viktväktarna
Ville bara berätta att jag idag varit och skrivit in mig på viktväktarna.
Har kört vv tidigare men aldrig gått på möten.. känner mig supertaggad!!!
I morgon drar jag igång på allvar.
Stackars dig som slänger pengar på sånt skit. Men jag har själv varit där. 5 gånger var jag med i viktväktarna. Gick ner i vikt alla gångerna, och upp allt + lite till varje gång jag nått målvikten. Nu äter jag LCHF istället och för första gången i mitt liv lyckas jag hålla vikten och äta god fet och mättande mat. Mums…
Lycka till iallafall
Var och en väljer själva hur de vill gå ner i vikt och vart deras pengar ska gå. Jag har aldrig provat VV men lagt en förmögenhet på pulver. Numera LCHF men var och en måste få välja sin väg. Låt dig inte dras ner utan fortsätt att vara supertaggad.
Jag har ju som sagt inte provat VV så jag ska kanske vara tyst

Lycka till med VV. Det kommer att gå bra för dig.
>>>Malum domesticum<<<
Vad härligt!
Kommer du att prova mötena denna gång? 
Berätta gärna för oss hur det går.

Tack för alla era lyckönskningar!!
Jag tycker absolut inte att jag slösar bort mina pengar utan snarare att det är väldigt väl investerade pengar!!
Var på mitt andra möte idag och hade gått ner precis 1kg. Var lite förvånad över att jag inte gått ner mer … men det är ett steg på vägen.
Känner mig verkligen super inspirerad och det går jätte bra. Äter supergod mat, äter regelbundet och nästan mer än vad jag gör annars.
Hela familjen älskar maten!!!
#6 Grattis, vad härligt att höra 

Jag går oxå på viktväktarna o tycker det fungerar utmärkt bara man håller det efter man gått ner den vikt man vill. Det är ju faktiskt så med de flesta dieter, att det handlar om en livsstil som passar in i ens egna liv.
Det jag gillar med viktväktarna är att jag har möjlighet att äta exakt det jag vill, men man måste äta i måttliga mängder.
Visst man kanske går ner snabbare av andra metoder, men man måste fråga sig om man sen kan hålla det resten av livet…jag känner iaf att jag kan det med viktväktarna.
För övrigt önskar jag dig all lycka i din vikt minskning 

Var på möte igår och hade gått ner 1,8 kg denna veckan! Är helnöjd!! 
Mig hjälper det enormt att veta att jag ska dit och väga mig på tisdagen… om jag inte vetat det hade jag helt klart ätit pizza i helgen. hade vänner hemma som åt pizza tillsammans med resten av familjen men jag valde en liten kebab i bröd istället
#9 wow, grattis till viktraset! 

#1 började du äta vanligt efter du nått målvikten? Då är det självklart att du gick upp igen. Om man håller sin sunda livsstil så kommer man hålla vikten. Och det gäller alla bantningsmetoder.

Grattis till viktminskningen :)
#11 Såklart att jag inte klarar ett helt liv på viktväktarmat. Guud så tråkigt att äta light och fettsnålt. Mycket godare med riktig grädde fet ost och creme fraiche så man håller sig mätt. Jag var sugen konstant på den tiden jag snaskade frukt och grönsaker dagarna i ända

Tur att alla är olika då o kan hitta det sättet som passar var o en bäst…själv älskar jag potatis o äter hellre det än massa fett. 

#13 Haha, det är väl inte det som det handlar om. Om du fortsätter med den dåliga livsstilen efter man "bantat" så kommer man alltid gå upp igen, och då är det ingen vits med att banta, eftersom jojobantning inte är så hälsosamt.
Det handlar ju om att skaffa sig bättre vanor och en sund livsstil. Om man älskar fett och inte kan skärpa sig och avstå så kommer man ju aldrig leva sunt och gå ner i vikt.
#15. Jo, det är ju det jag gjort nu. Lever sunt och gått ner i vikt Med fett. Jag äter mycket fet ost, fet creme fraiche, Och då är det lätt att avstå stärkelse och socker som jag konstant var sugen på under viktväktartiden. Nu har jag inga problem att avstå pasta, potatis, ris, bröd och godis. Som #14 säger. Tur att alla är olika

Tja, det finns många metoder. En bekant till mig frossar ena veckan och kör pulverdiet nästa. Hon håller vikten, på årsbasis… 
Vad som är sunt tycks mer vara en smaksak än fakta.

#17 Man får inte gallsten av LCHF!!! De stenarna hade du samlat på dig innan.

Om man äter fet mat så stömmar det till mycket galla och stenar kan börja röra på sig det är inte fettet som skapat stenarna men jag borde nog inte vara här här och tala om det…. kanske har jag nog halkat in lite fel här…. Sorry
Jag går bara på vad läkare talat om för mig i samband med utredning av gallbesvär. Sen vet jag inte om det handlar om en viss typ av fett, eller fett generellt. (Sen kan man få gallbesvär om man är känslig mot ägg t.ex. och det äter man mycket i LCHF dieten) Men nog om det, tillbaks till trådens ämne :)
jag följer också viktväktarnas kostråd, och för mig fungerar det utmärkt.
jag känner absolut inte att jag saknar nå'nting - jag kan ju äta ALLTING, men inte ALLTID.
jag är inte inskriven hos viktväktarna, men har genom en kompis fått allt material de delar ut till sina medlemmar.
i och för sig kör jag enligt det "gamla" pointssystemet (ordet "gamla" inom citationstecken eftersom de tycks byta / "förbättra" sitt system stup i kvarten), och har alltså inte testat det där med "duoval" eller vad det nu heter, men ändå…
*garvar*
"grupptrycket" / gruppstödet som funkar så bra i viktväktargrupperna har jag i form av min bästa kompis, som klivit på viktminskningståget tillsammans med mig, men även via diverse webcommunities som jag är med i - till exempel här inne, och walkertracker.com.
dessutom bloggar jag, vilket för mig är ett ypperligt sätt att komma underfund med mina tankar kring mat, vikt, och motion.
lycka till med viktminskningsarbetet - ser fram emot att höra mer om hur det funkar för dig!

Jag har aldrig provat att gå på viktväktarna. Hoppas att det fortsätter att gå så bra för dig, det är skönt när man hittar något som passar :)

Jag gick ner 10 kg med viktväktarna efter mitt första barn. Men glömde och tänka efter hur jag skulle hantera vikten efteråt. Jag tyckte inte det var så viktigt att fortsätta på jämviktsprogrammet. Varför skulle jag betala när jag redan gått ner i vikt och lägga tid på att väga mig?
Men det är nog bra att fundera på hur man ska göra EFTER… Lycka till! Det funkar och ännu bättre är det om du samtidigt skriver dagbok. Det är ett tips. Var och när gör du felsteg? Varför? Så kan du fortsätta jobba med det efteråt!

Jag ska skriva in mig hos viktväktarna nästa vecka. Har hört mycket bra om deras nya program. Jag gillar att man kan äta av allt, jag blir så fixerad om vissa saker är "förbjudna"… 
/neeka
Jag skrev in mig på viktväktarna i september 2008 o gick ner 16 kilo på 8 månader så jag tycker det funkar alldeles utmärkt. Jag har hållt det riktigt bra sen dess förutom nu i jul haha men det är bara att ta nya tag o få bort julmaten!