Super Slim illegalt!
Jag lär då inte köpa super slim efter detta!
Läkemedelsverket uppmanar nu folk att inte ta tabletterna då de är illegala.
Med vänliga hälsningar
Chess
Oj, oj vad händer nu? Är det laxermedlet som inte är OK eller vad??? Ämnet som finns i SS är ju detsamma som Reductil har, hm…
När det gäller Reductil, ska det övervakas av läkare under hela tiden. Reductil är nog starkare än SS.
Man kan få höjt blodtryck mm. Läs gärna i Fass vilka biverkningar Reductil kan ge.
Eftersom Reductil enbart ges på recept, blir SS automatiskt illegalt.
SS innehåller 2,5 gånger den dosen som är i reductil vilket är direkt skadligt.
Med vänliga hälsningar
Chess
Jaha, det visste jag inte!
Ja, då hjälper inte Reductil mig heller.
Eftersom SS var verkningslösa på mig.
#5 Finns ju de andra receptbelagda tabletterna med samma substans som alli med *vad de nu heter*.. Är du ordentligt utredd så att du inte har någon sjukdom (ämnesomsättning mm) som gör att du inte går ner i vikt? För du verkar ha det lite extra kämpigt tycker jag..
Med vänliga hälsningar
Chess
Ämnesomsättningen är utredd. Inget fel.
Jag tror att Du tänker på Xenical, som är lika som Alli.
Äter inte så mycket fett, att det skulle hjälpa mig. Har provat dom med.
MEEEN…ORDENTLIGT utredd, kan jag nog inte säga att jag är. Dom lyssnar inte på mig på vårdcentralen. Utan dom har "bestämt sig" för att jag har en ätstörning.
Men det var under perioden som jag hade PMS-besvär. Inte nu mer.
Dom är FRUKTANSVÄRT lata med att utreda på vår vårdcentral!
Ja, jag har det kämpigt. Men just nu äter jag GI och motionerar mer än vad kroppen tål. Så jag går ner hg för hg nu.
Att kroppen inte tål all motion, ser jag på mina knän. Blåmärke av promenaderna och svullna (inflammerade?).
Känner det även i varje led, eftersom jag har artrit (som reumatism).
Måste ta mycket smärtstillande INNAN jag gör något, för att kunna ta smällen av värk senare.
Tack för omtanken!

Hur ar det skadligt med hogre dos? Leverskador eller annat?
Sen kan man ju fraga sig om de ar illegala for att de ar farliga, eller for att staten inte kommit at dem forst och kan beskatta dem hutlost mycket.
// Amanda
JAG tror att de KAN vara farliga för vissa.
Tror inte staten har så mycket att lägga på där, för SS kostar för fanken redan så mycket! 

De ar billiga har i UK :) En ask kostar runt 100-lappen.
// Amanda
Ja, DET var ju billigt! 
HADE dom hjälpt mig, hade jag beställt av Dig på stört, ska Du veta! 
Det finns bevis för att substansen påverkar hjärtat mycket.
Jag är dock inte så insatt i hur och i vilka doser. Men den lagliga varianten med samma effekt (Reductil) är det ju väldigt hårda kontroller på avseende blodtryck ffa. Och är det då 2,5 gånger så mycket av substansen i SS skulle jag vilja påstå att de är farliga för alla att använda regelbundet.
Med vänliga hälsningar
Chess

Sitter och kollar om det på nyheterna nu.. shit..
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Vad sa dom där?
Missade visst det.
*nyfiken*
Vad bra! Sånt skit ska vara olagligt.
Här är läkemdelsverkets uttalande
Så dålig mage, hjärtklappning och en MISSTANKE om att det KANSKE är cancerframkallande är tillräckligt för att detta stoppas.
Finns godkända läkemedel med mycket värre biverkningar. Se bara på vaccinet mot svininfluensan. :-P
#16 Men de läkemedel med sådana biverkningar som är lagliga säljs knappast över internet, utan koll övht - eller hur? Läste dessutom att SS innehållsföreteckning inte stämde - bara det räcker för ett säljstopp.
Med vänliga hälsningar
Chess
Reductil och liknande läkemedel är pengar i sjön, jag har provat och gick inte ner någonting. Jag är så glad över att jag nu efter min kostomläggning slipper äta såna här skitpiller och operera magsäcken.
Inom 1-2 år beräknar jag att jag kommer att vara normalviktig för första gången i mitt liv om jag någorlunda håller min nuvarande viktminskningstakt (30kg/år).
#16 Fast jag tycker nog att influensa-liknande symptom som biverkning är rätt lindrigt jämfört med möjligtvis cancerframkallande, hjärtklappning etc. Men det är jag det. :)
#18 Jag har testat reductil faktiskt och gick ner 10kg. Utan att jag egentligen gjorde mycket. Så det är nog väldigt individuellt. Skönt dock att ha hittat sin egen väg!
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
#19 Även om jag skulle ha gått ner så hade det inte varit värt biverkningarna.
Jag äter mig mycket hellre ner i vikt, än svälter mig ner i vikt.
#20 Håller med!
Jag tränar och äter sunt, hellre än sitta hemma och proppa i mig kemikalier.
#20 Absolut. men då var det inget alternativ för mig. Jag mådde psykiskt dåligt och klarade inte av en omställning i mitt liv alls. Därav den rätt kassa nedgången också. Jag gjorde i princip ingenting förutom att ta pillrena.. Ingen träning eller så alls.
Idag går jag på vattengympa två gånger i veckan och är rätt aktiv under de andra dagarna. Ingen nedgång än, mer än 2kg, men först måste jag å andra sidan bygga lite muskler som jag inte använt på många år.
Dessvärre fungerar inte mitt psyke för att ta bort kolhydrater, inte än. Jag har troligtvis aspergers syndrom och är således rätt petig med maten. Det jag gillar, gillar jag skarpt, och de gånger jag försökt ta bort så blir behovet snarare större än när jag tillåter mig själv. Så det var ingen större hit.
Dock hade jag inga biverkningar faktiskt. :) Jag gick på regelbundna kontroller för blodtryck, men det var normalt hela vägen igenom. Så alla måste ju inte få biverkningarna bara för att det är en möjlighet.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||