Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: träning
Läst 4631 ggr
shintaida
0

Sjupp, 1000 kcal borta!

Idag har jag cyklat på min motionscykel utav helskotta!

Bestämde mig för att programmera cykeln på 1000 kcal.

Har aldrig gjort det förr. Bara på 600 kcal.

Det tog 97,8 minuter att cykla bort 1000 kcal för mig. Medelhastigheten var 21 km/h. Sträckan blev 33,2 km.

Ont i röva har jag nu! Och i knäna, lite i magen och höfterna.

Men, OJ, vad jag känner mig pigg efter en härlig dusch!

Det här ska jag göra om!

Ska väga mig ikväll, för jag väger mindre på kvällen än på morgonen.

Samlar vatten i kroppen på natten, så det blir missvisande.

Moonstrike
0

Oj oj, duktigt gjort!

flikkan77
0

Jätteduktigt av dig!

"You just have to belive…"

[YlvaP]
0

Ja det var verkligen duktigt av dig. Skrattande

shintaida
0

Tack så mycket, alla!

Ska göra om det - om jag orkar - varannan dag. Och varannan dag ska jag cykla lugnt och osvettigt i 500 kcal.

DET borde göra susen för vikten, tycker jag.

Katarina2
0

Bra jobbat…jag blev svettig bara jag läste inlägget…:)

SaJo123
0

33 km!!! Duktigt! Skulle aldrig orka det idag! Men jag hoppas komma till det jag med…

IaMiaMaria
0

Wow duktigt.

Jag har nu i två dagra kört 60 minuter på min crosstrainer, det blir nästn 500 kcal, tycker jag vart duktig =)

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

shintaida
0

Det var JÄTTEBRA! Heja Dig!

Hitintills har jag motionscyklat 500 kcal = 94,45 minuter = 18,6 km = medelhastighet 17,1 km/h.

Jag tog det lugnt, men det var så varmt i källaren, så jag svettades i alla fall. Det skulle jag inte göra. Men det var inte alls lika mycket som i går.

Ska snart ut på promenad. Vet inte än hur långt det blir eller hur lång tid det tar.

Jag återkommer om det.

JO, jag har gått ner 0,5 kg sen i går! Skrattande

IaMiaMaria
0

Kul med viktnedgång, man blir alltid peppad då det man gör ger resultat.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

logaritm
0

Vad roligt för dig! Jobbar på min kondis för tillfället och för första gången någonsin känns det faktiskt lite roligt att sticka till gymmet och springa/simma :) Peppad blir man av såna här fantastiska resultat med, precis som IaMiaMaria skrev :D

Av ren nyfikenhet: Hur vet man hur många kalorier man förbränner egentligen? Jag förstår ju att det finns en mätare på din träningscykel, men saken är den att när jag springer på gymmet visar den mätaren ex. att jag förbränt 300 kcal men när jag sedan matar in samma info (antal km och tid) på shapelink.com får jag istället resultatet 400 kcal… Kan det ha att göra med att shapelink vet vad jag väger? Inte för att det spelar så jättestor roll, för tillfället känns konditionen viktigare, men vore kul att veta!

/LN

[YlvaP]
0

Det har jag också funderat över. Hur vet min träningscykel hur många kalorier jag bränner?

SaJo123
0

Tror man bör räkna hur gammal man är och ursprungsvikt och så vidare. Fast det blir nog bara ungefär ändå! ;-)

[YlvaP]
0

Har inga sådana inställningar på min cykel. Rynkar på näsan

shintaida
0

#10 logaritm

Tack!

Och vad kul att DU tykcer det är kul att motionera! Keep on!

Ja, jag har en mätare på min cykel. En elektronisk cykel är det. 

Jag har provat MÅNGA olika kcal-program, men ingen visar lika. Det har varit Viktklubb, GI Viktkoll och andra gratisprogram.

JAG litar mer på min cykel. Därför att, oavsett hur mycket Du väger, men gör samma sak i samma hastighet. Så förbränner man lika kalorier. Det är min syn på saken. Eftersom alla program visar olika. Jag har hört att kcal-programmen räknar ut ett snitt, däremot. Men jag är sån, att jag vill ha EXAKT.

