Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 2287 ggr
Mistle
2009-12-10 12:44
0

Viktklubb.se

Jag provade att söka lite på tidigare inlägg men hittade inte så mycket.

Är det någon här som har använt/använder sig av viktklubb.se? Och kanske vill dela med sig av lite åsikter?

Sitter och funderar på om det är värt att bli medlem eller inte så skulle gärna vilja höra vad andra tycker om sidan! :).

shintaida
2009-12-10 13:26
0

Jag var med i viktklubb tre månader. Gjorde som man skulle och allt.

Inget hände - gick upp.

Har för en månad sen börjat på Gi Viktkoll.

Gick ner 1,5 kg den första veckan.

Sen inget mer.

Har gått upp till min ursprungsvikt. *suck*

Ändå har jag gjort som dom förespråkar, med motion, mat etc.

Jag tror att det "tar" olika på olika människor.

Ge det ett par, tre månader och avgör sen. Tycker nog att du borde prova innan Du förkastar.

Men det är vad JAG tycker. Glad

Lycka till!

Kami
2009-12-10 13:26
0

Jag har varit medlem och enligt mig så är det bortkastade pengar. Man kan like gära köpa hälsovakten och räkna kalorier på det sättet och säka stöd på andra forum. Häsovakten har du betydligt mer andvänding utav i längden än Viktklubb.

Det är vad jag tycker iaf.

Och råkar man ha en tjaskig internettuppkoppling så svär man förbannelser över sidan när man ska skriva in vad man ätit under dagen. Jag slutade skriva in saker efter ett tag för att det va för störande att hålla på med.

shintaida
2009-12-10 13:35
0

Jag skaffade en ny laptop och satte den gamla laptopen i köket. Mycket enklare!

hindul
2009-12-12 22:15
0

Jag använde viktklubb.se förra hösten. För mig fungerade det helt perfekt! Håller med om att det var tjatigt med allt som skulle skrivas in varje dag, men efter ett tag blev även det en rutin i vardagen.

För mig var det en otrolig hjälp att verkligen SE vilken skillnad olika livsmedel gör. Det är ju så lätt att lura sig själv med "… bara detta…" eller "… jag tar ju så lite…" eller "… promenerade ju sååå länge…" Med viktklubb fick jag allt svart på vitt.

Jag tyckte om också att de flesta livsmedel finns inlagda redan och att man kan lägga in sina egna favoritrecept, eller receptet på grytan man fryst in portioner av och sedan bara klicka in en portion av den rätten.

Jag har använt också Må Bra:s viktklubb "måbralättviktarna". Den fungerar alldeles likadant som viktklubb och kostar ungefär lika. Men viktklubb.se är lite smidigare att använda. Fast om man väljer Må Bra får man ju en tidning förståss…

Skönt i alla fall att slippa räkna kalorier själv! Man bara skriver "korv" och vips får man fram kalorierna på skärmen! Klart prisvärd enligt mitt tycke!!