Håll fruktfatet redo!
Nu har jag kommit på hur jag ska undvika själva maten, när det INTE är dags för mat!
Jag har köpt hem bananer, apelsiner och clementiner. (Man kan ju köpa det man vill.)
De ska jag skära upp snyggt och prydligt, så att det är LÄTTARE att ta därifrån och äta, istället för att ta sig en macka eller nåt.
Det ska jag ha stående MITT i kylen, så jag verkligen ser det, när jag öppnar.
Jag tycker ju om att äta mitt i natten, så det är en bra lösning, tycker jag. Sundare, om inget annat!

he,hee! Ser det framför mig hur du tassar upp mitt i natten för att äta… och hugger i all frukten! :-)
Jättebra tips faktiskt! Ska kanske göra något liknande.. Jag är ju en "kvällsätare" som måste ha något till tvn, så när jag kikar in i kylen finns färdigskuren frukt där, det är ju superbra!
Fast nu ska jag ta mig en macka till kvällsmål, är så hungrig!
Färdigskurna grönsaker är ännu bättre. 
undvik bröd och övriga kolhydrater, min bror har gått ner 16 kg pga det. Tänkte börja jag också… snart.. Men det där med frukten var verkligen en jättebra idé!
Vill man/gillar man inte frukt/vill ha något annat också så är gurkstavar, avokadobitar, ostbitar .m.m. smidigt.

Bra tips för att frukt och grönsaker ska hålla sig fräscha längre när de är uppskurna i kylen är att lägga de i en skål med kallt vatten. Funkar såklart inte med all frukt, som tex banan, men mycket ser fräschare ut efter ett par timmar om det har varit i vatten.
Man kan även ha citron på banan och sånt som inte går att ha i vatten.. Det gör att det inte blir brunt i alla fall ett tag! =) Fruktsallad o så..
jag har hört att man helst ska undvika att äta nära sömn och att kvällsäta/nattäta är det, jag skulle rekomendera en sambo/syskon/ äkta hälft eller annan inneboende varelse (inte hunden/katten) som sätter ett kodat hänglås på alla matförvarings ställen så att ingen tar sig in dit och vill denne varelse inte heller ta sig in i kylskåp ect så kan även du sätta ett kodat hänglås på skåpet med andra ord två lås men bara ett du kan ta dig igenom! att vakna och äta på natten är en vana vanor kan övervinnas genom nya vanor, detta fungerade för pappa

Allt handlar ju i slutändan bara om självbehärskning (för de flesta). Med det inte sagt att det är lätt!
Jag har börjat äta mycket mera frukt än tidigare. Jag har inte kunnat äta frukt pga allergi (korsreaktion från björk och gräs). Kan äta flera frukter per dag och flera åt gången. Det är så gott och jag är inte sötsugen längre.

#10 Jag sitter precis och äter äpple, något jag inte har ätit sen jag var ca 4 år eftersom jag då reagerade på det pga korsallergi! Testade förra veckan om jag hade vuxit ifrån det, och det hade jag! Kan nu mumsa allt jag vill :) Nästa test blir päron!
Visst är det skönt att få kunna äta frukt igen? Måste handle mera frukt imorgon för jag och ungarna har ätit upp det mesta nu.
#8 Paan
Nu dummar Du dig ju bara! Driv för fanken inte med oss! 
förlåt shintaida jag ska aldrig mer påstå att dåliga vanor kan övervinnas med olika metoder