast mattider som jag mer eller mindre följer slaviskt nu, annars blir jag grinig. Haha.

Kl 9- grönsakssoppa.

Det är för att det är lätt att värma på jobbet och går att sitta och dricka ett tag. Va aldrig en frukost människa innan men soppan får jag alltid i mig. Mycket nyttigt, lite kalorier och håller mig mätt till lunch.

Kl 13.00- Till lunch äter eller dricker jag måltidsersättning. 200 kalorier.

Kl 16.00- Efter jobbet åt jag lite soppa igen för jag hade kvar lite sen igår. Brukar inte vara så hungrig vid den här tiden heller.

19.00- Soppa igen. Haha, ja det blev ovanligt mycket soppa idag. Fredag så det va en del rester =) Till soppan åt jag två knäckebröd med avocado och örtkrydda.

Det blev mycket soppa idag. Kompletterar alltid med multivitamin och dricker 2,5 liter vatten minst varje dag. Eftermiddagsmålet brukar inte vara soppa utan ofta youghurt eller keso med lite frukt. På helgen blir det mer lagad mat och inte så mycket soppa för då har jag mer tid att laga. Det blir oftast lättare mat som sallad osv. Har jobbat mycket med att förminska magsäcken med pulverdieten och så, så jag orkar inte äta så mycket tung mat. Stekt mat äter jag nästan alltid utan det mesta vi äter tillsagas i ugnen..

Oh, va mycket det blev. haha.

Alyas
0

Du är jätte duktig!!!

Yarrow
0

#10 Tack!

Jag tycker iofs att alla härinne är jätteduktiga och man får sjukt mycket motivation att hänga här i forumet =)

pluttigs
0

Wow jättegrattis :) superbra gjort!! jag blir såå inspirerad!!

Bullisxxx
0

Helt otroligt, du är jätteduktig. Keep going!

Yarrow
0

Tack så mycket! =) Roligt att man kan inspirera lite!

Vill ni se före och efter bilder uppdaterade jag nyss min blogg!

www.metrobloggen.se/brollopsbubbel

Yarrow
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kom på att jag kan ju lägga in bilden här med =)

Men ni får gärna besöka min blogg ändå om ni vill!

[Norrbysa]
0

Snygga bilder! Skön rockig stil du har! :-)

Yarrow
0

#3 Tack, jag jobbar ju på en foto och makupstudio så det är klart man får snygga bilder. Haha.

Kul att du märker min snygga stil och inte hur tjock jag är/var. haha :)

[Norrbysa]
0

#17 Jag tänkte mest snyggt hår, snygg sminkning o snygga kläder. :-) Men du har verkligen en snygg kroppsform oxå! (Även när du hade lite fler kilo på kroppen.)

Kul o jobba på en foto- och makeupstudio! Jag skulle fota o make:a mig själv hela tiden. :-P

Yarrow
0

#18 Ja, håret och kläderna är mitt eget men sminkningen har ju en av våra duktiga makeup artister lagt. Brukar inte vara så sminkad jämt.

Ja, det är lockande, tur att jag jobbar på kontoret annars hade jag jämnt hängt i fotostudion :) Är en riktigt linslus. Haha

Alyas
0

Wow du är såå vacker =)

Duktigt jobbat!

Yarrow
0

#20 Tack så mycket!

Visst är det extra roligt när man verkligen ser skillnaden! :)

Alyas
0

Ja det är underbart=)