På mina promenader kan jag inte räkna ut kaloriförbrukningen. Men jag har en s.k GPS-tracker, som spelar in vart man gått och hur länge. Sen tar man USB-kabeln till den och loggar över infon i datorn. Nu ser jag alla mina rundor som jag gått. Den loggar automatiskt in på Google Earth. Googles karta över hela världen.

Hoppas att Du fått lite info i alla fall. Skrattande

shintaida
0

Ja, idag blev det en långpromenad också! (Ni kan läsa annar inlägg ovanför, om min cykling på 500 kcal.)

Vi har ju rätt mycket snö, här. Och kallt!

Jag tog min GPS-tracker, satte på musik i öronen och började gå. Tänkte ta en ny runda idag.

Så jag gick 1 km och sen svängde jag vänster, in på en liten väg som går förbi några fäbodar.

Men OJ, vad jag fick plöja mig igenom snön!

Dom hade inte plogat där alls. Någon skooter hade väl kört där, så jag försökte att gå på dom spåren.

Gudskelov hade jag stavar, för benen gled i snön. Hade jag inte haft stavarna, hade jag åkt ner i diket, som Mormors lilla kråka!

Jaja, tänkte jag. Det blir väl bättre när jag kommer ut på den andra vägen.

ICKE DÅ!

Den var till och med lite värre!

Men det var bara att ploga på i snön. För vända ville jag inte! *Envis*

Efter långt om länge, kom jag fram till den PLOGADE vägen! Den som jag brukar gå. Då var jag slutkörd. Och så hade jag 2 km kvar hem.

Men jag knatade på med mina stavar *tack för att jag köpte dom!* och kom hem.

Hela rundan blev 6,2 km och det tog 1 h och 28 minuter.

Jag hade vägt mig INNAN jag tog på mig och gick ut. Vägde då 83,2 kg. Fint! Det halva kilot jag tappat under natten var fortfarande borta.

Sen vägde jag mig igen när jag kom hem, när jag bytte från svettiga kläder till torra.

Och vet Ni vad??

Jag hade gått NER 1 KG till!! Och vägde 82,2 kg!

Ändå hade jag druckit mycket vatten innan jag vägde mig. Skumt, men kul!

Ja, det var min dag det. Nu har jag ont i hela kroppen och den har svårt att hålla värmen utan en massa tröjor. Ser det som att den fortfarande jobbar med viktnedgången.

I morgon blir det "1000 kcal-cykling" igen. Ser fram emot det!

Tjingeling!

[YlvaP]
0

Oj vad du kämpar på. :D

shintaida
0

#16 ypax

Jaaa, jag är SÅ taggad, att jag känner mig som en taggtråd! *skrattar*

Men det ger resultat!

[YlvaP]
0

Jag hejar på dig. :D

flikkan77
0

Du är jätteduktig Shintaida! Önskar jag hade hälften av din ork.

shintaida
0

Tack, kära Ni! Det sporrar att få feedback!

Ja, DENNA gången har jag gett mig f*n på att gå ner i vikt och inte göra det halvdant.

Jag förstår inte var jag får orken från. Men jag TROR att jag får den från vågen, när jag ser att den går neråt. Förvånad varje gång. Förvånad

Huvvalien om den skulle visa uppåt någon gång! Undrar om jag går in i väggen då? Obestämd

Jag har min sambo som kan hålla om mig och trösta mig då! Skrattande

shintaida
0

Jaha…så har man cyklat 1000 kcal igen.

Det blev ½ 8 i morse som jag startade.

Trött/sömnig i luvan var jag. Men jag "ville ha det gjort". Eftersom jag skriver här, kan jag inte hoppa över min motion utan giltiga skäl! Skrattande

1000 kcal

Tid: 98,35 minuter

Distans: 33,9 km

Medelhastighet: 20,8 km/h

Efter två timmar, när kroppen hade lugnat ner sig, vägde jag mig.

NER 1,4 KG SEN IGÅR!!! *Jiippii*

Trodde inte mina ögon, så jag vägde mig flera gånger. Samma resultat.

