H.O.P.E
någon som vet nått om detta preparat och om det funkar när man har mycket övervikt?
Vet inte ens VAD det är eller VAD det gör för något!
Hoppas att någon annan vet. Jag är också nyfiken!

jag började med H O P E, nu under sommaren. tyvärr tog tabletterna slut här i början på juli. och fick nya först för 2 dar sedan!
men tyckte dom började ge effekt då när jag använt dom ett tag, så nu är jag spänd på att komma tillbaka till det. än så länge tycker jag dom verkar ha effekt. men som mången naturmedicin så måste man ju ha tålamod tills dom fått verkan ordentligt. men jag tycker dom känns bra än så länge. men har inte så stor övervikt. så där vet jag inte hur dom kan funka, när det är så?! har gjort gastric bypass, för ca5-6 år sedan. o börjat nu få endel övewrvikt tillbaka!! tyvärr..men hoppas ju…man får då gå oftare på toa.känns som magen töms bättre..har fått problem med de, efter operationen.kan gå i 1 vecka ofta innan jag får tömt magen…o det tycker jag dessa tabletter har hjälp till med, att man får gå mera varje dag…!! har även via läkare pulver, som även finns receptfritt, men tycker dom har haft dålig verkan..men hoppas nu att jag verkligen ska få se ett bra resultat med dessa.
som sagt! dom ger magen bättre "fart" KAN ge diarre, men det har inte varit något problem för mig. är bara jättelycklig då man börjar se att dom hjälper!
När jag googlade på det, fick jag inte fram några tabletter, utan en massa annat orelevant.
Är dom dyra?
Hur många i ett paket/en burk?

du kan söka på, www.hope.nu. där kommer ni in på deras sida. dom kostar ca 500 kr. o då har du för( lite osäker!! ) 2 mån. o då tar man 3 tabletter om dagen.
som sagt är rätt ny med detta jag oxå. men har då den känslan att dom är värt ett rejält försök ,för min del!
dom är ju rätt billiga, jämfört med många andra bantningspiller på nätet, som snabbt går mot 1000-lappen, innan man har en förbrukning som ska räcka åt.m 2 mån.
Enligt källa:
"H.O.P.E innehåller en mängd naturpreparat: björk, åkerfräken, brännässla, krom, grönt te och ett patenterat* extrakt av de verksamma ämnena i den sydamerikanska fikonkaktusen.
Medan Grönt te kombinerat med Björk och Nässla ger ökad energi och ökar din förbränning, verkar Fikonkaktusen nästan motsatt. Fikonkaktus utvecklar en svampaktig gelé i magsäcken som absorberar och fångar upp fettet innan det hinner tas upp av din kropp. Därefter passerar fettet matsmältningssystemet oförändrat. De övriga naturpreparaten optimerar effekten och hjälper till att uppnå maximalt resultat.
Kort sagt har HOPE en dubbelverkande effekt. För det första så hjälper HOPE dig att förbränna fettet som du redan lagrat, och för det andra så undviker du att lagra nytt fett som tillförs via din dagliga kost."
Jag tror att kaffe och en mer fettsnål kost skulle ha precis samma effekt.
Och krom kan man köpa som brustablett i matvarubutiken. Det är bra för att minska sötsuget. Viktkoll heter den som jag testat och den fungerade bra.
**Lägg pengarna på ett par bra löparskor eller något annat träningsinriktat istället och få dubbel effekt!
**

krom har jag prövat!! men dom gav ingen effekt alls, suget ändrade inte alls!! jag har då fått en en mer funkande mage. det har jag hunnit märka. o hoppas ju att det ska fortsätta så.
fick förresten 2 burkar nu då dom kom.
MYCKET kaffe och fettsnål kost kör jag redan. Men krom har jag provat av Viktkoll. Inget resultat.
Man kanske ska ÖKA den dosen och chockera kroppen med krom? Eller kan man få det av en läkare? Eller finns det i mer koncentrerad form i Hälsokosten?
Annars går jag ner i vikt, sakta men säkert. På 3 ½ vecka har jag förlorat ca 3 ½ kg.
Min akilleshäl är nätterna. Det är DÅ jag behöver krom MOT sötsuget!

det lå¨ter ju positivt! hoppas du klara din viktnedgång!! jo, det är kvällarna o nätter, då man int kan sova, som varit den hemska boven för mig oxå!! o krom det har jag då ätit i större doser oxå! despersat som man känt sig, många gånger!. har ju fått tillbaka endel av sötbegäret igen. och de e inte kul. men H O P E, dom får då först o främst min mage att funka regelbundet! det ska finnas ämenen i dessa tabletter som ska dämpa sugt oxå. men det kan jag inte säga att dom gör..men detta med att hålla igån min mag det kan jag redan rätt säkert, säga att det gör dom!
När man ska börja med krom för att minska sötsug så ta tre tabletter/dag i 2 dagar. Sen en om dagen. Köp inte brus utan det faktiska kosttillskottet. Köp Ledins.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Ojsan! Här blev det massor av svar. Jag har som sagt mycket övervikt samt en mage som krånglar med diareer, läkaren tror det kan vara nån form av tunntarmsproblem, (ska testas under hösten) Jag har nämligen fått vitamin brist, B12 och folat. Han sa att jag försöka att själv gå ner nått kilo innan jag ska träffa honom igen men jag lyckas ju inte! Har en urusel diciplin vad det gäller att komma ut på promenad tillomed! Mycket tar emot också för att jag har så ont i fotlederna så efter en dag på jobbet så vill jag bara vila mina fötter.
Om du har problem med magen så skulle jag inte rekomendera detta piller (eller något annat heller). Detta piller binder nämligen fett från maten och det brukar resultera att man får just diarré och problem med magen.

det har jag oxå! men det fick jag efter operationen! tar alltså b12 o folat på recept oxå! o levaxin för ämnesomsättningen. att H O P E, binder fett det vet jag! det är ju därför jag tar dom! har fått en del övervikt, vilket lett till att kirurgen inte vill göra någon reducering av överflödig hud!! har ca 10 kg för mycket. det är hemskt!! så dessa tabletter är då en hjälp som jag hoppas på. de var en vännina som började med dom tidigare, de va så jag fick veta om dessa tabletter! så jag vet hur de funkar. och dom är då det jag känner jag behöver. inte kul att gå med hängande hud kring magen heller!!
och vill då för mitt liv, inte hamna i den situation jag varit i innan operationen!!
så heller då att jag använder tabletterna. och det har då funkat utan några problem än…så det kom jag inte att sluta med då heller.
man är i en ond situation!! operationen var ju det bästa som jag fått. men att det ger följdproblem, det vet jag ju om. de har jag fått god information om av både läkare o via papper som förklarat vad som kan hända efter en sådan förändring i kroppen.
men det är därför bara att försök att klara dom problem som dyker upp det är ju ändå inget sånt liv som jag hade som kraftigt överviktig.
Hej! vad är biverkningarna för H.O.P.E?

jag har inte haft några problem alls!! har ändå slutat med dom nu, för tyckte dom gjorde ingen nytta i längden. fick gå bra på toan i början, men efter en tid så tyckte jag dom slutade funka som jag ville..så som de e nu så tar jag dom inte. men några märkbara,värre biverkningar, det har jag absolut inte märkt!
hej!
någon av er som vet om h.o.p.e påverkar ppiller?? då menar jag inte i samband med "diarrée/dålig mage" utan om själva ämnerna inte går ihop?