Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 1448 ggr
[tililili]
0

Billigt protein?

Keso,ägg, köttfärs(öser av fettet när jag steker) kassler, fisk…

Vad ska man välja för att få så billigt protein som möjligt till pastan eller potatisen?

[vaargen]
0

Julskinka?

[tililili]
0

rester menar du? eller att jag ska köpa nu när ingen vill ha:P

Hur länge håller sig sån i frysen tro??

Åsa S
0

Linser, bönor, kikärter är ju väldigt proteinrika och de är också väldigt billiga ifall man kokar själv (kokta går de bra att frysa).

neeka
0

Kyckling brukar vara billigt, speciellt om man köper hel. Och gott är det! Cool

/neeka

[vaargen]
0

Köpa nu när de flesta butiken rear ut den kvarvarande skinkan menade jag, har köpt på mig några kilo för 20:-/kg

[Norrbysa]
0

#3 Håller med. Bönor och linser är toppen! Tonfisk är oxå mums, men ät inte mer än en burk i veckan. Finns risk för att den innehåller tungmetaller.

[tililili]
0

mm, och tonfisk är dyrt om man inte vill köpa den vanliga…och det vill man inte…

Inte ens den som är delfin säker, för det hjälper inte sköldpaddor och en massa andra djur som också skadas

och det hjälper inte de som drar upp tonfisken som får arbeta till minilöner med de här stora fiskarna ute på havet…farligt

Miljömärkt och gärna rättvisemärkt eller ngt sånt

Hållbartfiske…

Abba har ngn variant, finns på coop om man frågar, för tonfisk är gott, ngn gång ibland!!

[tililili]
0

TAck för alla tips:) Var bara tvungen att dra det om tonfisken!!

För jag tycker det är viktigt, mkt viktigare än om jag har råd att äta det så mkt jag egentligen skulle vilja!!

Kyckling? Fryst, färsk?

Hur brukar ni äta bönor och linser och sånt. Det brukar vara gott när andra lagar… men är inte så duktigt på att laga mat, har inte tid och tycker det är ganska tråkigt, när jag bara lagar till mig själv…

så det får gärna vara enkla tips:)

neeka
0

#8 Fryst hel kyckling, men jag tror även att den färska brukar vara ganska billig då och då.

/neeka

SaJo123
0

Ägg? Kanske billigt ofta…