Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1475 ggr
Peachtrees
0

Nyårslöften?

Är det några av er som kommer göra nyårslöften vad det gäller er kost och träning?

Jag tror inte jag ska lägga av ett löfte utan kanske göra en lista på saker att försöka uppnå under året :)

IaMiaMaria
0

Näpp i år blir det inga löften, det har jag gjort så många gånger och de har bara skapat prestations ångest för mig. Utan jag ska bara fortsätt som jag gjort hitils med Gi (som dock har jul uppehåll) som fungerar för mig.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

shintaida
0

Ofta, ofta kan man INTE hålla sitt nyårslöfte. Eller hur?

Så jag gör lite bakvänt här….

Jag LOVAR att jag INTE ska gå ner i vikt nästa år! *fniss*

Då går jag säkert ner ändå! Skrattande

Peachtrees
0

#2 Haha :) Kanske fungerar

Moonstrike
0

Jag tänkte sätta upp "viktmål" som nyårslöften ;) Sen tänkte jag dra ned på kolhydrater och öka grönsaker efter nyår :P

Musiken
0

ska bara forsoka ta mig ner till min vikt jag hade innan jag flyttade utomlands :)

SaJo123
0

Jag har satt upp att jag ska kunna springa 5 km igen till sommaren. Det innebär att jag måste gå ner ett antal kg för att kroppen ska orka och så måste jag börja få upp konditionen igen! :-)

Jag börjar 1 januari, men jag har redan börjat förbereda mig för det.

pluttigs
0

Jag har tänkt börja träna lite smått, och inleda året med en kur modifast för att få en kick i rätt riktning, har många kg att gå ned ca 35 men nu känner jag mig "mogen" för att ta itu med det :) jag börjar på ren kur fredag den 1 januari!!

Royalz
0

Ska börja med Modifast med start 1 januari. Ska ner 10kg. Ska välja hälsosammare mat och röra på mig mer.

Nu kan det bli skräpmat flera gånger i veckan. Äter sällan hemmagjord mat utan det blir färdigrätter och billys pan pizzor. Men det är det slut med nu!!

Peachtrees
0

#8 Samma problem här, till och med när jag har mat hemma. Bor precis brevid sibylla och en pizzeria. 
Måste få starkare vilja 2010:D

Tumisa
0

ska försöka mig på att gå ner ca 10 kg.

Börja träna igen.

Året började iaf bra med en timmes promenad :)

Chippers
0

Jag ska dra ner på kolhydraterna lite och följa ett matschema. Försöka röra på mig mer. Ska ner 8 kg.

Går riktigt bra redan nu!

Jaope
0

Inga löften, bara målsättningar!

- sköta kosten
- få in regelbunden träning igen (var jätteduktig i ett par år, men föll ur)
- minska BMI från 44.7 till under 41

Kör ett kvartal i taget, så till andra kvartalet sätter jag nya målsättningar som utgår från det faktigaste läget den siste mars…

siennasmams
0

under 2010 så

• skriver upp allt jag äter och dricker (och håller mig till pointsrekommendationerna)

• tränar jag på gym minst en gång i veckan (hoppas att det blir *två* gånger för det mesta - det beror lite på hur det finns tid [i *mitt* schema, alltså)

• promenerar jag med sienna minst 1½ timme per dag

med hjälp av dessa löften så har jag gått ner till 80 kilo (det är 9 kilo) den 28:e mars 2010 (min mammas födelsedag).