Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1527 ggr
FinaFisken
0

Piller, Pulver eller???

He,j känner bara att jag (efter att ha läst en hel massa här) behöver skriva av mig… förväntar mig absolut inga svar, inte ens några kommentarer. Alla gör som de vill med sitt liv och lägger pengar på det de önskar..
Men…
Inga piller eller pulver kan hjälpa en människa till långsiktig viktförändring Gråter ledsen men det är sant. Man måste bestämma sig,  ändra sina vanor och intag. Äta rätt och röra på sig. 
För att slippa sitt sötsug så behöver man äta ordentligt. D.v.s. på regelbunda tider, och lagom mycket. Man kan inte äta portioner som om alla var ens sista måltid…   (egen upptäckt!!!)
- Riktig frukost: Då menar jag inte tre ostmackor och the, utan kanske en tallrik gröt eller fil och flingor med en frukt till… Ingen människa klarar sig utan "sug" en hel dag om man inte äter en ordentlig frukost.
- Mellanmål i form av en frukt eller två
- Lunch i form av mat.
Mellanmål igen..
Middag och om suget (eller till en början hungern) sätter in på kvällen ta en frukt eller skorpa med the.

Ett annat sätt att stoppa suget på kvällen är att borsta tänderna, då smakar det mesta man stoppar i munne skit.
  Flört
Att alltid ha skalade morötter i kylen är också ett bra sätt att snabbt stilla ett "sug".

Inget av ovanstående har jag "läst mig till" utan detta är självupplevt/egna upptäckter.

Tack för ordet.

[SarahOhrn]
0

Så sant, så sant!

Jag har gett upp det med piller och pulver, förutom Alli som jag testar nu! Det fungerar jättebra men det är inte heller någon bantningskur och et står klart och tydligt. Det är ju vetenskappligt testat och det är bara en liten hjälp som får en del av fettet att inte "fästa" i kroppen. Så det tycker jag fungerar bra men då ärden som sagt inte till för att gå ner i vikt direkt utan en liten knuff på vägen, man måste ju ändra sina vanor och träna precis som vanligt för att gå ner! =)

flikkan77
0

Jag har inte testat pulver förr förrän nu och jag gör det lite för att få ett avbryt på mitt mat- och godisfrossande som kom efter lite mer än ett år med LCHF.

Jag ska lägga om lite matvanor sen när jag börjar äta igen och jag har börjat träna mer redan nu… och går ner lagom i vikt.

"You just have to belive…"

[SarahOhrn]
0

Ska rätta mig sjlv lite, kanske funkar det för andra men inte för mig!! =) Och jag klarar inte av att bara dricka och inte få äta varm mat osv. Alli funkar perfekt för att det är som ett "antabus" mot fett. Därför kan jag hålla mig ifrån godsaker. Perfekt kickstart och komma ur godsaks- och småätarvanorna! =)

SaJo123
0

Hej FinaFisken. Jag har tänkt som du men sitter nu här och kör pulver… Jag tänker så här: Har börjat med att äta bra mat, men sedan hamnar jag där att jag proppar i mig saker jag inte ska, småäter osv. Min plan nu är att jag ska:

1. Äta pulver (allevo) för att bryta det mönstret. Allt utom pulver är förbjudet!

2. Fundera på vad det är som påverkar mina matvanor. Har gjort en massa aha-upptäckter under dessa dagar.

3. Börja planera för ett liv efter pulver.

4. Gå ner i vikt så jag orkar springa - och inte skäms över att jag är i dålig kondition och är tjock.

Jag rekommenderar inte det till andra - det är en extrem variant av ätande. Tro mig - jag är den sista jag trodde skulle göra detta. Men det fungerar än så länge med min plan….

Så planen är Pulver + beteendeförändring + nya matvanor + mera rörelse i mitt liv. 
Ska tilläggas att det inte har varit så lätt med två små barn som tagit all tid att UNNA SIG den tiden som jag nu tar för denna livstilsförändring.