Från 83,2 kg till 81,8 kg.

Aaaah, underbart!!

Skam den som ger upp nu!

Tjingeling!

SaJo123
0

Duktigt! Jag blir så peppad! Ska börja köra mer träning när jag är klar med min pulverkur - då är nog jag oxå nere på 83 kg hoppas jag! Skrattande

shintaida
0

Jag kör både pulver OCH motion. Och till middag dricker jag ½ liter varm buljong. Och så dricker jag mycket vatten.

Så det GÅR att kombinera! Skrattande

Katarina2
0

Jag kör ju också pulver och motion…funkar jättebra!….Idag blev det

Intervall 25 min + Styrka 20 min + vib. 15 min

…supernöjd…orkade springa 25 minuter…3,4 km blev det…:)

SaJo123
0

Försökte  med badminton idag. Fick någon sorts  blodtrycksfall och blev helt kallsvettig…. Jag är nog i rätt så dålig kondition från början. Jag börjar nog lite mer försiktigt! :-)

Men ni är superduktiga!

joooossan
0

#23 WOW, superduktig du är! "Ny" här igen, kom ner i en total svacka ett tag så min viktnedgång börjar på måndag! Ska försöka tagga upp riktigt tills dess! Vad är det för pulver du går på? :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

shintaida
0

Lycka till med ny början!

Jo, det är Naturdiet jag tar. Dom är faktiskt godare än både Nutrilett och Allévo.

Den värsta jag smakat är Allévon! Den smakar verkligen PULVER rakt igenom. Och man blir liksom torr i halsen av den när man dricker, fast det är flytande.

Nutrilett tog jag sen…. den gick an. Men sen snubblade jag över Naturdieten i smakerna: Päron, ananas, wild berry och cafe latte.

Speciellt päronen är supergod! Och blir man sötsugen, kan man ta en av ovanstående, för dom är lite söta av sig. Ja, utom cafe latte förstås. Den har en utpräglad kaffesmak.

Idag ska jag värma den lite i mikron. Testa lite, bara.

shintaida
0

Idag, har varit en  RIKTIG latdag!

Sovit länge och i omgångar hela dagen. Sambon har pillat med ett hemlarm med kamera, både igår och idag. Så honom kan man inte prata med.

Det har känts som om jag varit ensam. Därav den myckna sömnen. Ja och så blir jag trött när jag är uttråkad.

Men jag HADE planerat helgen som ledig. Kanske blir det ändå cykel i morgon. Jag får se.

Jo, jag har gått ner ytterligare 0,4 kg. Sammanlagt sedan i söndags har jag gått ner 2,9 kg!

SaJo123
0

Bra jobbat!! Det är nog bra att ta en ledig dag och låta kroppen vila ibland. Du har ju varit superduktig!

shintaida
0

Tack, Sajo!

Ja, i morse ½ 4 kunde jag inte somna om. Så ½ 5 var jag nere och började cykla.

1000 kcal

Medelhastighet: 21,5 km/h

Tid: 91,12 minuter

Distans: 32,9 km

Vikt: -0,2 kg

På 8 dagar: -3,1 kg

Pulvret går finfint. Tar när jag känner för det. Inte när man "bör/ska". Varm buljong till middag vill jag ha. För vi har mellan 20 och 25 minusgrader konstant. Ute, alltså….Skrattande

Katarina2
0

Bra jobbat!…..Kan du skicka lite extra energi hit…kommer att behöva det nu i veckan!

shintaida
0

#31 Katarina

Jag ska försöka! Skrattande Tack för uppmuntran, förresten.

Idag har jag inte varit "fit for fight".

Början till förkylning, är vansinnigt trött och sovit mest hela dagen. Detta för att natten bestod i svettningar, sömnstörningar (snarkningar från mannen) och min PLM och RLS. Har ju inte tagit min medicin på två dagar. Så där fick man för det!

Jag går ju i sömnen. Och då brukar jag äta. Så jag la märke till att det försvunnit ost och fyra mackor från kylen. Och då har inte mannen varit hemma.

