Modifast
Ska börja med Modifast med start 1 januari. Har som mål att gå ner 10kg. Vill ha nått slutmålet innan april. Så behöver inte gå ner i vikt så snabbt.
Har tänkt att äta 3 påsar Modifast och äta som vanligt till frukost i början. Men kan man "fuska" och äta godis en dag i veckan? Och sen dagen efter bara äta Modifast?
Kan kan man väl. Men en av anledningarna till att äta måltidersättningar är ju för att få bort sötsuget. Äter man godis och andra söta saker så förstör man ju det.
Nu vet jag hur jag ska göra!
Ska enbart äta 4 påsar Modifast per dag i 3 veckor. Men fuska en dag i veckan då jag inte är mycket överviktigt så gör det ingenting.
Jag ska gå ner till 55kg väger nu 65kg, alltså ska jag ner 10kg. Jag är 172cm lång. I våras vägde jag 58kg så har gått upp endel och det syns.
Efter att jag ätit enbart Modifast i 3 veckor ska jag sen bara äta 3 påsar per dag och äta vanligt frukost i 2 veckor. Efter det blir det bara 2 ggr per dag och senare 1 gång per dag för att sedan förhoppnigsvis hålla vikten nere på 55kg :)
#2 Ditt bmi nu är 21,92. Det är normalviktigt. Går du ner i vikt till 55 kg hamnar ditt bmi på 18,59. Det är gränsfall till undervikt. Min åsikt är att du inte borde försöka gå ner i vikt utan försöka trivas med dig själv istället för du är normalviktig. Hur gammal är du (växer du fortfarande)?
Med vänliga hälsningar
Chess

Hej, jag väger 90 kg och tycker att jag borde gå ner 10 kg! :-)
Vi har nog lite olika syn på vår kropp… Är 170 cm lång… Försök istället att äta nyttig mat… Jag skulle vara glad om jag vägde 65! Låter som en sund och frisk vikt! :-)
Kanske försöka få mer muskler i stället. fast de väger ju mer, men du får en snyggare och starkare kropp! :-)
Jag är 17år, fyller 18 om 3 månader.
Det är väll rumpan och låren jag vill få mindre och även midjan. Jag trivs inte för 50öre med min kropp.
I våras vägde jag 58kg och då var jag fortfarande lite halv mullig. Allt handlar ju inte om vikten utan hur man ser ut. Jag vill vara smal men inte modellsmal utan normalsmal liksom :) Svårt att förklara. Jag vill inte ha så mycket fett som jag har nu iaf. Sen får jag se om jag verkligen behöver gå ner till 55kg, det märks ju när jag börjar tycka om mig själv igen.
Jag har ridit i hela mitt liv, men slutade i våras då jag inte fick behålla min häst. Har därför extra stora lår osv och det ska bort!

om du går in och bantar nu när du är normalviktig så kommer du förstöra din ämnesomsättning, se till att lägga om dina vanor och minska på godiset så du inte går upp men du ska absolut inte gå ner.
Att du har lår = former det betyder att du är en kvinna men får mer kvinnliga former i din ålder och det är inget du ska banta bort.

Aha, kommer ihåg när jag själv var 17. Jag vägde nog lite mer än du, men jag tyckte jag var jättefet! Och då vägde jag ändå 20 kg mindre än jag gör nu. Men jag tror jag egentligen trivs bättre med mig själv så som jag ser ut. Men BMI-mässigt borde jag nog gå ner. Lycka till med att gilla din kropp! :-)
Jag gillar inte min kropp som den är nu.
Sen stämmer inte BMI helt heller, det står det på dom flesta sidor där man räknar ut det.
Jag är rätt lång men min vikt kanske låter lite men jag behöver gå ner i vikt för att må bättre. Jag är inte ett dugg smal även om min vikt kanske säger det och att BMI säger att jag är normalviktig så är jag inte det..
Ska gå ner iaf MINST 6kg, sen när det är gjort så ska jag lägga om kosten och bara äta godis en gång i veckan. istället för varje dag nästan.
För mig måste det vara allt eller inget. Skulle inte funka för mig att dra ner på sötsakerna bara.

#8 får man fråga hur mycket du tränar?
Börja med träning istället. Även om du inte är nöjd med din kropp så är du inte överviktig. Träning däremot slimmar till utan att du går ner i kg. Börja mät dig istället, måttbandet är mycket bättre den ljuger inte som vågen gör vissa dagar per månad t ex.
#9 Jag tränar inget just nu. Är bara ute kortisar med min 6 månaders valp. Men ju äldre han blir desto längre kan jag ju gå med honom.
Sen är väll inte vikten allt, men jag känner och ser på mig själv att jag inte ser normal ut. Det är ju svårt att avgöra om en person är överviktig eller inte om man inte sett personen i verkligheten :)
Jag vill bli fastare och inte lika mycket fett kring lår och höfter. Har stora valkar om jag har jeans eller något annat åtsittande kring höften.
Ska äta Modifast tills jag känner mig nöjd med hur jag ser ut. Sen ska jag lägga om kosten och äta mindre och nyttigare :)

Fastare blir du nog om du rör på dig… :-) Det finns risk för att de kilo du vill bli av med består av muskler och då hamnar du nog lite fel…

Om man inte tränar och hårdbantar så är risken mycket stor att det är just musklerna som försvinner.
Alltså man väger mindre men blir procentuellt fetare, snygg kropp kan man bara träna fram och då ska man inte titta på vågen utan äta rätt och träna rätt.
Kommer mest att prommendera. Men har även några vikter här hemma som jag kan köra med.
Jag vill inte bli muskulös, utan vill bara bli smalare och fastare. Sen om jag bara går ner till 60kg och jag tycker om mig själv så går jag såklart inte ner mer. Men skulle jag tycka om mig själv vid 54kg så får jag gå ner dit.
Just nu har jag inga jeans som passar mig längre. Dom som jag använde i våras får jag inte ens upp över låren längre
Så jag ska ner så jag får på mig dom jeansen igen.
Men visst försvinner fettet på benen snabbare än fettet runt midjan?
En vuxen kvinna har fett på lår och höfter. Köp nya jeans som passar istället. Du måste träna hårt i många år för att bli muskulös, "vanlig" träning slimmar till och är sååå mycket bättre än pulverkurer som är svält och inget annat. Har du provat LCHF? Underviktiga går upp och överviktiga går ner. Du kommer väga det som passar din kropp.
Jag skrev att jag inte vill bli muskulös ;)
Ska gå ner mina 10kg sen när det är gjort ska jag lägga om maten. Så förhoppningsvis kommer jag inte gå upp igen. Sen får jag äta godsaker 1gång i veckan. Men det betyder ju inte att jag ska smocka i mig en stor chipspåse utan köpa liite godis.
Det var ju just det jag menade, du kan inte bli muskulös på "vanlig" träning. 

Men snälla du, du är inte tjock! Var medveten om att du genom att äta modifast kan skapa ett ännu större problem. Kan bara tala av egen erfarenhet! Jag är 46 år och har lidit av bulimi sedan jag var 20. Bantning som leder till undervikt skapar bara problem. Din hjärna kommer säja att du är tjock hur mycket du än går ner! Och det är inget du vill ha!
Försök tycka om dig själv i stället! Börja motionera! Motion ger dig en bättre kroppsuppfattning och gör att du ser dig själv på ett mer realistiskt sätt.
Var rädd om din kropp!