Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1279 ggr
Jaope
0

Jaopes 1:a kvartal 2010

Jaha, i denna tråden tänkte jag samla mina tankar, funderingar, generellt svammel, framgångar, målsättningar och bakslag för det första kvartalet 2010

Startläge : den 1:e januari 2010…

… hade jag ett BMI på 44.7
… tränade jag ingenting på regelbunden basis
… hade jag fallit ur mina goda kostvanor

Mål : den 31:e mars 2010…

… har jag ett BMI under 41
… har regelbunden träning åter blivit en del av mitt liv
… sköter jag kosten med minimala avsteg

elsa44
0

håller tummarna för att du ska lyckass.Glad

Jaope
0

#1 Tack Skrattande det kan nog gå åt !

Har redan stött på ett första hinder på träningsvägen, jag tjongade i en lilltå igår och den är förmodligen bruten eller i alla fall med en spricka ; rejält svullen, illande blåröd och gör svinont (att ta på en sko är inte lockande!) både att röra på och röra vid, så det tar nog ett antal dagar till att komma igång…

SaJo123
0

Lycka till! Finns det någon träning du kan göra trots tån? Jag har ju motionscykel hemma. Styrketräning kanske? Mental träning!?  Dips och magcrunches! Tänk vilka magmuskler du kommer att få!!!!

elsa44
0

du jag har också slagit lilltån så den blev krossad. Inget att göra åt sa läkarvetenskapen, men snacka om att man gjorde gymnastik, just då, när man slog i tån, iallafall på ett ben.Glad

Jaope
0

Kan summera en bra dag idag, ond tå till trots… Cool Tror att det kan räcka med att vila tån i en dag till, och sedan tejpa den med grannen. Haltar lite, men, smärta är ju bara vekhet som lämnar kroppen, och det som gör ont verkar egentligen bara vara att tån är svullen och därför kläms mot skon… På måndag blir det därför gymbesök igen efter ett drygt halvårs uppehåll!

Har börjat planera och förbereda och tänka framåt för att kunna utnyttja de lediga dagarna innan jobbet går igång igen, allt för att inte ha några undanflykter när vardagsstressen hoppar på en; finns det förberedd mat i frysen är jag "home safe"…

Imorgon ska jag bygga pannbiff i stora högar, och göra en redig sats med kryddsmör; den dagen sen när ingen matlåda finns färdig att ta till jobbet är det bara att kasta en pannbiff eller två, lite wokgrönsaker och en rejäl bit smör i en låda, poff, klart!

Matdagen idag :

Frukost/Brunch : Äggröra (2ägg), 1½ skiva bräckt julskinka och 3 skivor bacon. Kaffe med grädde och koksfett

Middag : En skiva ryggbiff, några blad isbergssallad och en god champinjonsås. Till dessert några blåbär och hallon med apelsinchoklad-mousse

SaJo123
0

Bra kämpaglöd!

SaJo123
0

Bra kämpaglöd!

ttss
0

Viljan att gå ner i vikt verkar du inte sakna Skrattande!!!

Du äter LCHF (eller något liknande) eller? Det ser ut som det när jag ser vad du äter. Kaffe med kokosfett ingår inte i de flesta dieter om man säger så Flört

Äter själv LCHF, går inte ner något (har hållit på i lite mer än ett halv år), men går inte upp i vikt heller och det VET jag att jag hade gjort om jag ätit "vanlig" mat i form av t ex tallriksmodel. 

Apelsinchoklad-mousse låter gott. Du har möjligen inget recept till det?

Lycka till!!!

FruFilur
0

Självfallet Cool - höll jag på säga - är det LCHF som gäller, det är verkligen den enda "diet" som för mig inte inneburit ätstörningar och depressioner, utan snarare tvärtom ; jag behöver inte ens anstränga mig för att leva efter den…
Jag har alltid varit en "kött-och-sås"-människa som inte gillat grönsaker och frukt, och jag har plågat mig själv i 20 år med att äta "nyttiga" saker jag inte tycker om ; gått ner 7 kg och upp 12 tills dess att vikten började tangera 145kg…
Hittade LCHF, började läsa på, tyckte att det ju faktiskt verkade rimligt, och drog igång… Hitintills ungefär minus 20 kg, och egentligen är stuvade makaroner det enda jag riktigt saknar av kolhydraterna, så nångång om året unnar jag mig det.

Gick dock lite vilse och fastnade i kolhydratträsket under tidiga vintern, på grund av stress ; har blivit mycket fikabröd, mackor och annat konstigt, men inte så förtvivlat mycket godis under november-december… Resultatet av det avsteget blev knappt 6 kg upp varav nästan 2½ kg redan är borta efter två dagars uppstyrning av kosten nu efter nyår *kissar mycket*

Apelsinchokladmousse, hur enkelt som helst :

• 1 ruta (10g) mörk choklad med apelsinsmak (Marabou Premium)
  • ca 1 dl vispgrädde

Värm lite av grädden och smält chokladen i den. Låt kallna. Blanda den kalla "chokladgrädden" med vanlig grädde och vispa den till önskad fasthet… klart!

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

ttss
0

Okej Skrattande. Visst är det kul när man hittar något som man verkligen trivs med känner att det är jag. 

Skillnaden med LCHF för mig och annan kost är att jag är mätt och aldrig småsugen, och framför allt att jag unnar mig god mat varje dag. Självklart så gör jag små avsteg någon gång i bland. T ex så har en halv liten clementin slunkit ner till glöggen några gånger. Och så har det väl varit lite problem nu i jultider då jag inte varit hemma, men har ändå gjort så gott jag kunnat.                                                                       Nu kan jag unna mig en god köttbit och massa bea vilken dag som helst. Och efterrätter/godis är väldigt lätt att göra som är LCHF vänligt. 

Potatis, ris och pasta smakar ju ingenting! Det har bara en konstig konsistens. Åt nybakt bröd på nyårsafton och det var gott kan jag lova, men dagen efter till frukost var jag tvungen att ta en lite vanlig köpe macka och det smakade bara deg. 

6 kg plus är ju inte så farligt och särskilt inte när du går ner dem så lätt!

Det där chokladmousset måste jag testa. Det låter väldigt gott.