Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 1342 ggr
[Koppsal]
0

en liten fråga bara

hejsan! mitt namn är melissa och jag är 14 år.
vart kan man kolla så att man int eär underviktig eller överviktig. skulle var bra att veta. jag är inte direkt en sån som får panik, och slutar äta om det är så att jag väger 1 kilo mer en man ska.

jag vet inte exakt hur mycke tjag väger, men det beror ju på när man väger sig också.
skulle säga, 54-56 kg

min längd har jag inte heller kolal tpå länge, men min mamma är 1,66 - 1,70 m (ungefär)
och jag är lite kortare och skulle gissa på att jag är
1,60 - 1,64 m lång.

jag som då är 14 år gammal, ska mitt BMI vara mellan 19 - 25 då? :P

tack så mycket för svar :P

[vaargen]
0

Enligt http://www.growingpeople.se/templates/BMICalc.aspx?id=15132 så ligger du på BMI 20 men sen tycker jag att BMI är fel metod att kolla hur kroppen är

Ylva-Li
0

När man inte har vuxit färdigt så är det jättesvårt att avgöra via BMI om man är underviktig eller överviktig.
Men med de uppgifter du ger så tycker jag du verkar vara normalviktig. Du är också i den åldern då man förändras mycket. Man skjuter i höjden och kroppen omformas, man får mer kurvor, bröst osv. Många flickor kan känna att kurvorna är tecken på att man är tjock, men så är ju inte riktigt fallet. :)Kurvorna är en del av kvinnligheten och något man ska vara stolt över, tycker jag. ;)

Så du behöver nog inte oroa dig. Men det är bra att du inte verkar ha någon större panik iaf. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||