Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 1101 ggr
Helenas-Margit
0

Hur mycket är möjligt?

Fram till och med den 22 maj i år skall jag träna och har som mål att kunna ta hål i naveln då.

Men då till frågan. hur mycket kan man egentligen forma sin kropp på 5 månader?

SaJo123
0

Oj, antar att det beror på var man börjar och hur mycket tid man är beredd/kan lägga på det?

Det finns en del fitness-sidor på nätet där man diskuterar sånt. Vill du bygga muskler/gå ner i vikt?

[SarahOhrn]
0

Vill du bara forma kroppen så lär du nog kunna få en del former till i maj om du tränar styrketräning ett par gånger i veckan åtminstone. Ska du gå ner också så beror det såklart på hur mycket du ska gå ner, vilken metod men sen är det ju allra mest från individ till individ hur snabbt det går.

Men för att ta hål i naveln behöver du ju inte ha format färdigt kroppen, det är väl om du behöve gå ner i vikt då kanske men jag tror du kan göra det ändå. Jag har tagit hål i naveln nu som överviktig och visserligen läker den aldrig riktigt och växer ut pga att den hela tiden pressas eller trycks "ut" lite… Så jag önskar väl att jag hade väntat tills jag gått ner lite men det beror som sagt på, vet ju inte omständigheterna ännu.

Helenas-Margit
0

Jag har inget jätte stort behov av att gå ner i vikt, vill bara bli tillfreds med min kropp, i dagsläget är jag 172 cm och väger ca 72 kg. Jag hoppas man hinner fixa lite :)