1:a dagen med VLCD
Idag har jag börjat första dagen på VLCD. Jag kör Allevo. Har kört träningscykeln på förmiddag. 5+5 km på lågt tempo. Tog en promenad ute med barnen och mannen. Frös som bara den och tog ett varmt bad. Har ont i huvudet. Får springa på toaletten hela tiden - dricker nämnligen MYCKET vatten… De säger att de tre första dagarna är värst. Tänker att jag den 4:e ska orka jobba….

Lycka till!…Kör själv VLCD (Xtravagnaza) i 9 veckor…gått ner 13 kg och mår kanonbra!

Tack, är nu inne på dag två! Var ute och gick en långpromenad i sol och snö med en väninna. Grattis till din viktminskning! Härligt det låter att det går att gå ner! Igår hade jag ont i huvudet, trött och hängig - idag känns det bättre. Försöker dricka mycket vatten, har kört avslappningsbanden med Uneståhl och läst i mina böcker som jag laddat med!
Frös igår så jag la mig i badet. Det satte igång blodcirkulationen och blev jätte-kissnödig efteråt! :-)

Ha,ha…känner igen symptomen….fryser ibland så jag hoppar!…Men jag brukar dricka varmt thé eller bada….men kissnödig…det är jag hela tiden!

Börrjade idag med min vlcd. Har aldrig testat pulverkur så här förr så det ska bli spännande.
Lycka till både SaJo123 och Katarina2!
"You just have to belive…"

Dag tre - igår gick av bara farten. Var bortbjuden hos kompisar på middag. Hade tagit med mig en soppa till varmrätt och en shake till efterrätt. De var jättesnälla och peppade mig. Det var inte alls lika jobbigt som jag trodde. De ville träffa MIG inte få dit mig för att äta deras mat!
Har berättat för mamma också. Och även hon peppade - fast jag trodde jag skulle få höra en massa förnuftiga arguement om vad dumt det är med pulver… :-)
Första dagen på jobbet idag. Det gick också bra. Och var på café! Tog en kopp kaffe (svart) och två glas vatten. Det ena glaset shakade jag och det var så mycket folk där så ingen han bry sig om vad jag gjorde… :-)

Dag 4 - dvs idag måndag - har varit en JÄTTEBRA dag! Sovit gott, ätit bra och varit ute och gått - 2 gånger 2 km. Körde min 2km-runda två gånger! Superskönt! Har klarat halva första veckan nu!

Bra jobbat!
SaJo123
Hur många ggr om dagen dricker Du VLCD?
Äter Du något annat smått också, som typ frukt eller nåt som komplement?
Har VLCD hemma, men dricker det ett par ggr om dagen bara.
Äter middag, bestående av broccoli och kalkonkött. Äter även frukt, fast inte banan.
Undrar hur Du har lagt upp det, eftersom Du verkar må så bra jämfört med andra som provat VLCD?
Är så nyfiken av mig! 
Och GRATTIS till karaktären att hålla Dig till VLCD! 

Jag kör BARA pulver. Mådde superkasst dag 2 och 3 - ont i huvudet. Träningsvärk mm. Men dag 4 släppte det - igår var en BRA dag och idag har det gått SUPER också. Kör Allevo. 5 påsar per dag. Kl 7, 11, 14, 17 och 19. Tänkte köra mat samma tider när jag börjar äta igen. Frukost vid 7. Lunch 11, mellanmål vid 14 och mat vid 17 när jag lagar middag till barnen och en kvällsfil vid 19-tiden. och så en kopp te vid 21-tiden!
Jag har bestämt mig för att jobba på flera plan nu. Mental träning (Uneståhl och Mindfullness), Röra på mig (promenader, Wii, Motionscykel), KBT (Kognitiv Beteende Terapi = Skriver dagbok och funderar på mina tankar, beteenden mm).
Jag har som mål att kunna springa vårruset i maj = 5 km på 30 minuter. Hittade ett träningsprogram på hemsidan för iForm på 12 veckor. Men för att orka springa behöver jag gå ner 10 kilo innan jag börjar springa. Så målet är att gå ner 10 kg på 6 veckor. Eller i alla fall så nära jag kan komma… Efter de 6 veckorna ska jag börja äta mat (för att orka springa). Och sätta igång med mitt löpprogram…
Så jag är taggad som bara den! 

Tycker du har en jättebra plan SaJo123!
Funderar på att ha nått sånt mål jag med men eftersom jag är bipolär (manodepressiv) så är det så svårt att planera. Jag vet aldrig hur jag mår imorgon liksom.

Flikkan77 - du kan ju sätta mer "diffusa" mål:
tex - ut och gå minst en gång i veckan - gärna fler oavsett hur du mår.
Mål kan ju vara lite flexibla. Du kan ju sätta som mål att göra 2 förändringar och se hur lång tid det tar för dig att nå det? Det kanske tar 3 veckor innan du kommit "i mål". Och bestämma dig för att utvärdera och ta nya tag varje lördag eller månadsskifte… Har tyvärr ingen erfarenhet av bipolaritet men du kanske kan hitta nåt bra sätt att sätta mål som inte är så definitiva? Så det inte behöver bli jobbigt om du inte klarar av dem.
Jag har tänkt att efter två veckor så ska jag se var jag står för att se ifall jag behöver justera mina planer/mål. Vet ju inte om jag siktar för högt för tidigt eller om jag behöver höja ribban…

Det där var smart SaJo! Får väl erkänna att jag varit lite trögtänkt idag, det är andra dagen på min pulverkur och det känns i huvudet idag. 
Ska fundera lite på vilka mål jag vill ha. Tack för tipsen!

Har samma upplägg som du SaJo123…tänker springa vårruset den 3 juni…tränar varje dag…promenader 3 gånger i veckan styrka/löpband 2 och gruppträning 2…funkar jättebra…väntar bara på att snön och kylan ska ge sig så jag kan börja träna utomhus.

Kul med någon mer som ska springa. Har ju kunnat göra det innan jag fick två barn, fick all övervikt, fick ont i foten osv, osv… Nu har lagt upp planen - foten är bra, vikten ska ner ett antal kilo och flåset ska upp igen.
Har simmat idag. Imorgon ska jag ut och gå / eller cykla om det för kallt. På fredag spela badminton! :-)
Jag tycker det är riktigt kul att vara på G igen!
Vad bra att det går så bra för dig! :)
Jag ska också springa vårruset, gjorde det förra året också :)
Min mamma följde ett sånt där 0-5 km på 12 veckor från iForm, och det funkade bra för henne :) Själv tror jag jag följde 5-10 km på 8 veckor eller nåt sånt, och det funkade bra för mig. Fast nu i kylan springer jag inte, jag förstår mig inte riktigt på dom som springer när det är -15 ute :P Fast jag ser upp till dom såklart.

Det blir en slapp/vila-dag idag… Känner mig lite väl trött. Simmade i onsdags och tog nog ut mig lite för mycket…. Men jag får köra med mental träning istället! :-)
Vad är VLCD?
Flikkan77: jag känner igen det där med att inte kunna planera.

Allevo kör jag - Very Low Calorie Diet.
Jag har bestämt mig för att ta en vecka i taget och en dag i taget… Men glömmer saker hela tiden. Ta med shaker till jobbet mm. Men man får se det som att detta är nåt jag får försöka lära mig nåt av. Hur ska jag göra nästa gång. Nu har jag skrivit en lapp så jag ska komma ihåg allt på morgonen tex.