Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 3776 ggr
shintaida
0

Kanelens egenskaper?

Liksom med Ingefäran, undrar jag vilka bra egenskaper Kanelen har för en som bantar.

Hittar inte något "matnyttigt" när jag googlar.

AnneN
0

Ingen aning, men det kan användas istället för socker i matlagningen om tex en gryta skulle bli för stark så bryter det av det starka och framhäver själva smaken istället

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tina-A
0

Jag har hört att kanel sätter igång förbränningen!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

-obviously-
0

har också hört att kanelen ska sätta igång förbränningen, men också att om man äter mycket så får man leverskador! :O

Kiyona
0

Smaken är söt. Används hel irisrätter , grönsaksrätter och sötsaker. Torrostad och malen är den en viktig ingrediens i garam masala. Kanel är antiseptisk och neutraliserar gifter. En annan egenskap är att den ger vävnaderna styrka, energi och fräschhet. Kanel underlättar matsmältningen och stimulerar svettning. Vid förkylning och hosta är yogite välgörande, uteslut dock mjölken och öka istället vattenmängden.

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

AnneN
0

Läste i nån tidning på jobbet att kanel hjälper till att hålla blodsockret jämnt

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Åsa S
0

#3 Risken för leverskador är dock minimal eftersom det ex. krävs att man får i sig kanel motsvarande flera ICA kassar med kanelbullar varje dag, få människor får i sig den mängden kanel per dag.

Jag har mycket kanel i min hemgjorda rostade musli som jag äter varje dag men det är mest för att jag tycker det är gott.

SaJo123
0

Hade en kanelstång och lite lime i en kanna med vatten. Brukar ha en kanna stående - gott med lite smaksättning ibland.