Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 1696 ggr
marsvin2008
0

Mitt arbete har påbörjats

Hej! Nu kommer jag till den här sajten och hoppas på stöd och råd. Jag är 166cm lång/kort och väger 103kg.

Jag har fått träffa en dietist och vi har kommit fram till att målet från början är att få in vanan på 3 mål om dagen: frukost havregrynsgröt på 1dl, sylt, mjölk och te, lunch rester från gårdagens middag + en grönsak tex morot,middag senast kl 17:30.

Sen ska jag inte äta något godis, dricka läsk eller fikabröd åtminstone så länge att jag vet helt säkert att det inte spårar ur igen och jag börjar gluffsa varje dag.

Nu är inte all min viktökning pga snaskande och dåliga matvanor utan jag äter en medicin som har gjort att jag ökat nästna 20kg pga den också och väldigt fort.

Jag ska träffa dietisten igen den 28 jan och det ska bli kul att se vad vågen visar, de har en sån där som mäter vad som är vad och sånt. Efter första vågningen så ska jag gå ner minst 20kg för att komma under "riskgruppen" eller vad hon nu sa. Jag vill gå ner till klädstorlek 42 för de är en hyfsat bra landning tycker jag.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

SaJo123
0

Grattis och lycka till! Pepp,pepp!

siennasmams
0

ja, kom igen nu, så kör vi!!!
*peppar på av bara attan*

kikkan58
0

Du kommer att fixa detta!!!  Vi tror på dej!!! Go tjejen go!!!!;)

[YlvaP]
0

Håller tummarna för dig.

[SarahOhrn]
0

Lycka till!! =) *peppkramar*

SaJo123
0

ta ett steg i taget. Och beröm dig själv för varje rätt sak du gjort! :-)

marsvin2008
0

Åh vad glad jag blir när jag läser de ni skriver! Den här tråden behöver jag. Har nu varit utan godis och läsk, fika och glass i hela 7 dagar och de går över förväntan lätt fast magen knorrar lite när jag ändrat kosten till mat istället för snask. =)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

[SarahOhrn]
0

#7 Wohoo! =) Jag själv är inne på min femte dag.. Eller ja, den är precis avklarad =) Helst utan småätande o 4 mål om dagen. Det går också förvånansvärt bra faktiskt. inte en tanke på at ge upp! =) Lycka tll!!!

marinelady
0

Joinar er i smyg ;) ska också få ordningen på mina matrutiner och äta regelbundet och inte småäta hela tiden.. är usel på sånt..