Så blir det när jag INTE tar min medicin eller har hjärnan inriktad på min Naturdiet.

Men vad f*n, upp på hästen igen! NU börjar jag med nya tag med Naturdiet och buljong. Inget att vara ledsen för!

Man måste åka dit ibland. Jag tror att det är ett behov som kroppen har, när jag gör så när jag sover.

I morgon blir det inte cykling, utan då ska jag ut och gå - långt, för mig. Minst 6 km. Med stavar.

Tjingeling!

flikkan77
0

Vad jobbigt att gå i sömnen och äta! Blir ju otroligt svårt att få stopp på sig då…

Skulle gärna gå med stavar jag med för det gillar min rygg. Dessvärre gillar inte min hund det så hon vägrar gå om stavarna är med… och gå utan hund känns konstigt!

Har du glömt att ta din medicin eller gör du ett avbrott med vilje?

shintaida
0

#33 Flikkan77

Jag testade att göra ett avbrott. Var FÖR positiv!

Men ikväll ska jag ta dom och sova som en gris!

Jo, jag och min man försöker lösa mitt sömngående. Att något väcker mig INNAN jag gjort något dumt! *suck*

flikkan77
0

#34 shintaida

Men då måste ju din man vakna när du går upp och går i sömnen. Eller så får han knyta fast dig i sängen. FörvånadFlört

Jag var också lite för positivt i våras och slutade med mina mediciner. Blev inte bra alls och jag gör inte om det i första taget igen.

shintaida
0

#35 Flikkan

Näää, han vaknar minsann inte! Sover gott, gör han. Rynkar på näsan

Jo, vi har funderat på att använda silvertejp runt mig. *fniss*

Ska kanske skaffa en sån där gris, som grymtar när man öppnar kylen. DEN borde jag vakna av!

flikkan77
0

#36 Shintaida

Ja, en sådan där gris vore nästan lite kul ju!Skrattande

SaJo123
0

Härligt att du tar tag i det igen. Vet man varför det gått tokigt så kan man ju rätta till det nästa gång!

shintaida
0

#38 SaJo

Jo, det är bara upp på hästen igen!

Trillar gör vi alla under resans gång. Men knepet är nog att inte ge upp när man trillar!

Har lärt mig det, denna gången.

De andra gångerna jag provat att gå ner i vikt och trillat, så har jag inte rest mig igen.

Men NU j*klar anamma! Skrattande

SaJo123
0

He,hee! Du har sån bra energi! Jag blir riktigt peppad. Men det var bra att du skrev att du har vilodagar också. Tror de är lika viktiga!

shintaida
0

Jaa, idag har jag varit igång igen.

Först vaknade jag kl 4 och steg upp. Kunde inte sova längre.

När mannen åkt till jobbet, så började jag stryka gardiner till hela huset. Bytte från julgardiner till vår/sommargardiner. Och tog bort julen. Så fint det blev! Skrattande

Sen tog jag mig en promenad.

Sträckan blev 7,1 km och tiden blev 93,33 minuter.

Det var ca -14 grader då. Jag var vit i luggen och i ögonfransarna av frost. Förvånad

Men SKÖNT var det!

SaJo123
0

Duktigt att gå ut och gå i sån kyla! Fast det är klart - man MÅSTE hålla bra tempo för att inte frysa. :-)

shintaida
0

#42 SaJo

Vill man så går det allt! Lite kallt i början. Men sen fick man upp ångan!

Nu är jag sjuk, så jag kan inte motionera på ett tag.

Har psoriasisartrit (ung. som reumatism) och den har VERKLIGEN gjort sig påmind!

Har ont i alla leder nu. Från fingrar till anklar.

I morgon, fredag, ska jag till reumatologen och få cortisonsprutor lite här och där.

Sen är det bara vila som gäller. *suck*

Men det är bara att gilla läget. Jag går ju ändå ner i vikt, men inte lika snabbt, tror jag.

SaJo123
0

Hoppas det gick bra hos reumatologen. Cortison kan väl göra att man "svullnar"? Du får passa på att träna på att vila! Du som varit igång så mycket… Pepp,pepp… Det går ju åt rätt håll ändå!